REPLICA ONLINE CONSTANTA

18.4° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
18.4° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

Situaţie fără precedent: Podul Agigea va fi închis circulaţiei 2 luni de zile! Cine este vinovat?

Situaţie fără precedent: Podul Agigea va fi închis circulaţiei 2 luni de zile! Cine este vinovat?

Replica API 24 septembrie 2013 | 00:00 274

Prefectul Bola: "Se poate prăbuşi, dacă nu se schimbă hobanele"

Prefectul Bola: "Se poate prăbuşi, dacă nu se schimbă hobanele"

Traficul rutier pe Podul Agigea, DN 39, la km 8+988, va fi oprit de la 1 octombrie până în 30 noiembrie, cu posibilitatea prelungirii până în data de 20 decembrie, a anunţat, ieri, prefectul judeţului Constanţa, după şedinţa cu reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Prefectul Constanţei, Eugen Bola, susţine că Podul Agigea riscă să se prăbuşească, dacă nu se intervine urgent. "Situaţia este foarte gravă. Podul se poate prăbuşi, dacă nu se schimbă hobanele. Ele au 30 de ani durată de viaţă, termen care a expirat şi trebuiesc schimbate. Procesul tehnic este acela de tăiere a celor vechi şi de înlocuire cu altele noi. Mâine (azi-n.r.) ne vom întâlni cu primarii localităţilor afectate, cu Serviciul Judeţean de Ambulanţă Constanţa, cu firmele de transport persoane, pentru găsirea unor soluţii de ocolire a podului", a spus Bola.

Se va construi un tunel pe pod prin care vor trece pietonii, pentru a se evita accidentarea lor. Pietonii vor circula cu piloţi, a precizat prefectul. De asemenea, există posibilitatea ca această restricţie de circulaţie să se prelungească dacă condiţiile meteo vor fi nefavorabile. Cristian Andrei, consilierul directorului general al CNADNR, a explicat din punct de vedere tehnic următoarele: "Hobanele au o durată de viaţă de 30 de ani, anul trecut s-au împlinit cei 30 de ani, din păcate ca să schimbi aceste hobane care sunt ancorate la o înălţime de 70 de metri, trebuiesc tăiate cele vechi prin intermediul unor proceduri speciale şi înlocuite cu altele noi. Este vorba despre cele 4 hobane care sunt la nivelul podului, care sunt ancorate, iar proiecţia lor orizontală faţă de stâlp este exact deasupra carosabilului". Constructorul Bilfinger Berger Baugesellschaft - care reabilitează podul - a precizat în cadrul şedinţei de luni că va asigura două schimburi de câte 10 ore sau 3 schimburi de câte 8 ore, dacă situaţia permite sau o va impune, pentru a asigura rapiditatea schimbării hobanelor, se va lucra zi şi noapte dacă condiţiile meteo vor fi favorabile. De asemenea, în funcţie de rapiditatea lucrărilor, există posibilitatea redeschiderii unei benzi de circulaţie pe mijloc.

Primarul din Agigea a turbat de nervi la şedinţă!

După şedinţa de luni, în care s-a luat decizia închiderii Podului Agigea, în perioada 1 octombrie - 30 noiembrie, prefectul a hotărât să îi invite, în cursul zilei de astăzi, la discuţii, şi pe primarii din sudul litoralului. Decizia vine şi după ce primarul comunei Agigea, Cristian Cârjaliu, a precizat că a fost o bătaie de joc ce s-a întâmplat la şedinţa cu reprezentanţii CNADNR şi că nu a fost lăsat să vorbească. "Nu am fost lăsat să vorbesc. Prefectul mi-a spus să iau loc şi să tac şi să îmi notez ce se discută. Localitatea Agigea are şi satul Lazu care e dincolo de pod. Copiii din Lazu care fac şcoală la Agigea, cum îi transport? Pe la Moviliţa? E bătaie de joc", a declarat primarul după şedinţa de la Prefectură. El s-a deplasat la şedinţă deşi nu a fost invitat, aşa cum ar fi fost firesc: "Nu am fost invitat, am încercat să dau şi de primarul Mangaliei, Cristian Radu, pentru că şi el şi cetăţenii Mangaliei vor fi afectaţi de măsură. Vorbim despre o stare de necesitate. Tot acest disconfort creat cetăţenilor, cum se numeşte? Cum vom duce gunoiul în localitatea unde avem contract, cum vor ajunge alimentele din cadrul programului Cornul şi Laptele, cum ajung oamenii la serviciu, copiii la şcoală? Nu au dorit să discutăm aceste aspecte aşa că, imediat ce va ieşi vreo decizie privind închiderea podului, o voi ataca până când vor exista şi soluţii pentru ca oamenii să nu fie afectaţi de închiderea podului", a mai afirmat edilul. "Noi vom institui o comisie care să supravegheze, în toată perioada cât este închis podul, cxum se fac lucrările. Până acum, cât au existat restricţii, de ce nu s-a lucrat? Sau ce s-a făcut? Să ne explice CNADNR", a mai spus Cârjaliu. De altfel, în comuna Agigea s-a întrunit Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă, în cadrul căruia au fost dezbătute toate problemele ce decurg din măsura opririi circulaţiei pe pod.

TEORETIC, cum se va circula din sud spre Constanţa sau invers

Ce se va întâmpla, în condiţiile date, cu cetăţenii care vin din sudul litoralului spre Constanţa sau de la Constanţa spre sud? "Teoretic, cei care vor veni de la Mangalia cu autobuzul, se vor da jos în partea de sud a podului, vor traversa podul pe jos şi în partea de nord a podului o să îi aştepte un autobuz al aceleiaşi firme de transport evident", au precizat ieri participanţii la şedinţa ţinută la Prefectură. "Avem deja legătura făcută cu CFR: va fi mărită capacitatea navetelor, sunt 6 pe zi, vom vedea, vom mai introduce una sau două, în funcţie de necesităţi", a adăugat Bola. Efectele economice vor fi foarte mari datorită faptului că se vor stabili două rute ocolitoare, una pentru traficul greu (de circa 90km) şi una pentru traficul uşor (de circa 40-50 de km). "Reprezentanţii Daewoo-Mangalia Heavy Industries au de cules din judeţ, de adus la Mangalia 500 de oameni pe zi, acum să vedem cum putem să îi adunăm în diferite puncte de-a lungul căii ferate astfel încât oamenii să ajungă la serviciu şi înapoi acasă cu o pierdere de timp cât mai mică", a adăugat prefectul.

Preţuri: 600 de mii de euro beculeţele din 2007... cartofi mai scumpi în 2013

Un alt aspect demn de menţionat, după şedinţa de ieri de la Prefectură, este acela că reprezentantul CNADNR, Cristian Andrei, a fost pus în dificultate de curiozitatea presei cu privire la costutrile de până în prezent pentru reparaţia podului. Cristian Andrei a menţionat că nu deţine această informaţie. Aşadar, momentan nu vă putem oferi acest detaliu, însă vă reamintim că în 2007 Podul Agigea a fost iluminat, întreg sistemul ridicându-se la fabuloasa sumă de 600 de mii de euro. Şi, pentru a rămâne tot la capitolul preţuri, în cursul zilei de ieri prefectul Eugen Bola şi-a dat cu părerea, după şedinţă: "Kilogramul de cartofi la Mangalia va fi mai scump decât la Constanţa".

Vrem un vinovat pentru situaţia Podului Agigea!

În încheiere, reamintim că podul a intrat în atenţia CNADNR din 2010, de când s-a ştiut că există o problemă, dar nu a fost luată nici o măsură viabilă pentru a nu se ajunge în situaţia de faţă. Ne întrebăm, atunci: cum de nu a fost schimbat nici un director, nici un şef de serviciu responsabil cu monitorizarea stării construcţiei? Cine este vinovat? Probabil timpul, fiindcă a trecut prea repede şi nu s-a reparat...

Roxana ROTARU, Alexandra ANTON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367