REPLICA ONLINE CONSTANTA

7.9° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
7.9° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

Skoda Citigo, noua maşină populară în varianta cehă

Skoda Citigo, noua maşină populară în varianta cehă

Replica API 15 iulie 2012 | 00:00 368

Segmentul maşinilor mici, de oraş, devine tot mai mare, iar grupul Volkswagen pare decis să îşi asigure şi aici partea leului. După lansarea lui VW up!, clona sa mai puţin pretenţioasă, Skoda Citigo, a sosit să întregească familia. E limpede pentru oricine că segmentul autoturismelor destinate transportului urban devine, pe zi ce trece, tot mai căutat de clienţi. Asta dacă ne uităm pe şosele şi nu pe cifrele seci din statistici. Acestea din urmă arată că, în ultimul an, la nivel european, clasa A a scăzut cu nu mai puţin de 16,4%, iar în România situaţia este chiar mai ciudată. În primele cinci luni din 2012 au fost vândute doar 834 de maşini de oraş, cu 28,5% mai puţine decât în anul precedent. Cu toate acestea, potenţialul acestui segment al pieţei auto este enorm. Pare să fi fost şi logica după care s-au ghidat şefii grupului german Volkswagen când au decis să "atace" această zonă a pieţei nu cu unul, ci cu trei modele aproape identice: VW up!, Skoda Citigo şi SEAT Mii. Doi dintre aceşti tripleţi sunt deja şi în România, iar al treilea nu va întârzia să apară.

Sosită cu un decalaj de câteva săptămâni faţă de fratele său mai notoriu, up!, Citigo are sarcina de a se impune în faţa unei concurenţe extrem de puternice, reprezentată de modele precum Toyota Aygo, Fiat 500, Fiat Panda, Renault Twingo sau Hyundai i10. Cel puţin ciudat, modelul ceh va avea un adversar de temut chiar în VW up!, model cu care împarte cam tot ce se ascunde sub caroserie, de la platformă, la motoare şi transmisie. Dacă punem în balanţă şi faptul că preţul minim al lui up! este de 8.327 euro, iar cel al modelului Citigo de 7.955 euro, este evident că până şi acest capitol poate crea probleme în sânul familiei.

Nebunia motoarelor în trei cilindri

Odată cu reînnoirea modelelor din segmentul mini, mulţi dintre producători au decis să ofere clienţilor şi o gamă de motoare cât mai economice. Vedeta anului sunt, fără doar şi poate, motoarele de 1 litru, în trei cilindri, alimentate cu benzină. În cazul Skoda, acest minipropulsor animă, practic, întreaga gamă, fiind oferit în două variante de putere - 60 CP şi 75 CP. În ciuda capacităţii cilindrice reduse, 999 cmc, micul motor se comportă neaşteptat de bine, ajutat, desigur, şi de greutatea redusă a maşinii. Culmea este că până şi zgomotul degajat atunci când pedala acceleraţiei este apăsată cu putere este demn de o maşină mult mai puternică. În privinţa comportamentului rutier, nu sunt multe de spus. Ca şi up!, noul Citigo stă foarte bine pe şosea şi te face să uiţi că te afli într-o maşină cu o lungime de numai 3,5 metri.

Având în vedere că vorbim despre un model de oraş, un element extrem de important este modul în care designerii şi inginerii au reuşit să creeze o maşină compactă la exterior, dar suficient de spaţioasă în interior. Acesta este unul dintre atuurile tripleţilor up!, Citigo, Mii. Odată pătruns în habitaclu, cu greu îţi poţi închipui că vehiculul care te transportă este unul din clasa A. E drept că, accesul către locurile din spate este destul de dificil (n.red. - varianta testată avea trei uşi) şi că plasticul care acoperă bordul este cam dur şi nu foarte plăcut la atingere, dar aceste elemente pot fi uşor trecute cu vederea odată ce constaţi că majoritatea concurenţilor au aceeaşi problemă. Un element inedit, prezent şi pe up!, este Move&Fun, un dispozitiv multifuncţional, care îmbină funcţiile unui computer de bord, ale unui sistem de navigaţie şi ale unui dispozitiv hands-free. Acesta poate fi detaşat şi utilizat chiar şi în afara maşinii. În plus, sistemul City Safe Drive, disponibil opţional pe toate nivelurile de echipare, asigură frânarea automată a maşinii în cazul detectării unui obstacol. Nu trebuie trecut cu vederea faptul că vehiculul a primit numărul maxim de cinci stele din partea EuroNCAP, organismul european independent ce evaluează siguranţa oferită de noile modele lansate pe piaţă. Modelul Citigo este, în opinia producătorului, cel care acoperă locul neocupat dintre generaţii, având printre grupurile-ţintă şoferii tineri, familiile tinere şi, de asemenea, o clientelă matură. Aceştia sunt clienţi foarte sensibili la preţ şi au o abordare raţională în ceea ce priveşte automobilul, dar, pe de altă parte, au pretenţii foarte mari în privinţa calităţii, caracterului practic, designului şi siguranţei. Odată cu Citigo, Skoda doreşte să câştige noi categorii de clienţi, pentru care, până în prezent, nu a existat nicio ofertă potrivită în segmentul maşinilor mici. Cel mai ieftin Citigo (1.0 MPI - 60 CP, 3 uşi, echipare Active) poate fi achiziţionat cu 7.995 euro, în timp ce varianta cea mai dotată (1.0 MPI - 75 CP, 5 uşi, echipare Elegance) costă 11.055 euro. O listă destul de lungă de opţionale poate adăuga sume importante la aceste valori.

Sursa:Capital.ro

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614