REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.4° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
17.4° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Şoferii de pe microbuze dorm prea puţin şi conduc maşini cu defecţiuni

Şoferii de pe microbuze dorm prea puţin şi conduc maşini cu defecţiuni

Replica API 28 noiembrie 2011 | 00:00 186

Iată cum se desfăşoară transportul de pasageri:

Iată cum se desfăşoară transportul de pasageri:

Alarmant! Pasagerii constănţeni sunt trasportaţi în condiţii de maximă nesiguranţă. Concluziile unui control demarat recent de către inspectorii Registrului Auto Român-Reprezentanţa Constanţa relevă faptul că, în mod regulat, transportul de persoane urban şi interurban este efectuat cu ajutorul unor şoferi care dorm mai puţin de 6 ore şi care conduc microbuze cu grave defecţiuni tehnice. În câteva ore de verificări la foc continuu pe traseele Constanţa-Ovidiu-Hârşova, Constanţa-Valu lui Traian-Murfatlar, Medgidia-Cernavodă, cât şi în interiorul municipiului Constanţa, prin mâna inspectorilor RAR şi a rutieriştilor au trecut 22 de microbuze aparţinând firmelor Timona, Grup Media Sud, controlată de Cameliu Babinciuc, Euro Trans Tur, deţinută de fiul şi soţia liberalului Marian Butnaru, Dorada Transporting, Auto Giroem, deţinută de Gheorghe Popa, Danubius, Litoral Construct, Sir Impex, Servcom Adrian, administrată de Iulian Spânu, Express Bus, firmă înfiinţată în septembrie a.c. şi administrată de Daniel Vacariu. Majoritatea vehiculelor controlate rulau pe drumurile constănţene cu o serie de improvizaţii la sistemul de frânare, cu parbrizele sparte, fără truse de prim ajutor. Analizând cauzele accidentelor rutiere cu consecinţe grave produse în ultima perioadă de timp, s-a constatat că oboseala la volan este un factor determinant. În medie, o persoană trebuie să doarmă minim 7 ore, conform studiilor internaţionale, iar şoferii care dorm mai puţin de 6 ore sunt cu mult mai predispuşi la a produce accidente de circulaţie din cauza oboselii. "Problemele grave la vehiculele care transportă persoane sunt reprezentate de defecţunile la sistemele de direcţie, frânare şi iluminare-semnalizare. Spre exemplu, parbrizele vehiculelor Litoral Construct erau fisurate, la microbuzele Express Bus configuraţia scaunelelor era modificată şi nu erau dotate cu truse de prim ajutor, microbuzele aparţinând firmei Timona prezentau joc la caseta de direcţie. Grave probleme au fost întâlnite şi la vehiculele aparţinând Euro Trans Tur care funţionau cu sistemul de frânare defect, iar mecanismul servo-direcţie era nefuncţional", a declarat, pentru "Replica", Tudorel Calapod, directorul RAR Constanţa. Vom reveni.

Alexandra VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218