REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.2° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
16.2° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

Șoferii români și bulgari, nemulțumiți de protecționismul francez în domeniul muncitorilor detașați

Șoferii români și bulgari, nemulțumiți de protecționismul francez în domeniul muncitorilor detașați

Replica API 23 august 2017 | 00:00 379

Transportatorii din România și Bulgaria, țări care urmează să fie vizitate joi și vineri de președintele Franței, Emmanuel Macron, s-au mobilizat împotriva eforturilor liderul francez vizând revizuirea directivei europene cu privire la muncitorii detașați, informează AFP, citată de Agerpres.

"Este o formă de neo-protecționism", susține Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

Președintele Franței începe miercuri în Austria un mini-turneu în Europa Centrală și de Est în cursul căruia va pleda pentru o înăsprire a directivei europene cu privire la muncitorii detașați. Autoritățile de la Paris, Berlin și Viena sunt nemulțumite de faptul că această directivă permite ocolirea legislației lor în domeniul muncii.

Însă pentru cei aproximativ 200.000 de transportatori români și bulgari care străbat drumurile Europei, inițiativa lui Emmanuel Macron le pune în pericol activitatea companiilor lor.

În timp ce Bruxelles-ul analizează posibilitatea de a-i considera pe șoferi drept muncitori detașați, care beneficiază de un salariu local, dacă au mai mult de trei zile de lucru pe lună într-o altă țară, Franța ar dori ca acest tarif să se aplice începând chiar din prima zi.

"Dacă șoferi bulgari internaționali ar fi considerați drept muncitori detașați, aceasta ar aduce prejudicii companiilor de transport. O astfel de măsură ar elimina avantajul concurențial de care dispun transportatorii din Europa Centrală și de Est grație structurii lor de cheltuieli diferite", susține Madleine Kavrakova, avocatul Uniunii transportatorilor internaționali din Bulgaria.

"Noi plătim unui șofer 50 de euro pe zi. Dacă ar trebui să plătim 80 de euro pe zi cum este în Franța, am da faliment, iar șoferii noștri ar merge să muncească în altă parte", susține la rândul său Gueorgui Tsanov, directorul unei companii bulgare de transport rutier.

În pofida progreselor realizate în ultimii ani, România și Bulgaria rămân cele mai sărace țări din Uniunea Europeană.

Radu Dinescu subliniază că "salariul minim din România este proporțional cu nivelul de dezvoltare al țării. Am dori să fie de patru ori mai mare, dar mai avem multe de făcut pentru a acoperi acest decalaj".

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Nu mai prostiti lumea soferii sunt de acord cu aceste masuri dar firmele nu sunt ei inca vor sa plateasca salarii de nimic iar citeodata mai si fura pe bietii soferi.
0
0

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102