REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.4° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
10.4° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Sosirea navei cu încărcătură periculoasă la Mangalia, sub semnul întrebării

Sosirea navei cu încărcătură periculoasă la Mangalia, sub semnul întrebării

Replica API 22 martie 2013 | 00:00 327

Mihei: Faptul că la bordul navei s-ar afla deşeuri toxice ridică un semn mare de întrebare

Mihei: Faptul că la bordul navei s-ar afla deşeuri toxice ridică un semn mare de întrebare

Port-containerul MSC Flaminia, sau "bomba toxică plutitoare", se află în drum spre România. Interesant este că sosirea acestei nave la Mangalia stă sub semnul întrebării, pentru motive pe care le veţi descoperi în continuarea articolului. De notat este că Flaminia nu a fost primită în trei porturi din Franţa, Marea Britanie şi Olanda din cauza încărcăturii considerată periculoasă, dar pe listă ar putea fi adăugată şi o a patra ţară, pe care această navă o va tranzita.

Directorul Autorităţii Navale Române, Andrian Mihei, a vorbit despre motivul pentru care port-containerul MSC Flaminia, ce transportă substanţe chimice periculoase, este în drum spre România, asta după ce trei ţări au refuzat să o primească în port pentru reparaţii. "Sunt anumite înţelegeri comerciale de a repara acea navă. Această navă a fost construită în Mangalia cu ani în urmă. Într-un şantier în care se construieşte nava există şi proiectul tehnologic, care a stat la baza construcţiei acelei nave. De aceea, pentru un armator, în cazul în care el îşi doreşte să scurteze timpul de scoatere a navei din exploatare şi să repare nava cât mai repede, el apelează la constructor, care are acel proiect tehnologic şi anumite elemente care trebuie înlocuite, de exemplu pereţii etanşi, capace, părţi din bordaj ş.a.m.d., poate să le comande din timp, pentru că existând proiectul tehnologic, acele subansamble, părţi componente din navă pot fi construite fără ca nava să fie acolo. Nava când soseşte acestea sunt gata şi trebuie doar asamblate", a declarat, pentru "Replica", directorul ANR, Andrian Mihei.

"Noi monitorizăm această navă"

Lucrul cel mai deranjant la nava MSC Flaminia este fără dar şi poate problema deşeurilor toxice care ar urma să pătrundă pe teritoriul ţării noastre. Chiar şi cu motivul prezentat mai sus, nu putem să nu ne gândim că alte trei ţări au refuzat să asigure reparaţia acestei nave, iar această chestiune ar trebui să dea serios de gândit Autorităţii Navale Române. "Problema se pune din punct de vedere al siguranţei navigaţiei, securităţii navei şi protejarea mediului înconjurător, care este atribut al ANR. Ea dacă ar veni goală de orice fel de materiale, de reziduuri, ş.a.m.d., nu ar fi nici o problemă, ne ducem acolo, vedem că nava întruneşte condiţiile, dar faptul că sunt suspiciuni că la bordul navei s-ar afla materiale, deşeuri toxice, aici ridică un mare semn de întrebare. Nu ştim care au fost paşii, dacă deja s-a contractat o firmă care să se ocupe de aceste deşeuri, pentru că în conformitate cu legea actuală, ordonanţa de urgenţă a Guvernului 195/2005, art. 32, introducerea pe teritoriul României a deşeurilor de orice natură în scopul eliminării acestora este interzis. Având în vedere această lege şi având în vedere competenţa pe care legiuitorii ne-au dat-o vis-a-vis de prevenirea poluării cu deşeuri de la nave, noi monitorizăm această navă", a adăugat Andrian Mihei.

Turcia ar putea fi capăt de linie pentru MSC Flaminia

Din fericire, port-containerul s-ar putea opri chiar în Turcia. Această variantă ne-a fost expusă chiar de către directorul ANR, care a explicat că există o cooperare cu autorităţile din Turcia, care au fost anunţate de sosirea navei, iar acestea ar putea să o inspecteze înainte de a intra în apele lor teritoriale, în strâmtoarea Dardanele. "Putem să vă informăm că această navă a trecut strâmtoarea Gibraltar şi se îndreaptă spre România, iar prin cooperarea pe care o avem cu autorităţi similare din alte ţări, vorbim aici de Turcia, am anunţat despre sosirea acestei nave autorităţile din Turcia şi s-ar putea ca autorităţile turce să inspecteze această navă înainte de a intra în apele lor teritoriale, la Dardanele, şi poate să fie oprită acolo şi nici să nu mai ajungă în Portul Constanţa. Am avut o întâlnire şi cu conducerea ISU Constanţa, tocmai de a crea un colectiv de lucru de a circula în cadrul acestui nucleu informaţiile legate de această navă, astfel încât până la sosirea navei să avem o imagine clară a ceea ce este la bordul ei şi apoi să putem să decidem în cunoştinţă de cauză. Oricum ar fi, nava nu va intra în port până nu va fi inspectată, dar aşa cum spune şi legea, dacă sunt deşeuri într-adevăr nava nu va intra în port", a conchis Andrian Mihei.

Sorin HULUBEI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614