REPLICA ONLINE CONSTANTA

6.4° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
6.4° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Şova: Tronsoanele de autostradă Comarnic-Braşov, Craiova-Piteşti şi centura de sud a Capitalei, gata până la alegerile din 2016

Şova: Tronsoanele de autostradă Comarnic-Braşov, Craiova-Piteşti şi centura de sud a Capitalei, gata până la alegerile din 2016

Replica API 13 mai 2013 | 00:00 162

Tronsoanele de autostradă Comarnic - Braşov, Craiova - Piteşti şi centura de sud a Capitalei vor fi finalizate până la alegerile din 2016, a declarat ministrul delegat Dan Şova, potrivit căruia anul acesta vor fi inauguraţi 142 de kilometri de autostradă. "Sunt trei proiecte de concesiune: Comarnic - Braşov, centura Sud şi Craiova - Piteşti, toate sunt în derulare. Centura Sud şi Comarnic - Braşov au aceleaşi termene, sunt în derulare în acelaşi timp, iar Craiova - Piteşti este întârziată cu două luni faţă de ele. Noi am spus că desemnăm câştigătorul în octombrie la Comarnic, în noiembrie la centura Sud şi în decembrie la Craiova - Piteşti. Toate ar trebui să se termine - cea care poate dura cel mai mult tot Comarnic - Braşov rămâne, pentru că celelalte două sunt în câmpie - până la alegerile din 2016", a spus ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine la emisiunea "După 20 de ani", difuzată duminică de Pro TV.

La tronsonul Comarnic - Braşov, ofertele pentru preselecţie la dialog competitiv au fost depuse la finele lunii februarie, pe listă fiind înscrise compania China Communications Construction şi asocierile Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci - Strabag - Aktor şi Impregilo - Salini.

Pentru construcţia drumului expres/autostrăzii Craiova - Piteşti au depus oferte un consorţiu românesc format din companiile Spedition UMB şi Tehnostrade şi asocierile străine Obrascon Huarte Lain - OHL ZS din Spania, China Communications Construction Company - Dogus Insaat Ve Ticaret (Turcia) - Egis Projects (Franţa), Strabag (Austria) - Vinci (Franţa) - Aktor (Grecia) şi Impregilo - Salini din Italia.

CNADNR a primit la finele lunii martie candidaturi de la companii străine precum Strabag, Vinci, Aktor şi Astaldi sau româneşti, printre care Tehnostrade, Spedition UMB şi Euro Construct Trading'98, pentru atribuirea contractului de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construcţia, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii de Centură Sud a municipiului Bucureşti şi operarea şi întreţinerea Autostrăzii Bucureşti-Constanţa şi a Autostrăzii Bucureşti-Piteşti.

Întrebat dacă preţul estimat pentru tronsonul Craiova - Piteşti, cu o lungime de 121 km, care se ridică la 1,7 miliarde euro, nu este prea ridicat, el a răspuns că acesta include şi operarea pe următorii 26 de ani, întreţinere şi reabilitări, construcţia efectivă urmând să coste aproximativ 600-700 milioane euro.

"Licitaţia începe de la acel preţ şi se negociază în jos, nu în sus. Să ştiţi că aceste cifre nu numai că sunt aprobate prin indicatori tehnico-economici, deci făcute de către specialişti, dar ele trebuie să treacă şi două examene foarte importante. Este examenul Eurostat, la Comisia Europeană, şi este examenul băncii care finanţează. Banca nu finanţează o ficţiune", a spus el.

Legat de termenele de realizare a proiectelor, Şova a afirmat că acestea nu depind doar de voinţa autorităţilor.

"Te aşezi la masă cu inginerii, cu constructorii, cu proiectanţii. Noi venim şi spunem: Eu vreau termenul de realizare să fie în doi ani. Vine inginerul şi spune: Da, duumneavoastră puteţi să vreţi în doi ani, numai că din punct de vedere tehnologic, uscarea betonului se face într-un anumit termen, pe care noi vi-l calculăm şi vă arătăm că indiferent ce vreţi dumneavoastră, s-ar putea să fie mai mult. Deci nu este vorba numai de voinţa mea ca ministru. Eu am spus şi repet aici: mă mut cu cortul pe Comarnic - Braşov că să nu stea cineva degeaba, dar sunt - le-am înţeles şi eu în interior acum - anumite chestiuni care ţin de proceduri", a afirmat ministrul.

El a adăugat că pentru realizarea tronsonului Comarnic - Braşov "trebuie să scoţi din munte patru milioane de metri cubi de piatră şi să bagi patru milioane de metri cubi de beton".

Mai mult pe www.mediafax.ro

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614