REPLICA ONLINE CONSTANTA

19° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
19° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

Spitalul Judetean Constanta da milioane pe software

Spitalul Judetean Constanta da milioane pe software

Replica API 9 aprilie 2011 | 00:00 410

Capatana nu se zgarceste

Capatana nu se zgarceste

În piaţa competitivă de azi, companiile de succes trebuie să îşi minimalizele riscurile şi să ia decizii de afaceri mai bune şi mai rapide ca oricând. Pentru un succes scontat, afaceriştii nu numai că au nevoie de informaţii corecte, dar au nevoie şi de livrarea lor către toţi cei care sunt implicaţi în luarea de decizii strategice din cadrul unei compani. Pentru că nu poate uita mediul privat în care a activat atâta vreme (Synevo -n.r.), Dănuţ Căpăţână, managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa, acţionar la trei societăţi ce oferă consultanţă pentru afaceri şi management, se inspiră în activitatea pe care o desfăşoară în unitatea de tratament, încă de stat, după modelul companiilor private. Nu ar fi nimic rău în asta, dacă şi bugetul instituţiei nu ar fi unul extrem de limitat şi ar permite punerea în aplinare a unor proiecte îndrăzneţe şi extrem de costisitoare.

Deşi oficialii unităţii de tratament trag nenumărate semnale de alarmă cum că prin farmacie bate vântul şi că pacienţii ajung la spital cu genţile ticsite de medicamente, când vine vorba de serviciile IT, managerul Dănuţ Căpăţână ne demonstrează că lucrurile se schimbă radical. Pentru dezvoltarea serviciilor "software pentru baze de date", managerul intenţionează să risipească 1.600.000 lei, fără TVA (26 de miliarde lei vechi -n.r.). Acesta vrea să încheie pentru o perioadă de 48 de luni un acord-cadru, cu un singur agent economic, prin intermediul căruia spitalul va achiziţiona un pachet de servicii specializate având ca suport o platformă de sisteme informatice, ce va asigura premisele unui management eficient, bazat pe date şi analize în timp real, obţinute ca urmare a desfăşurării activităţii zilnice şi înregistrării fluxurilor informaţionale la nivelul spitalului în scopul raportării interne şi către autorităţi. Serviciile ce urmează a fi contractate sunt împărţite conform caietului de sarcini în 3 categorii: servicii pentru managementul administrativ şi financiar contabil; servicii pentru managementul ambulatoriului integrat şi servicii pentru analiza managerială de tip business intelligence. "Serviciile cuprinse în cele trei categorii constau atât în oferirea suportului informatic pentru managementul activităţilor respective (licenţe de aplicaţii şi programe informatice, oferirea de disponibilitate de putere de calcul şi volume de stocare de date) cât şi în asigurarea serviciilor de consultanţă de specialitate privind implementarea sistemelor respective, mentenanţă şi updatarea legislativă a acestora, configurarea şi customizarea în funcţie de nevoile spitalului la momentul respectiv şi instruirea utilizatorilor desemnaţi din partea spitalului pentru operarea respectivelor sisteme", se arată în caietul de sarcini. Serviciile ce urmează a fi contractate vor fi oferite spitalului sub formă de abonament lunar pentru categoriile avute în vedere, continuu pe durata derularii contractului, cu personal specializat şi fară a fi limitate în cantitate sau calitate. De asemenea, pe durata derulării contractului, în baza abonamentului lunar, trebuie asigurate şi servicii de helpdesk şi asistenţă de specialitate pentru utilizatorii aplicaţiilor desemnaţi din partea spitalului. Facem precizarea că la acest moment, în cadrul unităţii de tratament sunt implementate mai multe sisteme informatice care gestionează activităţile şi fluxurile informaţionale specifice anumitor zone/departamente ale spitalului, după cum urmează: zona administrativă (achiziţii, stocuri, trezorerie, contabilitate, ALOP, resurse umane şi salarizare) - Multisoft; managementul spitalizării (internări, secţii, farmacie, raportare DRG) - Hipocrate; managementul ambulatoriului integrat (programări, consultaţii şi încasare cost servicii medicale în ambulatoriu) - Charisma Medical Software.

Sesiune demonstrativă obligatorie

În perioada de evaluare a ofertelor, ofertanţii calificaţi în urma sesiunii de deschidere a ofertelor (20 mai a.c., ora 12.00 -n.r.), vor trebui să susţină la sediul Spitalului Judeţean o demonstraţie live a serviciilor/soluţiilor software ofertate. Demonstraţia live se va face după şedinţa de deschidere a ofertelor, iar incapacitatea firmelor de a susţine respectiva prezentare va atrage după sine descalificarea lor. Menţionăm că Spitalul Judeţean va oferi afaceristului câştigător al licitaţiei acces de la distanţă la infrastructura hardware care va găzdui aplicaţiile necesare furnizării serviciilor pentru managementul administrativ, financiar contabil şi ambulatoriu integrat în vederea rezolvării unor posibile probleme.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102