Anul XVI Nr. 3830 (3881), 26 februarie
Categorii
CLICK AICI pentru varianta WEB

Studiu: Riscul de diabet, preconizat de o bacterie din intestine?

Modificările florei intestinale au un efect asupra bolilor legate de nutriție, sugerează un nou studiu¹ realizat de cercetătorii de la Universitatea Tehnică din München (TUM).

Compoziția microbiană a intestinelor este complexă și variază mult de la o persoană la alta. Mulți factori, cum ar fi cei de mediu, stilul de viață, genetica sau bolile afectează ecosistemul bacteriilor intestinale bune.

Dirk Haller, profesor de nutriție și imunologie la TUM și echipa sa de cercetare au examinat importanța fluctuațiilor de peste zi ale microbiomului intestinal în raport cu diabetul de tip 2 într-un studiu care a inclus peste 4000 de persoane, primul studiu în acest domeniu bazat pe o cohortă umană extinsă, scrie doc.ro.

Care este relația dintre flora intestinală și boli

Pentru a observa dacă modificările microbiomului intestinal permit elaborarea unor concluzii cu privire la diverse afecțiuni, sunt necesare așa-numitele studii prospective de cohortă, spun oamenii de știință. În aceste studii, se observă o secțiune transversală a populației; cu toate acestea, niciunul dintre participanții la studiul de față nu a arătat semne de boală. Această populație este reexaminată de-a lungul timpului și, în acest fel, cercetătorii pot afla dacă o anumită observație poate fi tipică pentru aparițiile viitoare ale bolilor.

Atunci când anumite bacterii intestinale nu respectă un ritm de zi-noapte, deci dacă numărul și funcția lor nu se schimbă pe parcursul zilei, acesta poate fi un indicator pentru o posibilă boală diabetică. Știind acest lucru, s-ar putea îmbunătăți diagnosticul și perspectivele în diabetul de tip 2, consideră cercetătorii.

Aceste bacterii aritmice - cele care nu se schimbă de la zi la noapte - sunt un indicator pentru o potențială boală. Cercetătorii se referă la acest lucru ca la o „semnătură de risc”. Modelele matematice arată, de asemenea, că această semnătură de risc microbiană constând din bacterii aritmice ajută la diagnosticarea diabetului, mai spun cercetătorii.

Diagnosticul și perspectivele diabetului de tip 2 pot fi îmbunătățite

În primul rând, oamenii de știință au analizat datele dintr-o cohortă independentă existentă. Rezultatele legate de diabet au fost validate folosind cohorte suplimentare din Germania. Comparând datele analizate în acest studiu cu cohorte din Anglia, se poate confirma că există, printre altele, un factor regional puternic care afectează ecosistemul microbian. Prin urmare, există o cerere de a găsi semnături de risc aritmic specificate local.

Oamenii de știință implicați în studiu subliniază că în afară de bacterii și de variațiile lor de-a lungul zilei, alți parametri, cum ar fi indicele de masă corporală, joacă un rol în a putea prezice mai bine viitoarele potențiale afecțiuni ale unei persoane.

Ritmul de zi și de noapte al bacteriilor intestinale poate fi un punct de plecare pentru cercetări suplimentare. Înregistrarea momentului zilei în care se prelevează probe fecale umane în scopuri de cercetare poate influența puternic diagnosticul bolii.

Această cercetare fundamentează ipoteza că modificările microbiomului au un efect asupra bolilor legate de nutriție. Modul în care bacteriile intestinale care se schimbă (sau nu se schimbă) în timpul zilei afectează alte boli asociate microbiomului, cum ar fi boala Crohn sau cancerul intestinal, poate fi supus unei examinări științifice suplimentare.

Rezultatele acestui studiu sunt de o importanță deosebită pentru lucrări ulterioare, deoarece studiile de cohortă oferă posibilități valoroase de comparare a datelor obținute atât de la participanți sănătoși, cât și de la participanți bolnavi, în special în contextul studiilor clinice.

Cum se pot reduce șansele de a dezvolta diabet de tip 2

Diabetul poate cauza alte probleme grave de sănătate, cum ar fi boli de inimă, accident vascular cerebral și afecțiuni ale ochilor și ale picioarelor. Chiar și prediabetul poate cauza probleme de sănătate. Vestea bună este că instalarea diabetului de tip 2 poate fi amânată sau chiar prevenită.

Cu cât o persoană are diabet pe termen mai lung, cu atât este mai probabil să dezvolte și alte probleme de sănătate, astfel încât întârzierea instalării diabetului chiar și cu câțiva ani contribuie la prelungirea stării de sănătate.

Prevenirea sau întârzierea diabetului de tip 2 se poate face, în principiu, prin pierderea kilogramelor suplimentare, urmând un plan alimentar bazat pe reducerea numărului de calorii și efectuând exerciții fizice în majoritatea zilelor săptămânii.

Cercetările de până acum arată că o persoană poate să întreprindă suficiente acțiuni pentru a-și reduce șansele de a dezvolta diabet de tip 2. Iată câteva lucruri de care trebuie ținut cont în încercarea de a reduce riscul pentru această afecțiune:

Scapă de kilogramele în plus și menține o greutate normală. Studiile arată că prevenirea diabetului este posibilă prin menținerea unei greutăți în limitele normale, adică indicele de masă corporală (IMC) https://doc.ro/indice-de-masa-corporala trebuie să fie între 18,50 și 24,99. De exemplu, la o înălțime de 1.70 cm și o greutate de 65 kg, IMC-ul este 22.49, adică în limitele unei greutăți normale, fără risc de boală.

Consumă cu preponderență alimente sănătoase. Pentru a reuși să slăbești se recomandă consumul unor porții mai mici, pentru a reduce cantitatea de calorii pe care o consumi în fiecare zi și. Alegerea alimentelor cu mai puține grăsimi este un alt mod de a reduce caloriile. De asemenea, bea apă în loc de băuturi îndulcite. În plus, poți lua și un complex nutraceutic alcătuit din ingrediente precum castravetele amar, schinduful, turmericul, scorțișoara, pericarpul, care să echilibreze nivelul glucozei și să reducă pofta de dulce.

Obișnuiește-te să te miști mai mult. E indicat să ai 30 de minute de activitate fizică 5 zile pe săptămână, deci un minim de 150 de minute de mișcare săptămânal. Dacă până în prezent ai fost sedentar și mai ales dacă te confrunți cu diverse afecțiuni, e bine să ceri indicații medicului despre ce fel de mișcare e mai bun pentru început.

Pentru scăderea riscului de diabet de tip 2, e important ca aceste schimbări ale stilului de viață să fie făcute treptat și personalizate pentru a putea fi respectate pe termen lung. Dacă nu știi de unde să începi și simți că ai nevoie de îndrumări specifice, e bine să discuți cu medicul de familie sau cu un nutriționist.

miercuri, 22 iulie 2020601
Comentarii
mai mult...Sănătate
26 feb 00:00SănătateCeaiul de mătase de porumb: beneficii și contraindicații

Mătasea de porumb conține o varietate de compuși vegetali care pot fi responsabili pentru diverse efecte benefice...206

26 feb 00:00SănătateAi intoleranță la lactoză? Iată ce produse lactate poți consuma189
26 feb 00:00SănătateExercițiile fizice regulate reduc frecvența și intensitatea migrenelor [studiu]197
26 feb 00:00SănătateCe este keratoza actinică și cum arată?

Keratoza actinică, denumită și keratoza solară, este o porțiune a pielii care are aspect deshidratat și textură...191

26 feb 00:00SănătateNelu Tătaru propune ca farmaciile să devină centre de testare și vaccinare anti-COVID196
26 feb 00:00SănătateReplica Ministerului Sănătății pentru Emil Boc, după ce primarul a cerut schimbarea modului de calculare a ratei de incidență202
26 feb 00:00SănătateAgenţia Europeană a Medicamentului analizează un nou tratament pentru COVID

Agenţia Europeană a Medicamentului (EMA) a început miercuri analizarea în timp real a datelor privind Regdanvimab,...204

26 feb 00:00SănătateSuplimente alimentare necesare pentru generația Y (Millennials)181
26 feb 00:00SănătateCeaiul de urzică, leac cu puteri nebănuite202
26 feb 21:14SănătateCât vom mai purta mască? Valeriu Gheorghiță: Datele arată o eficiență a vaccinului în viața de zi cu zi

Toate cele trei forme de vaccin prezente în România protejează împotriva unor forme severe de boală, iar...211

26 feb 00:00SănătatePionefroză rezolvată cu succes prin nefrectomie totală stângă, la Spitalul Clinic SANADOR184
26 feb 00:00SănătateO a treia doză a vaccinurilor Pfizer și Moderna ar putea fi administrată pentru a spori imunitatea205
Vremea
5.9°5.9° - 7.9° vineri, 26 februarie 2021
ConstanțaUmiditate: 85%
Vânt: 3.22 m/s
Presiune: 1028 milibari

Loto
5/4032301819411
joker2448403019
Horoscop
mai mult...SPSportRT
26 feb 00:00SportThierry Henry a demisionat de la CF Montreal

“Cu inima grea am luat această decizie. Anul trecut a fost foarte greu pentru mine personal. Din cauza pandemiei, nu...211

26 feb 00:00SportEuropa League: Dinamo Kiev, antrenată de Mircea Lucescu, merge mai departe / Lista echipelor calificate în optimi

Formațiile Dinamo Kiev (antrenată de Mircea Lucescu), AC Milan, AS Roma, Slavia Praga, Olympiacos, Young Boys Berna,...393

26 feb 00:00SportRangers, Ajax, Arsenal, Molde, Granada, Șahtior și Villarreal s-au calificat în optimi

Formațiile Glasgow Rangers, Ajax Amsterdam, Arsenal Londra, Molde, Granada, Șahtior Donețk și Villarreal au...248

26 feb 00:00SportSimona Halep va participa la Miami Open - Cele mai importante nume din circuit, pe tabloul principal

Organizatorii turneului Miami Open (23 martie - 3 aprilie) au anunțat, joi, că românca Simona Halep va participa la...270

Local
26 feb 00:15LocalCe spun PROCURORII din Medgidia despre MINORII care au TERORIZAT locuitorii prin FURTURI

Procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Medgidia au dispus la data de 24.02.2021 punerea în...555

26 feb 00:16LocalAlți doi MINORI, CAMPIONI la FURTURI în Oltina

Procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Medgidia au dispus la data de 25.02.2021 punerea în...685

26 feb 00:16LocalSediul R.A.R. din Constanţa îşi mută locaţia

Sediul Registrului Auto Român din Constanţa îşi mută locaţia. Prin cererea înregistrata la Primăria municipiului...1463

26 feb 00:17LocalPrimăria Constanţa vrea să ia în ADMINISTRARE Portul TOMIS pentru REABILITARE

Consiliul Local al municipiului Constanţa se va întruni în şedinţă vineri, 26 februarie. Printre poriectele de pe...871

26 feb 00:17LocalINCIDENŢA cazurilor de COVID din Constanţa a ajuns la 2,05

Potrivit datelor furnizate de către Direcţia de Sănătate Publică Constanţa, incidenţa cazurilor de Covid din...958

26 feb 00:18LocalSitemul de bike sharing devine funcțional la Constanţa!

Politică
26 feb 00:00PoliticăKlaus Iohannis a scăpat de emoții: Amendamentul prin care AUR voia să îi taie din bani nu a trecut în comisii

Bugetul Administraţiei Prezidenţiale pentru anul 2021 a primit, joi, raport favorabil din partea Comisiilor de reunite...227

26 feb 22:26PoliticăNicoleta Ploscaru: 'Primarul a pornit pe drumul ilegalităților'

Și Nicoleta Ploscaru, a reacționat la Regulamentul Parcărilor. Aceasta îl acuză pe primarul Vergil Chițac că a...745

26 feb 22:26PoliticăRaluca Turcan evită să spună dacă va avea loc a doua majorare a alocațiilor pentru copii

Interviuri
9 feb 00:07InterviuriDELICOTI vrea să TRANSFORME comuna POARTA ALBĂ în ORAȘ! Video

Vasile Delicoti, primarul din Poarta Albă, a acordat un interviu cotidianului Replica de Constanța, prin intermediul...3147

9 feb 00:07InterviuriCîrjaliu, primarul din AGIGEA: Ciobanu de la USR-PLUS, un MINCINOS care a FUGIT din Ucraina! Video

La mai bine de patru luni de la alegerile locale, la Agigea lucrurile par să nu funcționeze normal. A existat doar o...3952

6 feb 00:09InterviuriSorin MIHAI, șeful Inspectoratului ȘCOLAR: Suntem PREGĂTIȚI pentru începerea ȘCOLILOR! Video

29 ian 00:13InterviuriNicoleta PLOSCARU: Dacă aș fi fost CANDIDATUL PNL sau al USR, aș fi câștigat PRIMĂRIA!

Nicoleta Ploscaru a candidat independent la Primăria Constanța, însă a pierdut în favoarea lui Vergil Chițac. În...2831

28 ian 00:21InterviuriTOFOLEAN, managerul Spitalului Județean: Ne TREBUIE neapărat o CLĂDIRE cu 500 de paturi. VIDEO

Ioan Tiberiu Tofolean a revenit în funcția de manager al Spitalului Clinic Județean de Urgență Constanța, el...7226

22 ian 00:32InterviuriVIDEO! Proiectele lui George MĂNDILĂ: Constanța va RENAȘTE, se va REÎNTOARCE cu FAȚA la MARE!

Monden
26 feb 00:03MondenCe cadou spectaculos a primit fiica lui Florin Salam din partea soțului! Betty Vișănescu, declarație de iubire pentru partener!

Fiica lui Florin Salam este o norocoasă. Soțul ei, Cătălin, face orice pentru a-i aduce zâmbetul pe buze zilnic....632

26 feb 00:03MondenScandal uriaș pe banii Denisei Răducu, la trei ani de la moartea ei

Au trecut trei ani de când Denisa Răducu a plecat dintre noi, iar manelista a lăsat în urmă o durere profundă în...693

26 feb 00:03MondenCele trei rugăciuni care au salvat-o pe Carmen Șerban de boală

Mapamond
26 feb 00:00MapamondCetăţean german pus sub acuzare pentru spionaj. Ar fi transmis Rusiei planuri ale clădirii Bundestagului

Procurori federali germani au pus sub acuzare un cetăţean german pentru spionaj, pentru că ar fi trimis serviciilor...204

26 feb 00:00MapamondEscrocii au încercat să vândă 400 de milioane de vaccinuri COVID falsificate unor țări UE, în valoare de 3 miliarde de euro

Escrocii au vrut să vândă 400 de milioane de doze de vaccin COVID, valorând circa 3 miliarde de euro, unor ţări...210

26 feb 00:00MapamondCarantina a transformat Londra într-un paradis al șobolanilor

26 feb 00:00MapamondUn german a uitat unde și-a parcat mașina și a găsit-o după 3 săptămâni. Ce taxe acumulase între timp

Un german de 62 de ani și fiica lui au răscolit parcările din orașul Osnabrück timp de trei săptămâni. Omul...215

26 feb 00:00MapamondIsraelul pare să extindă un complex nuclear secret, deşi critică programul atomic iranian

Israelul pare să efectueze lucrări de construcţie de amploare într-un complex nuclear secret din cadrul programului...204

26 feb 00:00MapamondO nouă variantă a coronavirusului, descoperită la New York

Sănătate

Deși calea recomandată de preluare a nutrienților esențiali este din alimentație, uneori e nevoie și de suplimente...181

26 feb 00:00SănătateCeaiul de urzică, leac cu puteri nebănuite

26 feb 00:00SănătateCe este keratoza actinică și cum arată?

Fostul ministru al Sănătății, Nelu Tătaru, propune ca pe viitor românii să se poată testa pentru COVID-19 în...196

Tot mai mulți primari reclamă modul în care este calculată rata de incidență COVID și spun că sunt victimele...202

Prin accesarea replicaonline.ro, sunteți de acord cu termenii de utilizare și politica de confidențialitate.
ACCEPT