REPLICA ONLINE CONSTANTA

6.4° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
6.4° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Tăriceanu a încurcat podurile de la Agigea: „Vin de la Bucureşti, ştiu mai mult ca voi”

Tăriceanu a încurcat podurile de la Agigea: „Vin de la Bucureşti, ştiu mai mult ca voi”

Replica API 14 noiembrie 2014 | 01:31 230

Ponta nu a mai venit, întreg programul a fost dat peste cap

Ponta nu a mai venit, întreg programul a fost dat peste cap

Fostul premier liberal, actual preşedinte al Senatului, Călin Popescu Tăriceanu a confundat ieri podul nou de la Agigea, cu cel vechi. Tăriceanu era atât de convins că se află pe podul vechi, încât s-a contrazis, în faţa a zeci de camere, microfoane şi autorităţi locale vizibil stânjenite, cu jurnaliştii care i-au atras atenţia, din politeţe, că vorbeşte despre altceva: „Vin de la Bucureşti şi ştiu mai mult ca voi!”. Totul a pornit de la rugămintea de a-şi exprima părerea despre cum arată noul pod de peste Canalul Dunăre Marea-Neagră, moment în care, cult şi bine pregătit, Tăriceanu i-a corectat pe ignoranţii din jur, spunându-le că este vorba despre vechiul pod, care tocmai ce a fost reabilitat. „Eu am vrut să mă lămuresc cu privire la schemele de încărcare pentru verificarea pe care este normal să o facă constructorul înainte de darea în funcţiune. Sunt în total şapte teste, pentru rezistenţa la înconvoiere şi la torsiune. Aţi înţeles ce înseamnă asta? Nu aţi înţeles! Mă bucur pentru că lucrarea este practic terminată şi urmează să fie dată în funcţiune. Este o lucrare extrem de spectaculoasă, de artă de inginerie, cu o estetică foarte modernă. Sunt lucrări care trebuiesc periodic întreţinute”, a spus Tăriceanu, spre uluirea celor prezenţi.

Preşedintele Senatului a continuat, neabătut, dialogul cu jurnaliştii care i-au explicat că nu este vorba despre podul hobanat care a funcţionat şi înainte şi care a trecut prin lucrări de întreţinere, ci despre un pod nou. La care Tăriceanu a răspuns, înţelept şi determinat: „Este un pod parţial nou!”. El a spus că ştie pentru că a mai trecut pe acest pod şi a tăcut, într-un final, încurcat când jurnaliştii i-au arătat podul vechi, aflat la câteva sute de metri în aval. Cel care a salvat situaţia a fost vicepremierul Liviu Dragnea, care l-a readus pe Tăriceanu cu picioarele pe pământ şi a preluat problema. „Până la urmă e cel mai mare pod hobanat din România, ce face legătura între nordul şi sudul Portului Constanţa şi, de asemenea, face legătura cu A4, varianta ocolitoare a municipiului Constanţa şi se evită trecerea prin Lazu şi Agigea.

Mai urmează acum şi infrastructura şi drumurile de acces. Este o investiţie extrem de importantă pentru Constanţa şi toată zona de aici. Este până la urmă o lucrare de artă cu care Constanţa o să se mândrească”, a declarat Liviu Dragnea. Tăriceanu şi Dragnea au condus o delegaţie din care au mai făcut parte demnitari, parlamentari, primari, lideri zonali de organizaţii ale PLR, şefi de instituţii precum Darius Vâlcov, Daniel Chiţoiu, Radu Stroe, Dumitru Nancu (Radionav), Jean Paul Tucan, Dumitru Catană (ANR), Marian Dima (DRDP), Valeriu Ionescu (APC), Daniel Georgescu (ACN) etc. Din Constanţa, au fost prezenţi senatorii Nicolae Moga, Alexandru Mazăre şi Mircea Banias, precum şi deputaţii Radu Babuş, Eduard Martin, Cristina Dumitrache, Florin Gheorghe, Mădălin Voicu şi Mihai Tararache. Din partea forţelor de ordine, au fost prezenţi pe teren, coordonând măsurile de siguranţă, la solicitarea SPP, şeful IPJ Bogdan Despescu şi adjunctul său, Adrian Rapotan, precum şi şeful Poliţiei Rutiere, Constantin Dancu.

Peste 500 de oameni aduşi cu autocarele pe noul pod de la Agigea, pentru a-i felicita pe oficialii PSD

Alături de numeroasele oficialităţi judeţene, liderii PSD Constanţa au avut grijă să aducă cel puţin 500 de persoane, cu autocarele puse la dispoziţie de firma fostului deputat Gelil Eserghep, prezent şi el, de altfel, la eveniment. Oaspeţii au fost întâmpinaţi de 36 de autocamioane, goale, parcate în zona centrală a podului, una din etapele testului de rezistenţă început marţi, 11 noiembrie şi care va continua până la începutul săptămânii viitoare. De altfel, constructorii de la Apolodor nu au putut preciza o dată exactă la care va fi dat în folosinţă podul pentru că drumul cu două benzi, construit în continuarea podului rutier şi care va face joncţiunea cu DN39, în apropierea intrării în staţiunea Eforie Nord, nu este încă gata.

Podul rutier la kilometrul 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră, cu o structură de tip hobanat, este cel mai mare pod de acest gen din România. Potrivit datelor furnizate de CNADNR, podul are o lungime totală de 360 de metri, o deschidere centrală de 200 de metri şi lăţimea de 17,4 metri, permiţând circulaţia pe patru benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră este de 18,4 metri. Valoarea totală a contractului de finanţare pentru întregul proiect „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa” este de 191.797.112 de lei. Lucrările au inclus şi construcţia unui drum cu două benzi care face legătura între pod şi DN39, în apropierea intrării în staţiunea Eforie Nord. Lucrările au finanţate prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614