REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.4° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
12.4° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705

Taximetriști... recenzia unui film despre diferența dintre șmecheri și papagali! Video

Ana Maria LIPAN, Virgil STOIAN 28 ianuarie 2023 | 00:00 5352

Filmul Taximetriști a avut lansarea și la Constanța, pe 25 ianuarie a.c., prefigurându-se deja ca un nou succes de box-office. La eveniment au participat regizorul Bogdan Theodor Olteanu, co-scenaristul Adrian Nicolae și actorii Cosmin Nedelcu (Micutzu) și Mădălina Stoica. Ca peste tot în țară, spectatorii au umplut sălile de proiecție pentru a vedea un film cu și despre taximetriști... sau poate un pic mai mult.

Taximetristi... recenzia unui film despre diferenta dintre smecheri si papagali! VideoAdrian Nicolae, Micutzu, Mădălina Stoica și Bogdan Theodor Olteanu

Acțiunea filmului se centrează pe tura de noapte a doi taximetriști, Lică (Alexandru Ion) și Liviu (Rolando Matsangos), două tipologii total diferite. Lică este tipul glumeț, șmecheraș, dornic să își etaleze masculinitatea cu orice ocazie recurgând fie la poveștile glorioase, oferite unei audiențe dezinteresate, despre succesul de care se bucură la femei sau la a-și expune fără perdea părerile despre persoanele atrase de același sex. Liviu în schimb este un bărbat timid, cu convingeri puternice, ce iese în evidență prin personalitatea incompatibilă cu imaginea clasică a unui taximetrist. Este un familist înrăit, gata să își sacrifice ambițiile personale legate de obținerea unui loc de muncă mai bine văzut, pentru a-și vedea soția fericită. Caracterul său introvertit și închistarea emoțională îl fac însă să pară a fi mult mai pasiv și mai indiferent decât este cu adevărat, creându-i dificultăți în mariaj.

Taximetristi... recenzia unui film despre diferenta dintre smecheri si papagali! Video

În cei doi, regizorul (Bogdan Theodor Olteanu) reușește să înglobeze mai multe tipuri de taximetriști, de la cel care își sacrifică viața personală pentru a reuși să ofere familiei un trai confortabil, la cel ce are un vis măreț și nobil, ce nu ajunge niciodată să fie realizat însă. Lică este personajul ce suferă cele mai mari transformări pe parcursul filmului. Taximetristul mereu nervos la volan, al cărui insucces în viață rezultă doar din vina altora (afurisiții șoferi de Uber), homofob declarat și partea dominată în orice relație cu o femeie, trece printr-un arc de dezvoltare personală declanșat de întâlnirea cu Ilinca (Maria Popistașu), soția unui interlop, care în timp ce e măcinată de propriile dileme, presară în discuțiile purtate cu cei doi protagoniști stropi de înțelepciune și îl expune pentru prima oară pe Lică la concepte precum meschinăria capitalismul.

Printre clienții care iau rând pe rând loc pe bancheta din spate a taxi-ului se numără și cel jucat de Andi Vasluianu, prezentatorul tipic de talk-show politic, cu lehamitea-i bine-cunoscută, sătul de opiniile publicului său. Acesta consideră că a văzut toate laturile întunecate ale omenirii și inveterat fiind de meseria sa, e neîncrezător că un simplu taximetrist poate înțelege proporțiile misiunii lui.

Partitura lui Micutzu este una neașteptată, fiind un client lipsit de stimă de sine, ușor de influențat, trăsături ce îl împiedică să se împotrivească capriciilor prietenei sale și mamei acesteia. Ajunge să vadă un bărbat ca Lică drept un guru în ale iubirii, convins fiind de vorbele de duh ale acestuia.

Taximetriști este o comedie accesibilă publicului larg, stârnind hohote de râs, reușind însă să aducă în discuție dileme cu care omul se confruntă în viața cotidiană. Din două caricaturi, protagoniștii devin personaje din ce în ce mai nuanțate, mai reale și mai greu de privit fără ca o parte a trăirilor lor să aibă un răsunet în sufletul spectatorului. Dincolo de umorul fără pretenții, ce reiese în multe momente din limbajul huliganic, dar familiar, filmul strecoară teme precum singurătatea, exploatarea muncitorului de rând în societatea capitalistă, cât și discuții la liber despre sexualitate și eternul feminin, cucerind astfel diverse tipuri de audiență.

Interviu cu o parte din echipă

La finalul proiecției, regizorul Bogdan Theodor Olteanu, co-scenaristul Adrian Nicolae și actorii  Cosmin Nedelcu (Micutzu) și Mădălina Stoica au acordat un scurt interviu reporterilor Replica, unde au vorbit despre o eventuală continuare, despre cum a fost primit filmul, despre buget dar și despre personajele principal.

Mai jos puteți urmări interviul:

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?