Taximetriștii vor să scoată UBER de pe piață! Ce spune Lică Neagu despre acest serviciu
Taximetriștii vor să scoată UBER de pe piață! Ce spune Lică Neagu despre acest serviciu
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestConfederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) cere autorităţilor române să demareze o anchetă pentru a stabili modul în care au intrat pe piaţa din România firme precum UBER, BLA BLA CAR, TAXIFY etc. În caz contrar, taximetriştii ameninţă cu greva fiscală, spunând că bugetul statului ar putea fi alimentat de taxele şi impozitele plătite de piraţi.
Lică Neagu, reprezentantul Camerei Taximetriștilor din Constanța, ne-a precizat referitor la acest subiect: „UBER-ul este ilegal. Da, clientul știe dinainte cât îl costă cursa. Dar șoferii nu sunt acreditați, nu au de unde să știe clienții dacă se urcă în mașina unui violator, a unui om cu dosare penale, a unui om fără experiență la volan. Apoi, ANAF-ul ar trebui să se preocupe îndeaproape de această problemă. Încasările la UBER, 20% merg în America, iar diferența de 80% intră în buzunarul șoferului, fără a fi declarați însă nicăieri”.
Confederația Transportatorilor cere măsuri urgente!
Nemulţumirile transportatorilor privind serviciile oferite de firme de transport persoane care folosesc anumite platforme online au luat din nou amploare, COTAR cerând Guvernului Romăniei şi autorităţilor publice, să „dispună cu celeritate măsuri de reglementare a acestei categorii de servicii de transport, pentru crearea unui cadru concurenţial real şi asigurarea predictibilităţii necesare investiţiilor”.
„În acest mod ne vom asigura că împărtăşim dezideratul de a furniza servicii publice în condiţii de siguranţă şi confort şi avem disponibilitatea de a susţine orice efort menit să conducă la creşterea calităţii vieţii cetăţenilor. În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a recurge la toate modalităţile de protest legale, de la greva fiscală până la încetarea totală a activăţii de transport persoane. În timpul grevei noastre fiscale, bugetul statului ar putea fi alimentat de taxele şi impozitele aferente acestui domeniu de activitate, plătite de piraţi”, a informat COTAR.
Transportatorii susţin că firma UBER este anchetată acum în Statele Unite ale Americii, pentru a se stabili felul în care s-a făcut lobby pentru a intra pe piaţa americană.
„În SUA s-au descoperit deja sume fabuloase plătite pentru această companie, dar activitatea de lobby este interzisă în România şi se numeşte trafic de infuenţă. Dorim să aflăm, în urma unei anchete făcute corect, cine a făcut lobby în România, care sunt legăturile de familie între reprezentanţii oficiali ai firmei şi anumiţi politicieni şi dacă în susţinerea activităţii ilegale de transport persoane sunt /au fost implicate formaţiuni politice”, susţin transportatorii, atrăgând atenţia administraţiilor locale în privinţa necesităţii demarării, în regim prioritar, a unui plan de măsuri care să permită prestarea serviciului public de transport local în regim de taxi, „în condiţii de siguranţă, confort şi cu garantarea asigurării unei concurenţe loiale, prin eliminarea activităţilor neautorizate”.
Pe de altă parte, COTAR cere ANAF, Poliţiei Rutiere, Poliţiei Locale şi altor instituţii abilitate ale statului să facă mai multe controale în trafic şi să verifice „cu precădere activităţile neautorizate, nu numai firmele autorizate”.
„Având în vedere faptul că activitatea piraţilor se desfăşoară cu maximă transparenţă, fiind disponibile informaţii pe site-uri şi pe aplicaţiile acestora, autorităţiile pot verifica foarte uşor modul în care este piratat transportul de persoane. Toate informaţile sunt la un singur click distanţă, astfel încât pot fi detectate în numai câteva minute aplicaţiile neautorizate ale persoanelor fizice şi juridice care fac transport neautorizat de mai mulţi ani în România”, susţin transportatorii.
„Neavând calitatea de angajator şi nefiind supuşi autorizării, administratorii platformelor online fac de fapt activitate neautorizată de transport persoane. Nu ne opunem soluţiilor alternative de transport de persoane şi, în calitate de confederaţie patronală, conştientizăm importanţa adaptării la evoluţiile tehnologice şi promovăm concurenţa. Tehnologia aplicatiilor o avem si noi încă din anul 2008, dar respectăm legislaţia în vigoare, adică primirea şi transmiterea de comenzi taxi doar prin intermediul unui dispecerat autorizat, conform Legii 38/2003. Nu putem tolera la nesfârşit ca entităţi constituite în mediul virtual BLA BLA CAR, UBER, TAXIFY, etc. să preia şi să distribuie comenzi către angajaţii unor companii legitime de transport persoane şi/sau unor persoane care nu au nicio legătură cu transportul autorizat de persoane în regim de taxi, transport persoane prin curse regulate sau ocazionale”, consideră COTAR.
Florentina BOZÎNTAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News