REPLICA ONLINE CONSTANTA

18.2° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
18.2° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Taximetriștii vor să scoată UBER de pe piață! Ce spune Lică Neagu despre acest serviciu

Taximetriștii vor să scoată UBER de pe piață! Ce spune Lică Neagu despre acest serviciu

Replica API 18 septembrie 2017 | 00:00 254

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) cere autorităţilor române să demareze o anchetă pentru a stabili modul în care au intrat pe piaţa din România firme precum UBER, BLA BLA CAR, TAXIFY etc. În caz contrar, taximetriştii ameninţă cu greva fiscală, spunând că bugetul statului ar putea fi alimentat de taxele şi impozitele plătite de piraţi.

Lică Neagu, reprezentantul Camerei Taximetriștilor din Constanța, ne-a precizat referitor la acest subiect: „UBER-ul este ilegal. Da, clientul știe dinainte cât îl costă cursa. Dar șoferii nu sunt acreditați, nu au de unde să știe clienții dacă se urcă în mașina unui violator, a unui om cu dosare penale, a unui om fără experiență la volan. Apoi, ANAF-ul ar trebui să se preocupe îndeaproape de această problemă. Încasările la UBER, 20% merg în America, iar diferența de 80% intră în buzunarul șoferului, fără a fi declarați însă nicăieri”.

Confederația Transportatorilor cere măsuri urgente!

Nemulţumirile transportatorilor privind serviciile oferite de firme de transport persoane care folosesc anumite platforme online au luat din nou amploare, COTAR cerând Guvernului Romăniei şi autorităţilor publice, să „dispună cu celeritate măsuri de reglementare a acestei categorii de servicii de transport, pentru crearea unui cadru concurenţial real şi asigurarea predictibilităţii necesare investiţiilor”.

„În acest mod ne vom asigura că împărtăşim dezideratul de a furniza servicii publice în condiţii de siguranţă şi confort şi avem disponibilitatea de a susţine orice efort menit să conducă la creşterea calităţii vieţii cetăţenilor. În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a recurge la toate modalităţile de protest legale, de la greva fiscală până la încetarea totală a activăţii de transport persoane. În timpul grevei noastre fiscale, bugetul statului ar putea fi alimentat de taxele şi impozitele aferente acestui domeniu de activitate, plătite de piraţi”, a informat COTAR.

Transportatorii susţin că firma UBER este anchetată acum în Statele Unite ale Americii, pentru a se stabili felul în care s-a făcut lobby pentru a intra pe piaţa americană.

„În SUA s-au descoperit deja sume fabuloase plătite pentru această companie, dar activitatea de lobby este interzisă în România şi se numeşte trafic de infuenţă. Dorim să aflăm, în urma unei anchete făcute corect, cine a făcut lobby în România, care sunt legăturile de familie între reprezentanţii oficiali ai firmei şi anumiţi politicieni şi dacă în susţinerea activităţii ilegale de transport persoane sunt /au fost implicate formaţiuni politice”, susţin transportatorii, atrăgând atenţia administraţiilor locale în privinţa necesităţii demarării, în regim prioritar, a unui plan de măsuri care să permită prestarea serviciului public de transport local în regim de taxi, „în condiţii de siguranţă, confort şi cu garantarea asigurării unei concurenţe loiale, prin eliminarea activităţilor neautorizate”.

Pe de altă parte, COTAR cere ANAF, Poliţiei Rutiere, Poliţiei Locale şi altor instituţii abilitate ale statului să facă mai multe controale în trafic şi să verifice „cu precădere activităţile neautorizate, nu numai firmele autorizate”.

„Având în vedere faptul că activitatea piraţilor se desfăşoară cu maximă transparenţă, fiind disponibile informaţii pe site-uri şi pe aplicaţiile acestora, autorităţiile pot verifica foarte uşor modul în care este piratat transportul de persoane. Toate informaţile sunt la un singur click distanţă, astfel încât pot fi detectate în numai câteva minute aplicaţiile neautorizate ale persoanelor fizice şi juridice care fac transport neautorizat de mai mulţi ani în România”, susţin transportatorii.

„Neavând calitatea de angajator şi nefiind supuşi autorizării, administratorii platformelor online fac de fapt activitate neautorizată de transport persoane. Nu ne opunem soluţiilor alternative de transport de persoane şi, în calitate de confederaţie patronală, conştientizăm importanţa adaptării la evoluţiile tehnologice şi promovăm concurenţa. Tehnologia aplicatiilor o avem si noi încă din anul 2008, dar respectăm legislaţia în vigoare, adică primirea şi transmiterea de comenzi taxi doar prin intermediul unui dispecerat autorizat, conform Legii 38/2003. Nu putem tolera la nesfârşit ca entităţi constituite în mediul virtual BLA BLA CAR, UBER, TAXIFY, etc. să preia şi să distribuie comenzi către angajaţii unor companii legitime de transport persoane şi/sau unor persoane care nu au nicio legătură cu transportul autorizat de persoane în regim de taxi, transport persoane prin curse regulate sau ocazionale”, consideră COTAR.

Florentina BOZÎNTAN

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Cioroiul asta era sofer pana in 1990 in eforie un bou .acum vrea sa-si dea cu parerea despre uber.eu voi calatori doar cu uber poate dispar ciorile si legumele de 80 de ani asa zisi taximetristi
2
0
afara cu tiganii borati cu lica neagu cu tot
3
0
Soporelee tu esti ma sa mergi sa scoti lantu dan amanet sa al dam femei anapoi ca sa retraga plangerea an morty maty ca daca nu te duci te prind pa statie si ati rup o mana si un picior
0
4
Ce ma, s-au suparat ciorile borate numite si taximetristi?
11
0
nu toti taximetristii sunt in culpa . Exista masini ingrijite , soferi politicosi , aparate de taxat ce functioneaza corect , atmosfera placuta in interior . DE CE NU SE FAC CONTROALE DESE PT A-I PENALIZA SI RIDICA LICENTA CELOR CE FAC DE RAS ACEASTA ACTIVITATE .
1
2
Pai si crez ca cand uber nu esim toti si le rupem capu
1
14
Uber merge f.bine in America. Nu mai bateti campii.
10
2
UBER ,te asteptam cu bratele deschise la CONSTANTA.
17
3
astept cu nerabdare UBER si la Constanta , la Bucuresti functioneeaza impecabil ......
15
3
Sunt client de taxi si noile preturi necesita concurenta de la alte companii care FURA mai putin. Gama de preturi pentru taximetre 'normale', nu de lux este 1,39 - 2,19 lei per kilometru. Trageti singuri concluziile! Interzicerea altor companii conduce la clienti captivi in niste preturi de monopol.
11
3
Lica Neagu, acest sfertodoct din taximetria constanteana.
12
2
Cine i Lica Neagu asta? Un semianalfabet buhait de atata alcool.
17
4
Lica Neagu vorbeste despre soferi necalificati? Pai sa se uite cu atentie la firmele de taxi din Constanta. Va gasi o multime care si-au luat permisul pe spaga.
16
3
Sunt un client fidel firmelor de taxi, circul cu ele zilnic, si va pot spune ca sunt si masini ok cu soferi bine ingrijiti, dar sunt si masini murdare cu soferi care fumeaza in masina, si miroase oribil, sau put chiar ei, tu le spui locatia iar ei te duc pe cel mai lung traseu, te ocolesc si mai vorbesc si mult, unii sunt foarte obositori!
18
2
Pai sclavu modern de la ubh asta plateste la stat carte munca 7mil pe luna cum plateste tax si plateste itp din 6 in 6 luni si asig mai mare si alte taxe gen agreere etc casa marcat . Pai au dreptate taxiurile ce facem ne apucam toti de tax fara licenta si pe cine mai caram daca suntem toti pe tax. Licenta data pe nr de locuitori si dp un anumit nr de licente raportat la locuitori stop
5
16

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218