REPLICA ONLINE CONSTANTA

23.4° ConstanÈ›a Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
23.4° ConstanÈ›a Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

Teodorovici: Retrimiterea Codului Fiscal către Parlament întârzie pregătirea bugetului pe 2016

Teodorovici: Retrimiterea Codului Fiscal către Parlament întârzie pregătirea bugetului pe 2016

Replica API 18 iulie 2015 | 00:55 162

Retrimiterea Codului Fiscal către Parlament întârzie, oarecum, pregătirea bugetului pe 2016, iar motivele invocate sunt nejustificate, a declarat, vineri, într-o conferință de presă, ministrul Finanțelor Publice, Eugen Teodorovici.

'Faptul că acest Cod Fiscal a fost returnat Parlamentului întârzie, oarecum, pregătirea bugetului pe 2016. Am anunțat de foarte mult timp că, în luna august, intenționam să demarăm acest proces, astfel încât România să aibă la timp un proiect de buget trimis în Parlament, cu respectarea tuturor obligațiilor noastre. Sunt convins că sunt foarte multe companii care își pun întrebarea vizavi de modul în care își pot gândi plan de afaceri începând cu 2016. Și, nu în ultimul rând, cu această decizie, din punctul meu de vedere, s-a creat o breșă în ceea ce înseamnă poziția României în relația cu cei de la Comisia Europeană. România poate se află azi în cea mai bună situație a sa după foarte mulți ani de zile, având foarte clar un consens politic în ceea ce privește un plan de reforme în economie: atât Guvernul, cât și Parlamentul, în unanimitate aproape, au votat Codul Fiscal, iar cu o decizie în același sens din partea președintelui am fi avut o poziție fermă în ceea ce privește convingerea României pe drumul său de creștere economică', a subliniat șeful de la Finanțe.

În opinia lui Teodorovici, motivele invocate, deficitul de 1,2% și alte posibile dezechilibre macroeconomice, sunt nejustificate.

'Din păcate, astăzi domnul președinte Iohannis a decis să trimită înapoi spre Parlament Codul Fiscal, ratând astfel o șansă foarte importantă pentru România. Motivele invocate, acel deficit de 1,2% și alte posibile dezechilibre macroeconomice, motive care, din punctul meu de vedere ca și ministru al Finanțelor, nu au nicio justificare. Această raportare la un deficit de 1,2% este în mod eronat făcută pentru că aș putea să pun întrebarea: de ce ne raportăm la acest deficit, cine și l-a asumat și de ce a făcut-o? Discuțiile pe acest deficit la nivel european a pornit de la ideea că statele membre cu datoria publică foarte ridicată aveau această obligație. România la acel moment se afla la un nivel al datoriei publice foarte scăzut, motiv pentru care nu trebuia să accepte sau ar fi trebuit să negocieze un deficit mult mai mare și pe un termen mult mai extins. Sunt state membre la nivel european ce și-au asumat un deficit mai ridicat și cu o implementare ca și termen mult mai îndelungată, 2019, chiar 2020', a explicat ministrul Finanțelor.

El a menționat totodată că sunt state membre care au depășit cu mult chiar și deficitul de 3% stabilit prin Tratatul de la Maastricht, 'deficit de care România trebuie să țină cont într-adevăr'.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367