REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.4° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
12.4° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

Tomis Marina PIERDE contractul de concesiune al PORTULUI Tomis?!

Tomis Marina PIERDE contractul de concesiune al PORTULUI Tomis?!

Replica API 19 februarie 2021 | 00:10 14096

Firma care a concesionat, în 2004, Portul Tomis, contract în urma căruia s-a umplut de bani, ar putea rămâne fără afacerile pe care le tranzacționează în zona veche a orașului. Contractul de concesiune încheiat cu CNAPM ajunge la final în iunie 2021. Nu se știe dacă va fi prelungit! Între timp, Tomis Marina Management a deschis o acțiune în instanță, solicitând obligarea CNAPM la încheierea unui contract.

Contractul de concesiune a Portului Tomis, încheiat în 2004 între Tomis Marina Management și Portul Constanța ajunge la final. Acesta expiră în iunie 2021. Potrivit unor surse, SC Tomis Marina Management, administrată de mai mulți turci și, până-n 2019, și de Sisteme Internaționale de Afaceri SA, face demersuri pentru prelungirea contractului. Conducerea portului nu ar mai vrea, însă, să continue colaborarea.

De precizat că SC Tomis Marina Management a deschis și o acțiune în instanță, solicitând obligarea CNAPM si înceheie un contract de concesiune. Am încercat să aflăm dacă este vorba despre contractul privind concesionarea Portului Tomis, însă directorul Florin Goidea nu ne-a oferit un răspuns, până la încheierea ediției.

Tomis Marina Management, concesionara Portului Tomis!

Portul turistic Tomis a umplut buzunarele unor apropiați ai clanului Mazăre și a rămas nemodernizat, deți, potrivit contractului, ar fi trebuit să fie realizate investițiis erioase. Să ne amintim, însă ,cum s-a derulat tranzacția. În anul 2004, CNAPM, condusă la acea vreme de Gheorghe Moldoveanu, a concesionat Portul Tomis, până-n 2021, firmei Sisteme Internaționale de Afaceri –București SA. Între timp, rolul de antreprenor general a fost preluat de firma SC Tomis Marina Management SRL, numită înainte SC Sisteme Integrate de Afaceri. Inițial, singurul acţionar al firmei era chiar Sisteme Internaționale de Afaceri SA, ulterior schimbându-se acționariatul. În iunie 2006, când APMC era condusă de Mircea Baniaș, contractul de închiriere a fost renegociat, iar printr-un act aditional s-a stabilit o noua chirie, valabilă de la 1 decembrie 2005, de 3.224,5 euro / lună.

În februarie 2008, Adunarea Generală a Acționarilor din firma Tomis Marina Management a decis cooptarea în afacere a SC Euromarina SA, firmă cu capital turcesc, reprezentată de Hasan Malik Kececioglu și Mustafa Nihat Demirel. Pe cheiul portului Tomis au răsărit containere, construcții provizorii care au fost transformate în cafenele şi restaurante. Acestea au fost închiriate de Tomis Marina Management altor afaceriști Societatea a avut și un om în Consiliul Local, în persoana lui Valentin Pîrvulescu, de la PSD, directorul societății. Aceasta a rămas în consiliu, din perioada lui Mazăre, până în 2020.

Corpul de Control a constatat mai multe nereguli

Corpul de Control constatat o serie de nelegalități, astfel: Prețul contractului nu a fost fundamentat economic, având în vedere potențialul economic al zonei, valoarea stabilită fiind foarte mică, respectiv 2605 euro/lună + TVA. Garanția constituită de chiriaș nu a fost realizată la nivelul valorii de 1 milion euro, astfel cum era stipulat în contract. Termenul de finalizare a investițiilor din sarcina chiriașului a depășit cele 36 de luni stabilite prin contract, fără sancțiuni.

Preluarea de către Tomis Marina Management a altor 3 contracte de închiriere platforme, încheiate anterior de CNAPM S.A., cu obligativitatea respectării în întregime a obligațiilor contractuale, conferă acesteia implicit drept de folosință și asupra terenului aferent suprafețelor închiriate de către cele 3 societăți, încasând astfel și sumele aferente tarifului utilizare domeniu portuar, aspect ce vine in contradicție cu obiectul contractului care dă drept de folosință TMM numai asupra platformelor proprietate privată a CNAPM și nu asupra terenului aferent acestora. O altă neregulă stabilită de Corpul de Control face referire la existența pe platformele închiriate a unor construcții, diferite de cele realizate de chiriaș, în urma investițiilor convenite prin contract, fără să se poată face dovada existenței autorizațiilor de construire și a acordului Administrației. Urmare a celor constatate, organele de control au solicitat documente justificative privind construcțiile suplimentare, dar compania, condusă la acea vreme de Ionescu, nu le-apus la dispoziție până la finalizarea acțiunii de control.

Tomis Marina Management, controlată de turci

Societatea Tomis Marina Management este deținută de firma Euromateria (50 %), aceasta fiind controlată de turcii Suat Surmen (38%), Mehmet Kerim Kalgay (30%), Seref Surmen(28%), Mustafa Nihat Demirel (2%) Hasan Malik Kececioglu (2%. Al doilea acționar al SC Tomis Marina Management Aterina Global SRL (50 %). În 2019, Sisteme Internaționale de Afaceri SA s-a retras din acționariat. Firma Sisteme Internaționale de Afaceri SA este deținută de Valentin Gheorghe Ionescu, condamnat în dosarul Retrocedărilor.

Mirela PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Pirvulescu asta numai merge si el la puscarie pentru cate a facut??
2
0
Si din parnaie face bani Mazare ahaha
5
0
tivat e vis pe, portul tomis e o ghena
2
0
Licitatie cf legii!
3
0
Licitatie, Licitatie internationala, fara licitatie nu este decat furaciune, mergeti la amaratii aceia la Tivat, sa vedeti acolo marina management.Licitatie...
1
0
Mizerii de oameni in administratie! Chiria pentru un container pe care ei le numesc terase si sunt pline de sobolani, care nu iti ofera posibilitatea desfasurari de activitate ecomonica restaurant este de 48.000euro pe an fara TVA. Sunt 18 terase.. si ei plateau 3000 de euro pe luna..
12
0
Tupeu de nesimtit.Sa se organizeze licitatie corecta si sa ii dea pe ei APMC ul in judecata ca nu s-au investit ce au promis..
12
0
In zona 1 a orasului pe strada Semanatorului e focar de infectie. Tiganiij isi fac nevoile pe trotuar si arunca in strada gunoiul.Ei locuiesc abuziv de zeci de ani si nimeni nu are curaj sa i evacueze, desi sunt 3 decizii definitive de evacuare. Ei nu platesc taxe,apa,curent in schimb primesc ajutoare ca stau si se inmultesc pentru alocatii.
13
0
Sa piarda. Niste nesimtiti tin spatiile goale ca sa nu dezvolte. Au cativa manglitori care cer 100 de euro sa schimbe un surub la barca si preturi exagerate, impart banii cu ei si blocheaza concurenta. NOAPTEA MANELE PE BARCI GUNOI PE PONTON UN JEG DE NEDESCRIS. JOS HOTII
23
1
Eu nu mi tin yachtul acolo deci nu ma intereseaza! Asta i o stire pentru fraieri despre smecheri dar pe smecheri nu i intereseaza de fraieri!
8
10
Scarnavia corupta de mazare din ferentari e miezul tuturor problemelor din oras
25
0
Si cat este valoarea conesieonarii? nu cred ca depaseste 10 euro pe an.....pentru toata suprafat aconcesionata. cum a fost si la Seaview, 1% din incasari.
14
0
De ce sa prelungwasca contractul obligatoriu. Sa nu prelungeasca sa faca licitatie si dc ofera pretul cel mai mare atunci da, altfel pa.
24
0
cea mai mare jigodie din portul tomis. sa ne cacam pe fata lui de broscoi lesinat. sa te vedem 30de zile la ipj
14
0
pai turcii au dat spaga. Norvegieni sau danezi n-o sa vedem niciodata pe meleagurile astea. Turci,sirieni,jidani !!! Dar cine o fi incasat spaga ??? Oare muistii pesedei ??? Intreb pt.un prieten.
61
3
mai bine turci decat cimpanzeii care au distrus si devalizat orasul.
14
52
Privati astia cica obliga portul sa le prelungeasca contractul adica sa le dea lor bani in continuare,va dati seama pe cate capuse dastea le-au apucat tremuratul cand au auzit de privativatizarea portului tocmai pentru ca de la stat se poate fura legal fara limita,daca vine privatul a murit pomana si pilele adica corupti care dau bani cu dedicatie ca dor nu dau de la ei dau de la stat,stat care ii plateste pt.ca sa-i apere interesele dar pe care ei la-au furat la maxim in ultimi 30 de ani.
34
1
CICA SISTEME INTERNATIONALE DE AFACERI..TE PISHI DE RAS , GASCA LUI MAZARE DE ESCROCI SI PARNAIASI CU PRETENTII DE LORZI
42
3
niste cocioabe cu pretentii de Monaco si preturi pe masura .nici nu ma miram de ce arata asa ,turcisme ,balcanisme .o zona infecta plina de toti boratii din CTA .puneti in pula mea o balustrada pe margine .nu i intreaba nimeni ?nu e safe .cade un copil in balta ..e cheul si pac ,cazi ca bobocul ..Da,cum am zis ,o infectie cu pretentii .vedeti si voi cum sunt terasele prin Cluj ,Oradea ..in lumea civilizata ,sau cum esti servit acolo.
49
3

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102