REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.7° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
13.7° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

Transportatorii cer taxa de drum pe kilometru

Transportatorii cer taxa de drum pe kilometru

Replica API 13 ianuarie 2012 | 00:00 190

Percepută ca "taxă de şmecherie"

Percepută ca "taxă de şmecherie"

Împovăraţi de taxe, impozite, scumpirea constantă a carburanţilor, la care se adaugă imposibilitatea de a circula pe măsura nevoilor din cauza slabei infrastructuri rutiere, transportatorii români spun că au înregistrat anul trecut pierderi de ordinul zecilor de milioane de euro, bani care nu pot fi recuperaţi decât prin schimbarea sistemului de taxare pentru folosirea drumurilor.

"În România, plătim ceva ce nu utilizăm. Dacă în anii trecuţi făceam peste 100.000 km anual cu un vehicul comercial, anul trecut abia dacă am reuşit să parcurgem 70.000 km. În trecut, aveam un rulaj, care a dispărut. Din acest motiv nu ne mai permitem să plătim taxa de drum aşa cum este ea percepută în România şi cerem aplicarea sistemului austriac. Noi plătim o vignetă pentru fiecare camion, care, dacă este cumpărată anual, ne costă 1.280 euro. Dacă este cumpărată pentru trei luni, evident, depăşeşte 2.000 euro într-un an. Or, austriecii folosesc GO-Box-ul, care nu poate păcăli pe nimeni: parcurgi puţini kilometri, plăteşti puţin; parcurgi mai mulţi, plăteşti mai mult. Cerem aplicarea acestui sistem şi în România", a declarat Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT).

El a explicat că, în România, taxa de drum nu este o taxă de utilizare, "ci de şmecherie", pentru că această taxă este percepută chiar dacă există restricţii de circulaţie şi transportatorii trebuie să meargă pe rute ocolitoare. "Pentru o rută ocolitoare plăteşti o taxă suplimentară. Dacă DN1 este restricţionat, transportatorul trebuie s-o ia pe DN 1A. Şi asta costă în plus. E o bătaie de joc permanentă această taxă. Nu este normal", a mai spus Hagiu, precizând că pierderile minime înregistrate anul trecut sunt de minimum 50 mil. euro, calculele transportatorilor arătând că pot ajunge mai degrabă la 80 mil. euro în 2011. Pe de altă parte, Augustin Hagiu a amintit că, de cinci ani, transportatorii cer returnarea accizelor, dar Guvernul ignoră solicitările lor. "Guvernanţii consideră că, dacă ne-ar returna accizele, aşa cum se întâmplă în Spania, Slovenia şi, de la 1 ianuarie 2011, şi Ungaria, ar fi vorba de o subvenţie. Ei nu se gândesc că, odată cu returnarea accizelor, ar scădea piaţa neagră şi ar creşte încasările statului din accize", a încheiat preşedintele FORT. Potrivit acestuia, taxa de drum din România este dublă faţă de cea percepută în Bulgaria, iar Federaţia Operatorilor Români de Transport a transmis o scrisoare Guvernului României în care solicită ca încasarea taxei de drum aferentă utilizării infrastructurii rutiere să se facă după modelul austriac - utilizând GO-Box-ul. Implementarea acestui sistem ar optimiza costurile pe care transportatorii comerciali le înregistrează din cauza neutilizării infrastructurii rutiere ca urmare a restricţiilor de circulaţie impuse, precum şi a obligativităţii de a respecta timpul de odihnă şi conducere. În prezent, costul unei vignete per camion este de 1.280 euro anual, indiferent câţi kilometri se parcurg, conform curierulnational.ro.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102