REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.3° Constanța Mar., 23 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6708
12.3° Constanța Marți, 23 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6708
 

Trenurile şpăgii: naşii împărţeau banii în WC-uri

Trenurile şpăgii: naşii împărţeau banii în WC-uri

Replica API 26 octombrie 2012 | 00:00 260

Trei revizori "spălau" mita la chioşcurile deschise pe numele copiilor

Trei revizori "spălau" mita la chioşcurile deschise pe numele copiilor

Un număr de 81 de mandate de aducere au fost emise pe numele unor angajaţi de la regionalele CFR Călători suspectaţi de fapte de corupţie, a declarat purtătorul de cuvânt al Parchetului Tribunalului Braşov, Alina Popescu. În acest dosar, în care se fac cercetări de aproximativ un an, sunt vizate infracţiuni de corupţie şi de abuz în serviciu. Şpaga luată de la călători era împărţită în toalete. Naşul rămânea cu o mică parte din câştiguri, în timp ce grosul se împărţea cu revizorii şi directorii de la CFR. S-a ajuns atât de departe, încât la Bistriţa un revizor şi-a trimis rudele pe peron să încaseze banii. Sumele erau impresionante: şpaga ajungea la 100 de mii de euro pe zi, în trenurile din toată ţara. Piramida mitei începea de la controlorii care luau bani de la călătorii prinşi fără bilet. După ce îşi opreau lor o parte din aceşti bani, dădeau restul primului superior ierarhic, adică şefului de tren. De aici, mita mergea din mână în mână, ultimii care primeau bani fiind revizorii de specialitate. Banii se dădeau în plicuri, în toaletele trenurilor, descrie gandul.info modul de funcţionare a reţelei naşilor. Mai departe, la Bucureşti, banii erau predaţi prin intermediul chioşcurilor de ziare sau de băuturi răcoritoare de pe peronul Gării de Nord, unde lucrau şi rude ale angajaţilor CFR Călători. Mai exact, scrie sursa citată, capii reţelei - cei trei revizori din Bucureşti - "spălau" mita la chioşcurile deschise pe peroane pe numele copiilor şi soţiilor lor. Membrii reţelei veneau la aceste chioşcuri şi cumpărau produse la suprapreţ, "cu parolă", folosind banii din şpăgi. Mihai Necolaiciuc, fost director general al CFR în perioada iulie 2000-octombrie 2003, a declarat că naşii de tren păstrau doar 30% din şpaga luată de la călătorii prinşi fără bilet, restul mergând la şefii ierarhici ai controlorilor de tren. "Controlorul păstrează cam 30%, toată lumea ştie. Sistemul este bine pus la punct", a declarat, pentru România TV, Mihai Necolaiciuc. Acesta a arătat că problema şpăgii la CFR este una foarte veche, încă de pe vremea sistemului comunist. "Din acea vreme datează introducerea unui sistem de prevenţie prin care controlorii declarau banii pe care îi aveau la ei la urcarea în tren şi apoi trebuiau să prezinte banii la coborâre. Sistemul s-a dovedit a fi un eşec. Trebuie eliminat contactul direct dintre controlori şi cel care urcă în tren. Să fie controlat la coborâre nu a funcţionat nici pe vremea sistemului comunist", a spus Necolaiciuc. Acesta a relatat că, încă de pe vremea când era şef la regionala CFR Iaşi, ştia că unii revizori de secţie aştepau controlorii la terminarea cursei pentru a încasa şpaga colectată de aceştia în tren, conform România TV.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218