REPLICA ONLINE CONSTANTA

8.1° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
8.1° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

Turişti sosiţi la tratament balnear în Saturn reclamă că hotelul îi lasă să flămânzească

Turişti sosiţi la tratament balnear în Saturn reclamă că hotelul îi lasă să flămânzească

Replica API 30 mai 2015 | 08:32 321

Control de la Protecţia Consumatorilor

Control de la Protecţia Consumatorilor

An de an, mii de turişti ajung pe litoralul românesc, în special în staţiunile din sudul litoralului, pentru tratament balnear. Cei mai mulţi dintre aceştia sunt pensionari şi ajung în staţiunile balneare prin Casa Naţională de Asigurări de Sănătate. Instituţia oferă, în baza unui dosar, un singur bilet de tratament balnear în cursul unui an calendaristic. Astfel, cei care ajung aici prin acest program au trei mese gratuite pe zi, oferite de unităţile de cazare care au încheiat contract de prestări servicii cu Casa Judeţeană de Pensii.

Însă, suma alocată pentru masa pacienţilor este mică, spun pacienţii, şi reclamă la unităţile de cazare cantitatea şi calitatea mâncării. Aşa s-a întâmplat şi joi când un grup de pensionari care s-a cazat la Hotel Balada din Saturn, a sunat la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, nemulţumit de cantitatea şi calitatea mâncării. Organele de control nu au constat deficiete majore, doar câteva aspecte legate de veselă.

„Au fost cazate în Hotel Balada 120 persoane, venite la tratament balneologic, prin Casa Naţională de Pensii şi Asigurări de Sănătate. Conform contractului pe care îl are unitatea cu Casa, este alocată suma de 37 lei pentru fiecare om, trei mese pe zi. Joi, s-a primit o sesizare telefonică cum că mâncare n-are gust, că este puţină cantitativ, slabă calitativ şi că s-au servit la cină ficăţei la tavă cu costiţă, iar ficăţeii nu au fost gătiţi suficient, aveau urme de sânge. S-a deplasat joi o echipă CJPC şi a constatat: materia primă în termen de valabilitate, s-au analizat probele de ficăţei, ce a reclamat omul, am desfăcut pungile, congelate, nu aveau sânge. Fiind la tavă, este relativă treaba să spui este pătruns sau nu. Pe noi ne-a bucurat că n-am găsit probleme la materia primă. Au fost mici deficienţe la veselă: o veselă ciobită, o furculiţă mai strâmbă, fără un dinte. Marţi se va întocmi raportul de contravenţie”, a declarat, pentru „Replica”, Lucian Lungoci, inspectorul şef al CJPC Constanţa.

Acesta a ţinut să specifice că va sesiza CJAS cu privire la aspectele semnalate care, spune Lungoci, sunt cauzate tocmai de suma pe care instituţia o alocă pentru acest program.

„Se plâng că porţile sunt mici, că este nesatisfăcătoare cantitatea de mâncare, că nu are gust, că e făcută din sărăcie, că ciorba ţărănească din legume n-avea cărniţă. Discutând cu colegii din Comandament, în toate seriile au apărut discuţii în programul acesta cu pensionarii. Este o problemă, vorbim de adaos comercial la suma alocată, este treaba altcuiva aici. Aştept să ne vină şi o sesizare scrisă, să luăm mai multe date şi vrem să trimitem un dosar şi la Casă să discutăm, să le spunem că şi-n anii trecuţi au fost probleme de genul acesta”, a conchis Lungoci.

Mirela Sorina PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614