REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.4° Constanța Mie., 24 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6709
12.4° Constanța Miercuri, 24 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6709
 

Turiştii reclamă gălăgia pe litoral, Garda controlează, dar nu găseşte mai nimic!

Turiştii reclamă gălăgia pe litoral, Garda controlează, dar nu găseşte mai nimic!

Replica API 30 iulie 2013 | 00:00 82

Ca în bancurile cu proşti:

Ca în bancurile cu proşti:

Staţiunile de pe litoral, sub asediul controalelor. Situaţia vine şi în contextul în care turiştii se plâng de zgomotul creat de cluburi, fie că este vorba de Mamaia sau de staţiunile din sudul litoralului. Garda Naţională de Mediu-Comisariatul Judeţean Consanţa (GNM CJ Constanţa) a demarat verificarea punctelor fierbinţi, dar nu prea s-au găsit mari nereguli, concluzia fiind, desigur: turiştii cam exagerează!

Urmare a plângerilor venite din partea mai multor turişti, Garda Naţională de Mediu-Comisariatul Judeţean Consanţa (GNM CJ Constanţa) a demarat mai multe controale în staţiunile de pe litoral, acţiune ce a avut loc şi acum două săptămâni, însă, potrivit comisarului şef, inginer Marian Râşnoveanu, controalele au început încă din luna aprilie. "GNM CJ Constanţa a desfăşurat numeroase controale pe raza staţiunilor de pe litoral. Această acţiune s-a demarat încă din luna aprilie, verificările având un caracter preventiv. Agenţii economici care desfăşoară activităţi pe litoral au fost informaţi cu privire la obligaţiile ce le revin pentru respectarea legislaţiei de mediu. De la începutul sezonului estival turiştii au reclamat la GNM CJ Constanţa disconfortul fonic, produs de cluburi discoteci din toate staţiunile de pe litoral", a spus Râşnoveau prin intermediul unui comunicat de presă trimis pe adresa redacţiei cotidianului Replica. Potrivit acestuia, a fost verificată starea de salubrizare a staţiunii Mamaia, precum şi cluburile, pentru verificarea şi soluţionarea sesizărilor cu privire la nivelul ridicat de zgomot. Determinările de sonometrie au fost efectuate de către APM Constanţa. Însă, surpriză!, se pare că turiştii se cam plâng degeaba, întrucât nu prea au fost găsite nereguli. "Nu au fost identificate nereguli majore, acestea fiind remediate chiar în timpul derulării controalelor, iar până acum nu s-au aplicat sancţiuni", mai spune Râşnoveanu. Până la data curentă au fost înregistrate 7 sesizări referitoare la disconfortul fonic. Există şi un motiv de bucurie, din câte se pare, şi anume că numărul sesizărilor este în scădere faţă de anii trecuţi. Comparativ cu anul 2012, numărul sesizărilor de pe litoral a scăzut, astfel: în perioada iunie- iulie 2012 au fost înregistrate 35 sesizări faţă de perioada anului 2013 în care au fost înregistrate 14 sesizări. "Prin acţiunile de control nu au fost identificate nereguli majore, impunându-se măsuri societăţilor verificate, în conformitate cu prevederile OUG 195 din 2005 cu modificări şi completări privind protecţia mediului . Acţiunile de control au fost desfăşurate atât pe timpul zilei cât şi noaptea, inclusiv în zilele de sâmbătă şi duminică", a conchis Marian Râşnoveanu. În cazul în care un turist este deranjat de zgomotul provenit de la cluburi şi discoteci poate apela numărul unic de urgenţă 112. Pentru rezolvarea sesizărilor privind starea de salubrizare a staţiunilor, a plajelor, turiştii se vor adresa la Garda Naţională de Mediu-Comisariatul Judeţean Constanţa şi Administraţia Bazinală de Apă Dobrogea Litoral prin apelarea telefonului dispeceratului 0241.673.024.

Liliana CHIRU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218