Un INGINER din port, CONDAMNAT pentru EFECTUAREA DEFECTUOASĂ a unei VERIFICĂRI TEHNICE
Un INGINER din port, CONDAMNAT pentru EFECTUAREA DEFECTUOASĂ a unei VERIFICĂRI TEHNICE
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestUn inginer angajat la firma Tehnoexpert Management Industrial SA a fost condamnat de prima instanță pentru săvârşirea infracţiunii de vătămare corporală din culpă și pentru săvârşirea infracţiunii de instigare la neluarea măsurilor de sănătate şi securitate în muncă, la 2 (doi) ani şi 4 (patru) luni închisoare cu suspendare. Decizia nu este definitivă, iar apelul se va judeca pe 10.12.2020.
Potrivit anchetatoriilor, Răzvan Matyezuc, angajat ca inginer la Tehnoexpert Management Industrial SA ar fi efectuat în mod defectuos verificarea tehnică în utilizarea pentru investigații/examinări cu caracter tehnic la podul descărcator nr. 2 Ceretti — Tanfani, situat în dana 65 a Portului Constanța și aparținând societății Minmetal S. A., pentru a putea fi exploatat în condiții de securitate și sănătatea în muncă adecvate, lucru care a condus la ruperea și prăbușirea unei platforme metalice a podului mai sus menționat, pe care se aflau în interes de serviciu, pentru a efectua reparați i la cablul electric, două persoane vătămate, electricieni, în urma accidentului, ambele persoane suferind leziuni traumatice care au necesitat pentru vindecare sute de zile de îngrijiri medicale, ambii pierzând capacitatea de muncă, fiind încadrați în gradul II de invaliditate. În urma verificărilor efectuate în timpul urmăririi penale s-a stabilit că cele două victime erau angajate în calitate de electricieni la societatea Minmetal S.A din portul Constanța și, la momentul producerii accidentului, erau in timpul programului de muncă și îndeplineau sarcini de serviciu trasate de superiorii lor.
Verificări. Ce a ieșit la expertiză
Având în vedere aceste aspecte a fost efectuată o verificare a împrejurărilor producerii accidentului de către reprezentanții I.T.M. Constanța. În acest sens, s-a stabilit faptul că podul descărcator Ceretti Tanfani nr.2 era prevăzut cu un tablou electric. La acest tablou electric trebuia efectuată intervenția de către cei doi electricieni, persoane vătămate. Accesul la tablou se făcea pe un podest prins de platforma podului printr-o îmbinare nedemontabilă (sudură). Podestul era situat în exteriorul platformei podului descărcător, la o înălțime de 0,7 metri de acesta. Podul descarcător Ceretti Tanfani nr.2 avea autorizație de funcționare în baza raportului tehnic de inspecție și a listei cu verificări și încercări efectuate în baza documentelor eliberate de CNCIR Constanța, valabile la acea dată.
În cauză a fost efectuată o expertiză tehnică extrajudiciară la solicitarea ITM Constanța., obiectivul fiind stabilirea cauzelor care au condus la producerea evenimentului din dana 64 a portului Constanța. Concluziile expertizei efectuate au fost că podestul a fost atașat podului descărcător ulterior construcției acestuia, construcția a fost una deficitară cu suduri nerealizate corespunzător. Totodată, s-a concluzionat că verificările efectuate ulterior atașării podestului nu au reliefat starea reală a sudurilor.
Urmează a se judeca apelul.
Liliana IONIȚĂ
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News