REPLICA ONLINE CONSTANTA

20° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
20° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

Un jurist din Constanţa acuză angajaţii Stării Civile de lipsă de transparenţă

Un jurist din Constanţa acuză angajaţii Stării Civile de lipsă de transparenţă

Replica API 23 octombrie 2015 | 00:00 1372

Au refuzat să-i dea o informaţie prin telefon; cum explică

Au refuzat să-i dea o informaţie prin telefon; cum explică

Rodica Crăciun

Nu de puţine ori, cetăţenii au semnalat faptul că sunt trataţi cu indolenţă, superficialitate şi că se simt bătaia de joc a funcţionarilor din cadrul unor instituţii ale statului. Oamenii reclamă că sunt nevoiţi să facă zeci de drumuri pentru întocmirea unor dosare, fără ca la instituţia în cauză să li se spună ce trebuie să facă sau ce documente le lipsesc. Un constănţean, de meserie jurist, ne-a semnalat lipsa totală de transparenţă a personalului Serviciului de Stare Civilă Constanţa.

George Tilimbici a spus că a solicitat telefonic o informaţie, ce-i drept explicată pe site-ul instituţiei, dar nu complet. I s-a spus că nu este posibil şi că trebuie să meargă la sediul instituţiei, să stea la coadă, în intervalul 09:00 - 13:00. Situaţia l-a revoltat pe constănţean, care a ţinut să ne transmită că: „Voiam să mă asigur că am toate documentele să nu mă duc de două ori să stau la coadă, în situaţia în care şi timpul contribuabilului este la fel de important ca al funcţionarului public …

Nu se poate ca cel dintâi, care prin contribuţiile sale asigură bugete din care cel de-al doilea îşi primeşte salariul, să fie umilit şi pus la coadă, în intervalul 09:00 - 13:00, atunci când acesta munceşte pentru a plăti taxele din care funcţionarul public este remunerat pentru lipsa sa de transparenţă în asistarea contribuabilului“, a declarat, pentru „Replica”, George Tilimbici. „Sunt jurist de profesie, nu sunt unul de la oi. Am sunat să explic o situaţie: schimbarea administrativă de nume. După ce am studiat lista, voiam să întreb clar. Voiam să mă asigur că am toate documentele, să nu mă duc de două ori“, a declarat Tilimbici.

„M-am informat înainte și am vrut doar să punctez, să știu dacă mi-am luat tot, să întreb despre o procedură explicată pe site-ul instituției, dar nu complet, pentru speța mea. Dacă vin cu hotărârea de divorț, cu certificat de naștere etc. Mi s-a spus că nu se poate, să vin la coadă. Este inacceptabil într-o țară unde funcționarii sunt plătiți din banii noștri. Nu trebuie să mă duc acolo cu dosarul, să-mi spună apoi că n-am nu știu ce hârtie.

Nu știți ce se întâmplă acolo, cum se țin la ușă! Eu am mai fost. Este o chestiune de principiu. Nu e o chestiune, neapărat, că mi s-a întâmplat mie. Li se întâmplă și altora. Nici măcar n-am cerut o informațiune punctuală. N-am spus că sunt cine sunt, n-am spus că am CNP-ul acesta și vreau să-mi spuneți dacă vă aduc hotărârea etc din 2015... Să facem o distincție între informații cu caracter confidențial și informație publică“, a mai completat, revoltat, constănțeanul. Acesta a mai specificat că, poate ar fi mers să stea de două, trei ori la coadă, însă are un serviciu și nu poate lipsi „n“ zile pentru comoditatea funcționarilor. „Este foarte ușor să pui oamenii la coadă.

Este program între orele 9-13. Lipsesc de la muncă, stau la coadă, îmi sune că-mi lipsește nu știu ce documente... și iar trebuie să mă duc și iar să lipsesc de la muncă. Când lipsești de la muncă, nu-ți iei banii. Doamna de la ghișeu își ia banii stând pe un scaun și răspunzând la un telefon: „nu mă interesează, n-ai toate documentele“. Mi-a spus că sunt informații care nu se pot da prin telefon“, a conchis Gorge Tilimbici. În replică, directorul Stării Civile, Rodica Crăciun, spune că nu este vorba despre rea credință.

Doar că legea este lege. „Legea este lege specială, la coadă la shimbări nume sau la rectificări nu este niciodată coadă. N-avem voie să vorbim la telefon, iar gardienii n-au voie să dea relații. Nu este rea credință. Schimbarea numelui pe cale administrativă se face conform legii 41/2001. Domnul să mă sune și îi dau informații. Trebuie să vedem actele, pentru că sunt spețe și spețe. De aceea îi chemăm la sediu, să vedem documentația“, a declarat șefa Stării Civile, Rodica Crăciun.

Mirela Sorina PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367