REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.9° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
11.9° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

"Unciuleanu e un mafiot, care nu are nici macar o laba de costum"

"Unciuleanu e un mafiot, care nu are nici macar o laba de costum"

Replica API 7 octombrie 2010 | 00:00 329

Vasile Cosma, patronul unei firme de scafandrerie din Galati:

Vasile Cosma, patronul unei firme de scafandrerie din Galati:

Cazul celor doi scafandri dispăruţi în mare la Constanţa a suscitat şi interesul patronilor de firme de scafandri din alte judeţe. Vasile Cosma, administratorul societăţii SC Cosma - Grupul de Scafandri Grei şi Autonomi SNC din Galaţi, înţelege interesul presei pentru cazul celor doi scafandri dispăruţi, Cristian Zarafu şi Cătălin Ispas, aşa încât nu are reţineri să îşi spună punctul de vedere. Aşa cum a declarat şi pentru alte publicaţii, Vasile Cosma îşi menţine punctul de vedere: "Societatea Shark are cel mai performant echipament pentru scufundări din România. Doar ei ar putea să intre în epava navei Medy, fără a pune în pericol viaţa scafandrilor săi", a declarat, pentru cotidianul "Replica", gălăţeanul. Tot pentru "Replica", Vasile Cosma a mai spus că Jorj Unciuleanu a făcut scufundările cu gândul la bani, fără a se gândi la oamenii care au coborât în adâncuri. Iar şirul de acuzaţii la adresa lui Unciuleanu au continuat. "Unciuleanu e un mafiot. Pentru scufundările pe care le-au făcut băieţii trebuia să aibă aparatură de monitorizare audio şi video subacvatică, dar el nu are nici măcar o labă de costum. Băieţii trebuia să coboare în trei, ca unul dintre ei să asigure ieşirea. Şi din câte ştiu eu, ei nu au avut călăuză (n.r.- o parâmă vegetală, după care să se ghideze la ieşire). Mai mult, societatea lui Unciuleanu (Hunter's Company - n.r.) nu are nici un scafandru angajat. Scafandrii lui Unciuleanu sunt doar colaboratori , care lucrează fără echipament specializat, fără respectarea legii şi fără autorizaţii. Pentru o lucrare mai complicată, un scafandru nu primeşte mai mult de 2.000 de lei", a mai spus Vasile Cosma. Patronul societăţii gălăţene a mai menţionat faptul că, la adâncimi mari, scafandrii pot fi ameţiţi de "beţia adâncimilor". "Dacă aerul din butelii nu este de calitate şi conţine impurităţi, scafandrilor li se face rău şi îşi pierd cunoştinţa, din cauza "beţiei adâncimillor". Cred că celor doi băieţi li sa făcut rău şi au rămas pe undeva blocaţi", a conchis Vasile Cosma, administratorul societăţii SC Cosma - Grupul de Scafandri Grei si Autonomi SNC din Galaţi.

Firma turceasca Aras va scoate combustibilul din epava Medy

Legat de afirmaţiile gălăţeanului Vasile Cosma, directorul Căpităniei Zonale Constanţa, Alexandru Mezei, a preferat să nu se lanseze în polemici, subliind doar că este diferenţă între scufundările în Marea Neagră şi cele în Dunăre. În schimb, Mezei a ţinut să înlăture speculaţiile referitoare la firma care urmează să scoată combustibilul din epava Medy. Potrivit acestuia, tot combustibilul din epava Medy va fi scos de societatea turcească Aras. "Clubul asigurator al navei a contactat mai multe societăţi mari, iar una dintre ele, şi anume firma turcească Aras, va scoate combustibilul din epavă, atunci când vremea se va linişti. În ceea ce priveşte ranfularea epavei, deocamdată nu a fost luată nici o decizie", a declarat, pentru cotidianul "Replica", Alexandru Mezei.

Shark se va scufunda la Medy după ce încheie contractul cu Petromar

De asemenea, directorul Căpităniei Zonale Constanţa a menţionat că societatea Shark SRL, condusă de Gabriel Lucian Bălan şi de Gheorghe Oancea, acesta din urmă fiind şi preşedintele Asociaţiei Naţionale a Scafandrilor şi Salvamarilor Profesionişti din România, este singura unitate capabilă să coboare în Medy, acolo unde se presupune că se află cei doi scafandri: Ispas şi Zarafu. "SC Shark SRL nu a făcut-o până acum, este pentru că are un contract în derulare cu Petromarul. După aceea, când timpul se va linişti, vor coborî în epava navei Medy", a mai spus Alexandru Mezei. Reamintim că nava nava Medy, sub pavilion Turcia, încărcată cu fier vechi, s-a scufundat la 6 mile marine, în dreptul localităţii Tuzla, pe 1 septembrie. Nava plecase din dana 115 a Portului Constanţa Sud Agigea, cu destinaţia Istanbul. La bordul acesteia se află 22 de tone de motorină, plus 3.000 de litri de ulei de motor. Mai târziu, pe 9 septembrie, Jorj Unciuleanu şi alţi patru scafandri s-au deplasat în zona în care s-a scufundat nava Medy, pentru a filma epava. Operaţiunea s-a încheiat cu succes o dată, a doua oară însă s-a transformat în disperare. Doi dintre scafandri - Cristian Zarafu şi Cătălin Ispas nu au mai apărut la suprafaţă.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614