Unilever obţine opt miliarde de dolari din vânzarea diviziei de margarină către KKR
Unilever obţine opt miliarde de dolari din vânzarea diviziei de margarină către KKR
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestTranzacţia anului în Europa:
Tranzacţia anului în Europa:
Firma americană de private equity KKR & Co a achiziţionat divizia de margarină şi produse tartinabile a grupului anglo-olandez Unilever, pentru 8,1 miliarde de dolari (6,83 miliarde de euro), au anunţat vineri cele două companii, transmit Bloomberg şi Reuters, citată de Agerpres.
Este cea mai mare mare preluare realizată cu capital împrumutat (leveraged buyout) anunţată anul acesta în Europa, tranzacţia urmând să se finalizeze la mijlocul anului viitor.
Printre brandurile vândute de Unilever se află Flora, ProActiv, Bertorelli şi I Can't Believe It's Not Butter!
Firmele de private equity sunt atrase de marja ridicată de profit a diviziei Unilever de margarină şi produse tartinabile, dar în prezent consumatorii occidentali îşi reduc consumul de unt şi margarină, pentru a-şi proteja sănătatea.
Tranzacţia face parte din planul directorului general Paul Polman de a se concentra pe brandurile mai mici dar în creştere rapidă, cum ar fi ceaiul Pukka Herbs şi condimentele Sir Kensington.
KKR a concurat cu Apollo Global Management şi CVC Capital Partners pentru divizia de margarină şi produse tartinabile a Unilever, au declarat surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Nicolas Liabeuf, directorul diviziei de margarină şi produse tartinabile, va rămâne în funcţie, a informat Unilever. Anul acesta, acţiunile Unilever au urcat cu 27%.
Cu sediul în New York, KKR avea la sfârşitul lunii septembrie active în administrate în valoare de 153 miliarde de dolari.
Recent, Unilever a anunţat că ar putea renunţa la structura sa foarte veche, ce prevede menţinerea a două corporaţii separate, în Marea Britanie şi în Olanda, şi intenţionează să renunţe la divizia de margarină şi produse tartinabile, ca parte a unei revizuiri mai ample a afacerilor sale.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News