Un bloc care se va construi în zona Universităţii Ovidius a stârnit un val de nemulțumiri
Un bloc care se va construi în zona Universităţii Ovidius a stârnit un val de nemulțumiri
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestFirma care a ridicat blocul cu 11 etaje din apropierea Inspectoratului Judeţean Constanţa, fără a respecta în totalitate legea, după opinia inspectorilor în construcții, intenționează să investească în aceeași zonă. Locuitorii din zona Universității Ovidius şi-au exprimat dezacordul dpă ce au aflat că SC Blue Bike Development intenționează să ridice un bloc cu 6 etaje. Un motiv al nemulţumirii este regimul de înălțime: P+3, dar și faptul că le-ar putea fi afectate locuințele, din pricina utilajelor grele care vor lucra la construcția imobilului, în contextul în care distanța dintre casele lor și viitoarea clădire este de nici un metru.
Locuitorii din zona Universității Ovidiu, în special de pe strada Ion Vodă, și-au exprimat dezacordul față de imobilul de 6 etaje ce ar urma să fie construit pe bulevardul Mamaia, colț cu Ion Vodă. Oamenii se tem că structura de rezisntență a proprietăților lor ar putea fi pusă în pericol. Ori, dacă, într-un final, imobilul va fi ridicat iar casele învecinate vor fi afectate, cer ca investitorul să remedieze problemele apărute. „Nu sunt precizate măsurile de intervenție și soluţiile tehnice pentru punerea în siguranță a construcției învecinată, situată pe strada lon Vodă nr.28, atât pe perioada execuției, cât și pentru comporea în exploatare, astfel încât să nu fie afectate rezistența și stabilitatea. Regimul de înălțime al edificabilului P+6E este incompatibil cu regimul de înălțime al zonei amplasamentului unde predomină cladirile cu regim de înalţime P sau P+3E. Nu sunt de acord cu construcţia unui bloc cu 6 nivele pe bdul. Mamaia nr. 161 Constanţa deoarece zona vizată se încadrează în Lista Monumentelor Istorice, aprobată prin ordinul Ministerului Culturii şi Cultelor din 2004, fiind sit urban, denaturează mai mult arhitectura zonei, afectează casele din imediata vecinătate atât structural cât și ambiental”, a spus un constănțean. „Distanța dintre construcția în cauză și peretele casei pe care o dețin este de numai 90 cm. Acest lucru presupune că se va lucra foarte aproape de casa pe care o dețin cu utilaje de mare tonaj, fapt pentru care solicit să se păstreze distanța legală între construcția nouă și peretele casei mele. Săpăturile și celelalte lucrări să se execute cu deosebită atenție întrucât propietatea pe care o dețin are o vechime de aproximativ 90 ani și nu are fundație. În cazul în care apar deteriorări ale proprietății pe care o dețin, reparațiile, consolidarea peretelui, să fie suportate decătre proprietarul construcției”, a precizat un alt locatar al zonei.
Oamenii au mai precizat că la dosar există un studiu de însorire foarte voluminos, însă nu au putut formula constatări, observații și concluzii asupra acestuia în lipsa unei copii și a unei opinii de specialitate. Mai mult, spun ei, nu există avizul de mediu și nici un act de proprietate care să ateste că societatea este proprietara terenului, existând doar un document pe numele unei persoane juridice, dar se vorbește și despre un lift pentru mașini, în contextul în care în fața imobiluluie ste stația de autobuz și este interziă parcarea, despre care consideră că este o fantezie a proiectantului.
Biroul individual de Arhitectură Marculescu Roxana, în calitate de proiectat de specialitate, a oferit un punct de vedere referitor la situaţie. Mai exact, legat de actele de proprietate ale terenului, proiectanții PUD-ului au precizat: „La dosar este anexat actul de promisiune vânzare a terenului ce a generat PUD, prin care SC BLUE BIKE SRL devine proprietar în locul persoanei fizice, dar și actul de proprietate prin care persoana fizică a devenit proprietar”. Cât despre regimul de înălțime, proiectantul spune că „deoarece bulevardul Mamaia este un bulevard principal al Constanței, cu o lățime de aproximativ 32 metri, regimul de înălțime maxim aprobat, ca în orice țară din lume, este unul mai mare și nu P+3E, de-a lungul acestuia existând imobile până la P+8-9 etaje”. Referitor la liftul pentru mașini, „este o soluție tehnică folosită în toată lumea, nicidecum o fantezie, neautorizarea lui de către autorități reprezentând o încălcare a legislației și drepturilor beneficiarilor. Puteți vedea și în Constanța lifturi de mașini perfect funcționale și folosite, unul dintre acestea fiind vizibil și publicului lângă hotel Rex, la complexul Caelia în Mamaia. De realizarea acestuia depinde recepționarea imobilului propus, așa că vă asigurăm funcționalitatea lui, parcarjul în stația de autobuz adiacentă fiind ilegală”. Cât despre lipsa avizului de mediu, proiectantul spune că, în faza PUD, nu este necesar avizul Agenției de Mediu,urmând să se obțină acest aviz în momentul autorizării construcției propuse. De precizat faptul că zona vizată se încadrează în Lista Monumentelor Istorice, aprobată prin ordinul Ministerului Culturii și Cultelor din 2004, fiind sit urban. Reamintim că firma care a inițiat PUD este SC Blue Bike Development SRL, aceeași care a construit și imobilul cu 11 etaje de pe strada Renașterii nr 2.
Despre această construcție, în februarie 2018, Inspectoratul de Stat în Construcții a înștiințat Prefectura Constanţa asupra faptului că, urmare a sesizării unui constănţean, au fost efectuate verificări referitoare la legalitatea adoptării de către Consiliul Local al a H.C.L.M nr. 125/07.03.2007, hotărâre care a stat la baza construcției. S-a apreciat de către Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat că HCLM 125/2007 a fost adoptat cu nerespectarea prevederilor legale în materie. În urma controlului efectuat s-a întocmit proces verbal în cuprinsul căruia s-a consemnat lipsa avizului Ministerului Culturii, imobilul aflându-se în zonă protejată, lipsa avizului Consiliului Județean Constanţa, precum și lipsa avizului deținătorului de rețea de electricitate. Prefectura Constanţa a deschis acţiune în instanţă, solicitând anularea HCLM 125 însă, în aprilie, Tribunalul a respins acţiunea, pe motiv că a fost înaintată prea târziu. Pe 3 iulie, magistraţii s-au pronunţat definitiv, în sensul că au respins recursul reprezentantului Guvernului în teritoriu. Societatea este controlată de Stere Iorgoveanu, Octavian Caraivan, Marcela Chiru şi Viorica Petre. Firma mai are construcții și în staţiunea Mamaia, dar și în cartierele Baba Novac, Compozitorilor și Faleză Nord.
Mirela PASCAL
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News