REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.4° Constanța Mar., 23 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6708
11.4° Constanța Marți, 23 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6708
 

Val de nereguli descoperite de Curtea de Conturi la Primăria Costinești

Val de nereguli descoperite de Curtea de Conturi la Primăria Costinești

Replica API 14 februarie 2020 | 00:00 1474

La nivelul județului Constanța, Curtea de Conturi a constatat mai multe nereguli și abateri. Acestea au fost scoase în evidență de un raport publicat recent ce a fost întocmit după controalele ce au avut loc anul trecut și care vizează activitatea financiară a unității administrativ teritoriale din Costinești. Rezultatele nu sunt foarte bune, fiind constatate mai multe nereguli.

Din anul 2018 și până la data auditului, la unitatea administrativ teritorială din localitatea Costinești, au fost constatate mai multe nereguli. Astfel, în perioada efectuării auditului și anume 01.07.2019 - 31.07.2019, au fost contatate nereguli. În ceea ce privește exactitatea și realitatea datelor reflectate în situațiile financiare dar și calitatea gestiunii economico-financiare, s-a constatat nerespectarea tuturor prevederilor înscrise în contractele de închiriere terenuri încheiate cu persoane juridice, neurmărirea veniturilor cuvenite bugetului local din taxa pentru eliberarea către 20 de solicitanți a autorizațiilor de construire, în sumă de 2.839 lei; nestabilirea și neîncasarea taxei pentru eliberarea autorizației de funcționare, taxei de promovare și a taxei specialedezinsecție datorate de agențiieconomici care desfășoară activități economice pe raza teritorială a comunei Costinești, în valoare totală de 31.785 lei. De asemenea, s-a constatat neconstituirea și nereținerea de garanții materiale/bănești în valoare de 7.253 lei de la toți salariații cu atribuții de gestionari, în cuantumul prevăzut de legislația în vigoare.

Ajutoare de încălzire, fără votul consilierilor

Au fost acordate nelegal ajutoare de încălzire în sumă de 31.648 lei constând în lemne de foc acordate cu nerespectarea prevederilor unei hotărâri de consiliu local. angajarea și plata de cheltuieli în sumă de 9.483 lei pentru serviciul public de salubritate al Comunei Costinești cu nerespectarea prevederilor contractului de delegare. Pe lângă acestea s-a mai constatat faptul că procesul de achiziții servicii de deszăpezire nu se desfășoară sub toate aspectele cu respectarea adrului legal și că la nivelul entității nu sunt îndeplinite obligațiile referitoare la publicitate prin utilizarea aplicației SEAP pentru aplicarea procedurilor de atribuire și pentru realizarea achizițiilor directe, prin postarea informațiilor pe site.

Măsurile luate operativ de conducerea entității auditate pentru înlăturarea deficiențelor constatate

Entitatea a operat corecțiile necesare, întocmind note contabile și a întreprins măsuri de identificare a agenților economici de la care nu s-a încasat taxa specială de salubrizare în anul 2018 urmând ca în continuare să efectueze verificări, să calculeze taxele datorate și să înregistreze debitele în evidența fiscală, în vederea recuperării acestora. În cazul contractelor de închiriere terenuri încheiate cu persoane juridice, Serviciul de impozite și taxe a emis și transmis către agenții economici decizii de impunere pentru debitele stabilite suplimentar reprezentând chiriei actualizată cu rata inflației. În timpul auditului, unul dintre agenții economici a achitat în numerar la casieria entității debitul în sumă de 14.985 lei. S-au efectuat verificări și s-au întreprins acțiuni pentru recuperarea sumelor reprezentând taxă pentru eliberarea de autorizații de construcție, astfel că până la finalizarea auditului s-a încasat suma de 1.120 lei. S-a procedat la stabilirea impozitului pe clădiri datorat de contribuabilii persoane fizice și juridice pentru construcțiile finalizate/care întrunesc elementele constitutive ale unei clădiri și au fost emise și transmise decizii de impunere în vederea urmăririi și încasării debitelor stabilite. În cazul a 25 de contribuabili s-a procedat la stabilirea taxei de autorizație de funcționare, a taxei de promovare și a taxei speciale de dezinsecție și la transmiterea de notificări de plată către debitori, urmând a se întreprinde măsurile legale în vederea încasării acestor debite. În timpul misiunii de audit entitatea a înștiințat cei doi operatori de servicii publice cu privire la redevența datorată pentru delegarea serviciului de salubrizare și pentru delegarea serviciului public de gospodărire comunală și a încasat în integralitate redevențele cuvenite bugetului local, în sumă totală de 28.009 lei. S-a încheiat contract de garanție în cazul gestionarului de la care nu s-au reținut garanții materiale/bănești. În cazul cheltuielilor în sumă de 9.483 lei efectuate pentru serviciul public de salubritate cu nerespectarea prevederilor contractului de delegare, s-a notificat operatorul de servicii, acesta returnând în contul entității, în timpul auditului, cei 9.483 lei. De asemenea, urmare notificării, operatorul serviciilor de salubritate a constituit garanție de bună execuție în sumă de 53.060,60 lei.

În aceste cazuri, măsurile dispuse și recomandările formulate de Camera de Conturi au fost: s-au formulat recomandări cu privire la respectarea prevederilor legale privind încasarea veniturilor, efectuarea cheltuielilor, organizarea evidenței contabile iar pentru abaterile care nu au fost remediate în timpul verificării, directorul adjunct al Camerei de Conturi Constanţa a emis decizie prin care s-a dispus luarea măsurilor legale de către conducătorul entităţii pentru remedierea deficienţelor constatate, urmărirea şi încasarea veniturilor, stabilirea mărimii şi întinderii prejudiciilor şi recuperarea lor.

Diana BERECHET

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Secretarul General al Comunei take di spanzura in aceasta primarie, deci sa-i puna sa plateasca pe fiecare in parte pentru greselile facut. Dar ce facem cu salariile mari pe care le ridica nefacand mai nimic. Autorizatii neachitate, cum este posibil? Petcu si Iliuta ce au facut? Facilitati dupa sprinceana! Sa raspunde fiecare in sectorul lui de abaterile pe care le-au facut intentional. Spor la treaba!
0
0
La ce va asteptati de la specialistii din Consiliile locale? Ce stiu bine ? Furaciuni. Dra sunt furaciuni de supravietuire. Vedeti si invatati furaciuni de cei din Navodari, care cred ca stiu si turism, urbanism banear samd
1
0

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218