Vești pentru navigatori: iată ce se întâmplă cu salariile lor din 2019!
Vești pentru navigatori: iată ce se întâmplă cu salariile lor din 2019!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestAnul 2019 vine cu vești bune pentru navigatori: în urma negocierilor purtate de sindicatele afiliate ITF s-a obținut o creștere salarială de 2,5% a salariilor. De această majorare vor beneficia, în mod direct, nebrevetații, după cum a precizat pentru „Replica de Constanța”, Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor. Dar creșterea salarială se va regăsi, foarte probabil, și în remunerațiile ofițerilor, influențată de același acord de muncă.
„Salariile navigatorilor vor crește cu 2,5% începând cu 2019, în cadrul unui nou acord mediat de cel mai influent acord de negociere al industriei, după luni de negocieri. Acordul-cadru, care a fost încheiat în Manila sub auspiciile forumului internațional de negociere va rula de la 2019 până în 2022, ceea ce înseamnă că în acest an salariile vor fi înghețate”, au precizat reprezentanții Sindicatului Liber al Navigatorilor. Beneficiarii acestei majorări vor fi navigatorii, inclusiv români, care au încheiat cu armatorii contracte recunoscute ITF. Principalii beneficiari vor fi nebrevetații, după cum a precizat liderul sindical Adrian Mihălcioiu. „Pe această piața a muncii, nebrevetații sunt cu un milion mai mult decât necesarul, astfel că în cazul lor se impune respectarea salariului minim impus prin negocierile dintre sindicatele afiliate ITF și asociațiile internaționale ale armatorilor. În cazul ofițerilor, unde se înregistrează un deficit de personal, creșterea salarială o dictează piața, astfel că, indirect, și în cazul lor vor fi creșteri salariale”, a arătat Adrian Mihălcioiu.
Creșterea salarială va intra în vigoare din 2019, pentru că negocierile au durat prea mult, părțile interesate nu s-au putut pune de acord la timp pentru ca modificările salariale să intre în vigoare de anul acesta. Iar unul dintre motivele pentru care părțile implicate nu au putut cade de acord este și perioada nefastă, de dezechilibru economic și schimbări, prin care trece shipping-ul la nivel internațional. „În shipping, la nivel global, au loc tot felul de schimbări. Orice dezechilibru economic la nivelul statelor se resimte, în primul rând, la nivelul shipping-ului, transportul maritim fiind cel mai utilizat. Există o reorganizare a transportului de cargouri, de containere. De exemplu, în această perioadă se reia construcția de nave mici, sistată în anii 2000. În plus, au intrat în vigoare reguli noi pentru reducerea noxelor, privind tipul de motoare folosite. Este o perioadă de instabilitate, de cădere, dar se va redresa”, a descris situația liderul sindical constănțean.
Florentina BOZÎNTAN
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News