REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.4° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
12.4° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Violeta Alexandru anunță o REVOLUȚIE în cadrul Ministerului Muncii: totul se poate face online

Violeta Alexandru anunță o REVOLUȚIE în cadrul Ministerului Muncii: totul se poate face online

Replica API 9 iulie 2020 | 00:00 1003

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a anunţat, miercuri seară, că a semnat ordinul care permite ca, din 15 august, comunicarea cu toate instituţiile din subordinea ministerului să se facă online, precizând că ”drumul spre digitalizare este ireversibil la Ministerul Muncii”. Alexandru vrea ca beneficiarii de servicii să facă un singur drum la instituţii, la final, pentru a ridica documentele necesare: ”fără alte drumuri, fără stat la cozi, fără a sta aplecat ca să poţi să auzi ce spune angajatul din spatele zidului”.

”Dacă am putut comunica electronic în pandemie (şi a fost şi uşor şi eficient) dacă, de exemplu, pentru reînnoire acte români din străinătate comunicarea lor cu reprezentanţii consulatelor, inclusiv pentru comunicarea de acte, se poate electronic, dacă, în România, facem plăţi (deci avem încredere să transferăm bani) prin sistem online, vă spun că se poate digitaliza şi administraţia publică. Dar la modul real, nu de faţadă. Eu încep la Ministerul Muncii. Va fi o schimbare majoră ceea ce solicit. Mă aştept să întâmpin obstacole, le voi gestiona. Cei care vor să meargă pe acest drum, înseamnă că înţeleg că toată lumea s-a schimbat şi că administraţia din România a rămas (mult) în urmă. Prefer să nu fiu simpatică unui sistem nereformat decât să nu le dau o şansă celor care văd că #sepoate să ne modernizăm. Spre binele tuturor. Fiecare angajat din sistemul public este şi un beneficiar al unui serviciu al Ministerului”, a scris, miercuri seară, pe Facebook, Violeta Alexandru,preluat de stiripesurse.ro

Aceasta afirmă că ”drumul spre digitalizare este ireversibil la Ministerul Muncii”.

Cetăţenii care beneficiază de drepturi şi servicii din partea Caselor de Pensii/Agenţiei pentru Ocuparea Forţei de Muncă/Autorităţii pentru Plăţi şi Inspecţii Sociale, vor putea să comunice electronic cu aceste instituţii.

”Acesta va fi principalul mijloc de comunicare până la momentul eliberării documentului solicitat. Cei care au nevoie de serviciile Ministerului Muncii vor face (până nu ajung aici, nu mă las!) un singur drum, la final – pentru ridicare documente solicitate după confruntarea documentelor trimise prin mijloace electronice cu originalul. Fără alte drumuri, fără stat la cozi, fără a sta aplecat ca să poţi să auzi ce spune angajatul din spatele zidului pe care, până de curând, îl vedeai printr-un mic geam. Pensionarul în picioare, funcţionarul comod pe scaun. La Bucureşti, am schimbat lucrurile radical din acest punct de vedere. Chiar o să fac o nouă verificare pe teren”, a mai scris Alexandru.

Ministrul Muncii a precizat că se va comunica prin e-mail sau prin portalurile instituţiilor.

”Instituţiile din subordinea MMPS au termen până la 15 august să implementeze acest mecanism de comunicare cu cetăţenii. Ordinul este semnat! Pentru cetăţenii care doresc să aplice pentru dreptul lor prin transmiterea documentelor la ghişeu, bineînţeles că vor putea face acest lucru în continuare. Mă interesează să oferim cât mai multe oportunităţi de comunicare cetăţenilor, fără a le restrânge pe cele existente”, a mai precizat ministrul.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
sa vina "experta" Olguta sa de-a lectii practice ,asa cum le-a invatat la Vadim pe sub masa , meseriasa mare e pir5anda asta cu par vopsit.
1
0
Un cacat!! Si ce va mai face armata de bugetari??? DECLARATIILE ONLINE SE DEPUN LA ETAJUL 2.
1
0
Da, sa se faca online care nu merge bine, dar se cer acte in original! majoritatea pensionarilor au fost candva salariati, asa ca au dreptul legal la pensie in bani! lada de gunoi cu mancare se recomanda jegurilor de privati care cer ajutor bugetar!
2
0
Asta ca si Catu e dusa cu capu. Peste 75% dintre viitorii pensionari nu stiu sa lucreze online, ce sa mai spun de actualii pensionari. Ba, voi astia de dreapta faceti revolutie, ba Violenta Bau, mai intai intreaba oamenii in varsta ce parere au , si dupa aceea vezi daca faci sau nu marea revolutie. Voi tb. sa plecati cat mai urgent, santeti o pacoste pt. oameni. In loc sa maresti pensiile cf. legii , ai bani de revolutii.
1
1
taiati pensiile speciale si salariile speciale date unor analfabeti!
4
0
La pensii totul va fi foarte simplu. Din lipsa de bani pensiile nu se mai platesc. Pensionarii vor manca la cantine sociale.
2
3
Normalitatea in acest secol este folosirea mediului online pentru rezolvarea problemelor cu autoritatile. Batranii care nu se descurca si nu au copii sau nepoti care sa ii poata ajuta, pot folosi varianta clasica cu deplasarea la ghiseu. Cu toate ca nu sunt fan, am ramas placut surprins de modul de rezolvare a problemelor la ANAF si la SPIT Constanta. Totul a fost realizat online, fara sa pierd timpul sa ma deplasez pana la ei, sa caut loc de parcare, sa stau la coada.
2
0
Cat de nebuna este!Eu as intreba-o pe d-na daca parintii sau bunicii dinsei rezolva totul online?Asta inseamna sa ai un calculator ,internet si bineinteles curent electric!
3
7
Faci tu revolutie !
1
6

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108