Vodafone, amendată cu 50.000 lei! Constănţenii, nemulţumiţi şi ei de reţeaua de telefonie
Vodafone, amendată cu 50.000 lei! Constănţenii, nemulţumiţi şi ei de reţeaua de telefonie
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestANPC a sancţionat utilizarea de practici comerciale incorecte
ANPC a sancţionat utilizarea de practici comerciale incorecte
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a sancţionat contravenţional operatorul de telefonie mobilă Vodafone pentru utilizarea de practici comerciale incorecte. Operatorul de telefonie mobilă punea la dispoziţie consumatorilor o serie de oferte prepaid care includeau un număr fix de minute, SMS-uri sau acces la internet. Oferta era valabilă 28 de zile. În urmă analizării reclamaţiilor consumatorilor, a rezultat că, deşi aceştia se aflau în perioada de valabilitate a ofertelor, serviciile de apelare au fost restricţionate pentru că erau condiţionate de un număr suficient de apeluri primite.
Consumatorilor le era impusă o condiţie pe care le era imposibil să o respecte, numai profesionistul având capacitatea tehnică de a monitoriza apelurile primite. La fel se întâmplă şi în cazul beneficiilor oferite la reîncărcarea diferitelor cartele, consumatorii, pentru a putea utiliza beneficiile achiziţionate, fiind condiţionaţi de numărul de apeluri primite. O altă neregulă constatată se referă la cartelele reîncărcabile prin care se ofereau minute şi SMS-uri naţionale nelimitat.
Operatorul de telefonie mobile consideră că utilizarea rezonabilă a serviciului înseamnă că numărul de minute al apelurilor iniţiate NU depăşeşte cu 500 numărul de minute primite. Website-ul prin care comerciantul îşi promova ofertele la aceste cartele nu menţiona aceste restricţionări. Prin utilizarea cuvântului nelimitat se înţelege faptul că nu există nici o restricţie; practic, profesionistul utiliza acest termen doar în scop de marketing, consumatorii luând o decizie de tranzacţionare pe care în altă situaţie nu ar fi luat-o.
Pentru utilizarea unei practici comerciale înşelătoare, profesionistul a fost sancţionat contraventional cu amendă contravenţională de 50.000 lei. Profesionistul s-a obligat să elimine mecanismul de restricţionare automată a serviciilor că urmare a raportului dintre numărul de minute sau SMS-uri efectuate şi cele primite.
Constănţenii din ce în ce mai nemulţumiţi de reţele de telefonie mobilă
În ultimul timp operatorii de telefonie mobilă au introdus din ce în ce mai multe oferte avantajoase pentru clienţi. Deoarece competiţia este ridicată, fiecare încearcă să vină cu abonamente mai scăzute la preţ. În luna septembrie, la nivelul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa s-au înregistrat 27 de sesizări şi reclamaţii împotriva operatorilor de telefonie mobilă Vodafone, Orange şi Telekom. În ceea ce priveşte reţeaua de telefonie Vodafone, un constănţean a afirmat că s-a confruntat şi el cu problemele identificate de ANPC.
„Mai aveam puţin până să îmi expire creditul de pe cartelă, cred că vreo 3 zile. Cu toate acestea nu mai puteam să sun pe nimeni pentru că îmi expirase creditul. Am fost la reprezentanţă şi mi-au spus că probabil a fost o eroare”, a declarat un constănţean. O altă problemă a celor de la Vodafone este aceea că uită să îşi anunţe clienţii atunci când le expiră creditul.
„Am trecut recent de la abonament la cartelă. Nu prea ştiam eu cum stă treaba însă mi-am activa oferta pentru 5 euro. După o lună am decis să îmi schimb pentru oferta cu 6 euro. Am încărcat cu 5 euro pentru că mai aveam 1 euro în plus, numa că în ziua când mi-a expirat oferta nu am primit nici un mesaj şi mi-am consumat acel euro. Bineînţeles că am fost nevoită să îmi încarc iar cu 5 euro pentru a-mi activa oferta pe care o voiam”, a declarat Corina.
Mihaela UNGUREANU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News