REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.4° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
12.4° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

Ziua Portului Constanţa la Budapesta, la a şasea ediţie

Ziua Portului Constanţa la Budapesta, la a şasea ediţie

Replica API 24 februarie 2012 | 00:00 233

Cea de-a şasea ediţie a evenimentului "Ziua Portului Constanţa" la Budapesta desfăşurată azi, 23 februarie 2012 la Ramada Plaza, a reunit peste 200 de delegaţi ai companiilor de stat şi private şi ai asociaţiilor profesionale din domeniul transporturilor şi logisticii din România şi Ungaria, prezenţa tot mai mare de la an la an arătând interesul în creştere pentru Portul Constanţa. Printre participanţi s-au numărat reprezentanţii porturilor ungare la Dunăre, dar şi companii din Serbia, Croaţia, Germania, Franţa, Austria.

Guvernul ungar a fost reprezentant de secretarul de stat din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Schvab Zoltan. Alături de Compania Naţională "Administraţia Porturilor Maritime" SA Constanţa, organizatorul evenimentului, a fost şi în acest an Ambasada României la Budapesta, ambasadorul Alexandru Victor Micula apreciind că perioada de criză resimţită la nivel mondial a făcut să ne redescoperim ca parteneri capabili să dezvolte afaceri puternice. "Cifrele pozitive înregistrate anul trecut în ceea ce priveşte schimburile comerciale dintre România şi Ungaria, chiar mai mari ca în alţi ani, ne asigură că dinamica pozitivă se va menţine şi în 2012. Pentru România, ca partener comercial, Ungaria este pe locul trei în topul volumului de mărfuri importate şi pe locul 4 la cele exportate", a declarat ambasadorul României la Budapesta. Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii din Ungaria, Schvab Zoltan, a evidenţiat rolul important al Dunării pentru dezvoltarea întregii regiuni şi a declarat că guvernul ungar caută permanent soluţii pentru o creştere a traficului fluvial.

"Ungaria are 1.400 km de căi fluviale, dar traficul de mărfuri este de doar 6 milioane de tone, sub potenţialul acestui mod de transport. Trebuie să găsim instrumente care să ne ajute să putem naviga pe Dunăre indiferent de condiţii, îmbunătăţirea condiţiilor de trafic fiind o prioritate, dat fiind că transportul fluvial este mult mai economic şi ecologic", a spus Schvab Zoltan. Oficialul ungar a subliniat importanţa portului Constanţa ca poartă de ieşire a produselor ungureşti către piaţa mondială. Directorul general al Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime" SA Constanţa, Aurelian Andrei Popa, a precizat în cuvântul de deschidere că Ungaria nu este doar un prieten, ci un partener important al portului Constanţa în regiunea Dunării, pentru traficul de mărfuri prin porturile maritime româneşti. Popa a prezentat, pe scurt, oportunităţile pe care le oferă portul Constanţa, investiţiile majore care se fac în infrastructură, precum şi planurile de dezvoltare. "Am demarat procedurile pentru obţinerea finanţării pentru realizarea unui Master Plan al portului Constanţa, o adevărată "biblie" a viitorului portului, care va sta la baza strategiei de dezvoltare a Portului Constanţa în perioada 2012-2030, nu haotică, ci astfel încât să fie apt să deservească deopotrivă cerinţele naţionale, dar şi pe cele ale hinterlandului său, în condiţii de eficienţă", a declarat Aurelian Andrei Popa. Un alt proiect important îl constituie creşterea condiţiilor de siguranţă pentru navele moderne prin asigurarea creşterii adâncimilor şenalelor şi bazinelor în Portul Constanţa, cu o valoare de 49,5 milioane euro. "Acest proiect va minimiza riscurile de incidente navale şi s-au avut în vedere tendinţele transportului naval din ultimii ani care s-au orientat către nave cu capacitate de transport mare, care au nevoie de adâncimi mai mari de acces pe şenal şi în bazin", a precizat directorul general. Traficul înregistrat cu Ungaria a fost, în 2011, de 1.695.986 tone, mărfurile care predomină fiind cerealele (830.285 tone) şi combustibili minerali solizi (623.085 tone).

Comparând cu anul 2010, traficul de mărfuri între portul Constanţa şi Ungaria a scăzut. "Trebuie să identificăm obstacolele care au determinat acest trend negativ al traficului. Putem utiliza această oportunitate, suntem aici împreună, să adunăm laolaltă toate problemele pe care le întâmpinăm, pentru a le face cunoscute în iniţiativele noastre şi pentru a le găsi soluţiile. Trebuie să vorbim ca o singură voce!", a spus Popa. Reprezentanţii firmelor ungare au subliniat faptul că în contextul actual, se caută noi rute de transport a mărfurilor, mai economice şi ecologice, iar Portul Constanţa are o importanţă foarte mare pentru întreaga regiune, fiind situat strategic. Ei consideră că interconectarea mai multor moduri de transport poate fi soluţia optimă pentru dezvoltarea traficului de mărfuri, urmărindu-se costuri cât mai reduse.

L.RADU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108