REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.4° Constanța Mie., 24 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6709
17.4° Constanța Miercuri, 24 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6709
 

Asociaţia Agenţiilor de Turism se spală pe mâini de încurcătura la cazarea din Eforie

Asociaţia Agenţiilor de Turism se spală pe mâini de încurcătura la cazarea din Eforie

Replica API 5 august 2015 | 23:23 189

ANAT: „Rezervările sunt confirmate de unităţile hoteliere”

ANAT: „Rezervările sunt confirmate de unităţile hoteliere”

Mai multe familii s-au trezit, luni, că nu se pot caza în hotelul Diana, din Eforie Nord, acolo unde, iniţial, au făcut rezervare, prin intermediul unor agenţii de turism din ţară. În urma unui control al inspectorilor pentru Protecţia Consumatorilor, s-a constatat că nu operatorul este vinovat pentru încurcătură, ci agenţiile de turism care au făcut rezervările.

„Au fost reclamaţii pentru overbooking (suprarezervare). Hotelul are două stele, iar oamenii au fost direcţionaţi spre alte hoteluri. În momentul acesta, turiştii nu mai au nici un fel de probleme. Au făcut descoperire pe camere. Mai multe agenţii de turism au vândut pachete, iar administratorul nu s-a asigurat că cei care vând nu vând mai mult decât trebuie. Au vândut peste capacitatea hotelului. Legea zice că, dacă se întâmplă lucrul acesta, trebuie ca turistului să i se ofere cazare, în condiţii similare“, a declarat, luni, pentru „Replica”, Paul Anghel, director general în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Faţă de situaţia creată, agenţiile membre ale Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, care vând vacanţe pe litoralul românesc, spun că nu sunt răspunzătoare pentru „situaţia de overbooking creată la începutul săptămânii la unele hoteluri din sudul litoralului”. „Rezervările efectuate de către agenţiile ANAT pentru clienţii lor au fost şi sunt confirmate de către unităţile de cazare, în baza contractelor bilaterale. Agenţiile de turism membre ANAT şi-au respectat obligaţiile faţă de turiştii care au cumpărat pachete la hotelurile respective, la fel şi faţă de partenerii hotelieri. Agenţiile membre ANAT îşi achită obligaţiile de plată către hotelieri, conform contractelor încheiate. În nici un caz, situaţia din aceste zile nu este generată de eventuale plăţi neefectuate ale agenţiilor către unităţile de cazare“, au transmis reprezentanţii ANAT, prin intermediul unui comunicat. „Agenţiile noastre şi-au îndeplinit obligaţiile asumate faţă de turişti, aşa cum au făcut-o şi o vor face de fiecare dată. Menţionăm că agenţiile membre ANAT au aflat de această situaţie odată cu sosirea turiştilor la unităţile hoteliere, nefiind anunţate din timp de către hotelieri. Chiar şi aşa, agenţiile s-au implicat pentru a găsi soluţii alternative, întrucât turiştii nu aveau nici o vină. Pentru a compensa neplăcerea creată, au fost acordate de către unităţile hoteliere în cauză alternative la cazare sau compensaţii suplimentare, precum upgrade la regimul de masă, la clasificarea hotelului, zile suplimentare de cazare, toate acestea fără alte costuri”, a declarat Aurelian Marin, preşedinte ANAT.

Mirela Sorina PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218