REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.2° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
16.2° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

Credeaţi că lucrările la Podul Agigea s-au terminat? Durează de 6 ani şi... CONTINUĂ!

Credeaţi că lucrările la Podul Agigea s-au terminat? Durează de 6 ani şi... CONTINUĂ!

Replica API 13 iunie 2017 | 00:38 347

După 6 ani, statul a reuşit să repare Podul de la Agigea – au fost titlurile din toată presa românească la începutul acestui sezon estival. Parţial… adevărat! Realitatea este că la podul care a întins nervii localnicilor şi turiştilor de câţiva ani încoace, vară de vară, nu este încă 100% pus la punct, în continuare fiind executate “lucrări la sol”, după cum a precizat, pentru “Replica” de Constanţa, chiar directorul Regionalei de Drumuri şi Poduri, Marian Dima.

Să facem o scurtă recapitulare: construcţia podului de la Agigea a durat trei ani şi a fost dat în folosință în aprilie 1984. Lucrările de reparaţie a căii de rulare şi de înlocuire a hobanelor de susţinere au început în 2011 şi trebuiau să fie gata, conform contractului iniţial, în februarie 2013. A urmat însă dezastrul! Constructorii şi statul român nu s-au mai înţeles, au urmat negocieri şi abandonarea lucrărilor. Într-un final, cu strângeri de inimă şi cu restricţii periodice, au reînceput lucrările, iar la aşa-zisul final al acestora, actualul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, a sosit pe litoral pentru a admira “măreaţa realizare”.

Acest lucru se întâmpla în mai anul curent, ocazie cu care ministrul a fost luat la întrebări de jurnalişti, fiind aproape urecheat şi pentru nerealizările înaintaşilor lui la cârma ministerului. Răspunsurile ministrului au fost… pe măsura peticelii aplicate an de an podului: „A durat şase ani să ajungem in stadiul acesta. Lucru care mi se pare inadmisibil şi nu se va mai întampla aşa ceva”. Dar presa a continuat, punând sare pe rană: „Nu credeţi că este prea mult o astfel de inaugurare, în condiţiile în care ne chinuim şapte ani să reabilităm un pod, iar vecinii noştri turci au reuşit să construiască un pod peste Bosfor în numai trei ani?” – a întrebat presa.

La care, parcă lovit în plex, ministrul a răspuns: „Aveţi dreptate. Sunt legitime aceste întrebări”. Constructorul a dat însă asiguări că reabilitarea podului a pornit de la lucrări primare şi până la schimbarea hobanelor, drept urmare… „podul nu va mai fi ănchis niciodată”. Pentru cei care cred că această afirmaţie se uită în timp, le dăm asigurări că nu! Ba mai mult, se pare că pe podul de la Agigea se va mai circula cu restricţii, de la toamnă, însă nu se ştie exact perioada.

“În momentul de faţă se mai execută vospitorii şi alte lucrări la sol, care nu afectează traficul”, a precizat, ieri, Marin Dima, directorul Regionalei de Drumuri şi Poduri Constanţa. Acesta a adăugat că de la toamnă se reiau lucrările la pod, în funcţie de cum decide proiectantul împreună cu firma care execută lucrările, iar în acest context este de aşteptat ca restricţiile să reinter în vigoare. “Probabil restricţii de distanţă, de viteză”, dar nu închidere totală a podului, a adăugat Dima.

Alexandra CUCU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
A mai existat un constructor prin 2007 sau 2008 care a primit bani ca sa il vopseasca iar el cauta facturi la negru in vremea aceea ca sa justifice banii primiti. Redactia puteti verifica acest aspect.
0
0
Cum draq, cine plateste?Tu....
0
0
Da M.T. specialistul face expertiza dar procurorul ii recomanda cat sa fie valoarea prejudiciului atunci ce crezi ca face expertul?
1
0
Cine dracu' plateste macaraua aia, care sta degeaba de ani de zile?!?!
9
0
Bai Sorine , esti prost rau si mai si comentezi... Intotdeauna DNA cere expertiza efectuata de experti autorizati in domeniile specifice dosarului si nu e nevoie ca procurorii sa fie specialisti de ex. in motoare , poduri , constructii , agricultura , etc...
5
0
Bai Vasile,in primul rand viata a aratat ca la DNA nu sunt experti si specialist competenti cu adevarat si ca DNA este mai mult in fel de Gestapo.La asta cu podul de la Agigea insa,ai dreptate,chiar si cu insi ca aia de la DNA se poate rezolva. Nu trebuie sa fii deloc specialist sa vezi ca e vorba de o mare smecherie ,intretinuta ca sa tot curga bani,deloc putini. Pana si cei de la Bechtel care ne-au dat ,,UiE'' sunt invidiosi.
5
3
PODUL RUSINI - CONDUCEREA RUSINII DIN IMAGINE
6
0
Pfaf!cica expertiza tehnica adevarata!si de catre cine?de aia care ancheteaza minunatie de caltabos?mai bine nu!
7
1
DNA cu o expertiza tehnica adevarata baga toti excrocii din M Transporturilor si conducerea constructorului intra vreo 10 ani usor.
9
4

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102