REPLICA ONLINE CONSTANTA

18.4° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
18.4° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

Fostul şef CNADNR şi conducerea DRDP Constanţa, acuzaţi că au acoperit JAFUL de la staţia de taxare Feteşti

Fostul şef CNADNR şi conducerea DRDP Constanţa, acuzaţi că au acoperit JAFUL de la staţia de taxare Feteşti

Replica API 9 decembrie 2015 | 21:44 619

Raport oficial al Corpului de Control, ignorat de fostul guvern

Raport oficial al Corpului de Control, ignorat de fostul guvern

Demiterea lui Narcis Neaga de la şefia Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a făcut posibilă apariţia unui raport al Corpului de Control de la Ministerul Transporturilor care prezenta o serie de concluzii foarte dure la adresa unuia din cei mai proşti manageri din istoria acestei companii. Raportul a ajuns pe masa fostului ministru Iulian Matache pe 27.10.2015, fiind de domeniul evidenţei faptul că şi premierul de atunci, Victor Ponta, a aflat de neregulile grave sesizate, dar foştii guvernanţi au tăcut şi nu au luat nici o măsură împotriva lui Narcis Neaga.

Ancheta a vizat în principal cazul absolut halucinant al autostrăzii Sibiu- Orăştie, demolate la nici un an de la inaugurare, după ce şefii CNADNR n-au catadicsit să urmărească derularea contractului. Corpul de Control a vizat însă şi alte aspecte din activitatea companiei, una din acuzaţiile aduse şefului CNADNR fiind aceeea că, prin înţelegere cu cei de la conducerea DRDP Constanţa, n-au remediat situaţia penală de la staţia de taxare Feteşti, putând fi acuzaţi astfel de complicitate la mecanismul corupt după care funcţionează această unitate.

Noul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, l-a demis ieri pe şeful CNADNR, Narcis Neaga, şi a anunţat că societatea de administrare a reţelei de drumuri va fi reformată şi va avea management privat. Atribuţiile lui Neaga vor fi preluate de către directorul interimar al Metrorex, Cătălin Homor. „Nu suntem mulţumiti de activitatea companiei, este nevoie de o resetare. Sunt carenţe şi pe activitatea operaţională, nu doar pe cea de investiţii”, a afirmat Costescu. Raportul Corpului de Control, ignorat de foştii guvernanţi, indică faptul că CNADNR nu a cerut penalităţi de întârziere de 4,2 milioane de lei de la compania care a construit tronsonul 3 al Autostrăzii Sibiu- Orăştie, ulterior închis şi demolat, potrivit hotnews.ro.

De asemenea, conducerea companiei e acuzată că nu a urmărit corect desfăşurarea acestui contract. Corpul de Control a arătat că preluarea de către CNADNR a bucăţii de autostradă care a început să se surpe şi a fost închisă a presupus „asumarea unui risc nejustificat privind siguranţa circulaţiei”. Reamintim DNA a deschis un dosar penal in rem în cazul construirii segmentului de drum Cunta- Sălişte, de pe autostrada Sibiu-Orăştie, închis şi demolat la nici un an de la deschidere. „Conform Situaţiei plăţilor efectuate, a achitat Antreprenorului 94,32% (602.957.013,91 lei fără TVA) din valoarea totală a Contractului (604.791.600 lei fără TVA).

Aceste acţiuni/inacţiuni ale Beneficiarului au favorizat Antreprenorul, furnizându-i acestuia un puternic atu în soluţionarea conflictului la arbitraj (părţile au formulat notificări de nemulţumire împotriva soluţiilor date de Comisia de Adjudecare a Disputelor - CAD astfel că deducerea conflictului spre analiza comisiei de arbitraj este inevitabilă”, se mai arată în raport. „Este de neînţeles pasivitatea CNADNR SA - nu a luat nici o măsură în conformitate cu prevederile Contractului - nu a formulat nici un fel de revendicări cu privire la calitatea lucrărilor executate”, este o altă constatare din raportul de 13 pagini al Corpului de Control.

Jaful de la staţia de taxare de la Feteşti, derulat sub privirile binevoitoare ale şefilor CNANDR şi DRDP Constanţa

Au fost luate în colimator şi nereguli organizatorice- zeci de milioane de lei plătite ilegal ca ore suplimentare personalului din structurile centrale, informaţii complet false trimise presei în urma unor solicitări oficiale, suspendări din funcţii a unor angajaţi aflaţi în concedii legale, depăşirea plafonului impus de salarii, creşterea datoriilor, majorări salariale preferenţiale de până 75% etc. Corpul de Control aduce în discuţie şi situaţia de la staţia de taxare de la Feteşti, aflată în subordinea DRDP Constanţa, despre care existau informaţii certe cu privire la corupţia generalizată instalată acolo.

Se ştia că se plăteau până şi 5.000 de euro şpagă pentru angajarea pe un post de taxator la staţia de pe Autostrada Soarelui, că un casier ieşea din tură şi cu 5.500 lei în buzunar, acelaşi Corp de Control ignorat de ministrul Transporturilor şi de premier calculând pierderi de cel puţin 10.000 de euro pe zi pentru stat în cazul staţiei de la Feteşti. Cu toate acestea, directorul general Narcis Neaga şi şefii DRDP Constanţa nu au luat nici o măsură, devenind, practic, complici la jaful de la Feteşti.

„Deşi în urma controalelor efectuate la Agenţia de Încasare Feteşti au fost depistate în cursul anului 2015 nereguli grave în sarcina salariaţilor care îşi desfăşoară activitatea de casier/taxator, conducerea CNADNR Central împreună cu conducerea DRDP Constanţa în a cărei jurisdicţii se află AI Feteşti nu au instalat un sistem similar cu cel implementat în aprilie 2013 la AI Giurgeni şi în decembrie 2013 la ACI Giurgiu, pe sensul de ieşire din ţară, unde CNADNR încasează tariful pentru trecerea podului peste Dunăre.

Sistemul propus pentru instalare presupune ca fiecare vehicul să fie înregistrat în baza de date cu captură video, număr de înmatriculare, data şi ora efectuării tranzacţiei, categoria vehiculului şi tariful achitat şi va permite efectuarea de rapoarte în funcţie de numărul de înmatriculare, tranzacţiile efectuate de fiecare operator, pe bandă, pe anumite perioade de timp, încasările în funcţie de categoriile vehiculelor etc.

Prin neimplementarea acestui sistem la AI Feteşti, activitatea de control este mult îngreunată, verificările pentru o tură de serviciu putând dura zile întregi: se trec datele de pe rolele martor într-un tabel împreună cu tichetele preplătite şi se face comparaţia cu traficul identificat de pe imaginile video într-o tură de 12 ore”, se arată în raportul Corpului de Control, ignorat de foştii guvernanţi.

Cristian ANTON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367