REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.4° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
12.4° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

În oraşul nuclear în care primarul vrea tramvaie, străzile asfaltate „ca în Germania” se surpă

În oraşul nuclear în care primarul vrea tramvaie, străzile asfaltate „ca în Germania” se surpă

Replica API 11 august 2015 | 22:49 291

Opoziţia a început să prindă grai:

Primarul oraşului Cernavodă, Gheorghe Hânsă, anunţa în urmă cu ceva timp că a reuşit să asfalteze străzi „ca în Germania”. „Anul trecut, am făcut de 2,5 milioane euro străzi. Anul acesta, vrem încă atât să modernizăm străzile. Cele pe care le-am făcut sunt OK, sunt ca în Germania! Trebuie să mergem mai departe, să mai facem încă 10 km. Asta, tot cu finanţări atrase”, declara, în urmă cu câteva luni, Gheorghe Hânsă. Tot el făcea vorbire şi despre proiectele privind termoficarea şi anveloparea blocurilor, iar de dată recentă a lansat în dezbatere „Strategia de dezvoltare integrată a oraşului Cernavodă 2015-2020”. Iniţiatorul proiectului de hotărâre, adică primarul, a transmis cu această ocazie, că aşteaptă de la cetăţeni în scris opinii, propuneri, recomandări. Până când va tranşa toate propunerile cetăţenilor, opoziţia a găsit de cuviinţă să comenteze că străzile din Cernavodă încep să arate din nou ca după un bombardament nuclear, nicidecum „ca în Germania”! „A fost făcut împrumut pentru asfaltare, iar acum străzile sunt din nou surpate. S-a revenit la starea lor iniţială. Normal că s-a întâmplat aşa, de vreme ce s-a turnat 5 centimetri de asfalt, fără ca fundaţia iniţială a străzilor să fie consolidată”, susţine consilierul local şi potenţial candidat la Primăria Cernavodă, Marian Sava. Conform acestuia, există o porţiune din strada Seimeni care s-a prăbuşit. „Întrebarea este: unde s-a dus masa de pământ? Imediat după incident, au venit şi au mai cârpit puţin, au pus asfalt”, comentează Marian Sava. „La doar un an, asfaltarea e compromisă pe zi ce trece. Nimeni nu verifică de ce se întâmplă aşa ceva”, conchide consilierul. De la problema asfaltării, următorul comentariu derivă chiar din strategia 2015-2020 pusă în dezbatere de primarul Gheorghe Hânsă, şi conform căreia introducerea tramvaielor ar fi o soluţie pentru „îmbunătăţirea conectivităţii şi mobilităţii interioare şi faţă de reţelele europene şi naţionale de transport”. „Tramvaie... pentru care străzi? Cele care cedează? Noi, consilierii şi primarul, am avut o discuţie privind strategia de dezvoltare, dar despre tramvaie... Nu cred că este o idee bună. Tramvaiele ar putea circula, după părerea mea, doar pe vechea cale ferată, din cartierul Columbia până la Centrala Nucleară, însă nu ştiu pe cine ar deservi. Cei care lucrează la Centrală sunt 90% din Constanţa, iar Centrala are propriul transport. Maxim 10% care lucrează la Centrală sunt din Cernavodă, iar cei mai mulţi sunt din cartierul Trust. Prin urmare, ce justificare ar avea tramvaiul?”, mai comentează Marian Sava.

Alexandra ANTON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102