Infractori, mizerie şi noroi! Pasajul CFR care leagă două cartiere, un adevărat PERICOL pentru zeci de elevi!
Infractori, mizerie şi noroi! Pasajul CFR care leagă două cartiere, un adevărat PERICOL pentru zeci de elevi!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestPasajul CFR care face legătura dintre două cartiere constănțene situate în Faleză Sud este traversat zilnic de zeci de copii, și nu numai. Pe lângă grija trenului, copiii sunt nevoiți să se ferească de noroi, să nu cadă pe pietre și să nu fie agresați de indivizii care obișnuiesc să-și facă periodic culcuș în zonă. Pericolul îi vizează atât pe copii, cât și pe adulții care obișnuiesc să traverseze liniile pentru a ajunge dintr-un cartier într-altul!
Este o adevărată provocare să traversezi pasajul CFR dintre două cartiere constănțene! Mai exact, este vorba despre pasajul CFR care face legătura dintre cartierele constănțene Km 5 și Poarta 6, zilnic traversat de zeci de elevi și nu numai. Locul de trecere a devine din ce în ce mai periculos și se deteriorează de pe o zi pe alta, asta din cauza faptului că este constituit din petre, pietriș, porțiuni de pământ și un poduleț din traverse de beton armat.
“Locuiesc în Km 5 și învăț la Liceul Teoretic Lucian Blaga din cartierul Poarta 6. Sunt nevoit să traversez căile ferate de două ori pe zi, dimineața când merg la cursuri și la prânz când plec de la școală. Este periculos, dar mă asigur mereu înainte să traversez liniile. Pe lângă faptul că mă trebuie să mă asigur de tren, mai trebuie să am grija și la oamenii care stau pe aici. O dată s-au luat copiii țiganilor de mine, au vrut să le dau bani, dar nu i-am băgat în seamă și am fugit repede. Pasajul este bun pentru că mă ajută să ajung repede la școală, dar și de la școală spre casă. Sunt pietre și țigani, dar e cel mai scurt drum”, a precizat pentru Replica un elev al liceului Lucian Blaga care are cursuri de dimineață.
Cel mai periculos pare a fi pentru cei care au cursuri de după amiază și sunt nevoiți să traverseze pasajul pe întuneric. De multe ori nici iluminatul public stradal nu funcționează iar asta le îngreunează și mai mult drumul. “Învăț de după-amiază și mereu traversez pe aici ca să ajung la școală. E cel mai scurt drum. Nu este cine știe ce amenajat, sunt pietre, gunoaie și... țigani, dar nu am ce face. De multe ori mă așteaptă tata după linii sau vine și mă traversează.”, a mai declarat un elev care locuiește în Km5 și traversează pasajul zilnic pentru a ajunge la școală.
Gunoaie, noroi și țigani, în asta constă aventura elevilor Liceului Lucian Blaga din cartierul Poarta 6, care locuiesc în cartierul vecin, Km5. Cei mai mulți dintre ei spun că atunci când plouă, pasajul se transformă în mlaștină, iar pe timpul iernii alunecă pe podulețul construit din traverse de beton. Unii dintre părinții copiilor care traversează zilnic pasajul spun că o soluție ar fi reabilitarea pasajului, asfaltarea și îngrădirea lui cumva pentru ca țiganii din zonă să nu îi mai agaseze pe cei mici.
Reprezentanții CFR Constanța spun că singura soluție pentru asflatare este un contract încheiat cu o firmă de ciment, beton. “Putem asfalta pasajul, îl putem reabilita, însă pentru asta trebuie să încheiem un contract cu o firmă de beton, ciment. În ceea ce-i privește pe cei care ocupă din când în când spațiul verde din zonă, responsabili și de mizeria făcută, nu prea avem cum să îi rezolvă. Noi facem curat, deratizăm și curățăm zona de gunoaie, însă după câteva zile se face mizerie la loc.”, au declarat pentru Replica de Constanța, reprezentanții CFR Constanța.
O alternativă pentru cei care vor să traverseze căile ferate să ajungă din cartierul Km5 în Poarta 6, sau invers, este pasarela situată în zona bisericii din Poarta 6. Aceasta a fost reabilitată în urmă cu câțiva ani și, teoretic, poate fi circulată fără nici un risc. Cu toate acestea, poziția ei își pierde din utilitate având în vedere că este situată departe de Liceul Teoretic Lucian Blaga, iar pe lângă asta, nici prea aproape de casă nu îi lasă pe cei mici, iar adulții preferă să traverseze liniile decât să circule pe pasarelă. “Avem pasarela aceea de la biserică, dar este departe și oricum mă lasă departe de casă. Ar însemna să merg pe jos 30 de minute pentru a ajunge. Prin pasajul din zona parcului ajung în 5-10 minute acasă.”, a precizat unul din elevi. O a doua alternativă o reprezintă autobuzele RATC, însă pentru a ajunge din cartierul Poarta 6 în Km5 un elev este nevoit să schimbe două autobuze, anume 2-43 și 5-40.
Paula SOLOMON
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News