REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.4° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
12.4° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Jale pe litoral! Controale ANPC în Saturn: Hotelul Aida a fost declasificat

Jale pe litoral! Controale ANPC în Saturn: Hotelul Aida a fost declasificat

Replica API 19 august 2015 | 00:00 964

Matichescu promite că la anul va fi lapte şi miere

Matichescu promite că la anul va fi lapte şi miere

Controalele se ţin lanţ pe litoral! În ultima perioadă, hotelierii au fost serios luaţi la „puricat” de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), acţiunile lăsându-se cu amenzi, declasificări şi chiar cu dosare penale întrucât era rost şi de ceva evaziune fiscală. În plus, controlate au fost şi restaurantele, terasele, unde nici acolo lucrurile nu au stat mai bine. Însă, marţi, 18 august, o nouă acţiune a vizat staţiunea Saturn. Aici, neregulile erau la ele acasă. Chiar dacă Hotelul Aida a mai fost controlat în urmă cu două săptămâni, se pare că nu şi-a remediat problemele decât parţial şi numai în bucătărie. Cât despre condiţiile de cazare – jale. Astfel, acesta a fost declasificat şi a primit amendă. În plus, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT), Mirela Matichescu, a promis că la anul nu ne vom mai confrunta cu astfel de situaţii.

Acţiunile continuă pe litoral! Marţi, 18 august, Marius Alexandru Dunca, şeful ANPC a „vizitat” staţiunea Saturn, acolo unde a verificat două hoteluri, fiind vorba despre Tosca si Aida. Din păcate, rezultatele indică faptul că hotelierii tot nu s-au învăţat minte şi aici ne referim la condiţii de cazare improprii, precum camere nezugrăvite, mobilier deteriorat, găuri în pardoseli şi mizerie cât cuprinde. Acţiunea s-a lăsat cu amenzi, iar hotelul Aida a fost declasificat. Acum a rămas cu o singură stea. „Un nou control comun, cu ANT, în staţiunea Saturn unde am controlat 2 hoteluri (Tosca şi Aida) din care unul a fost declasificat (Aida), amendă 50.000 lei şi măsură de remediere deficienţe, atât în unităţile de cazare, cât şi în bucătării”, a scris Marius Alexandru Dunca pe pagina sa de Facebook.

Precizăm că Hotelul Aida s-a ales cu amendă şi la începutul lunii august, tot pentru condiţii improprii de cazare. „Din păcate am mai fost aici acum două săptămâni în urma unor sesizări făcute de către turişti şi consumatori. Între timp au mai ajuns câteva reclamaţii tot cu privire la acelaşi hotel. Lucrurile s-au mai remediat în ceea ce priveşte bucătăria, dar condiţiile de cazare sunt inumane din punctul meu de vedere.

Perne, saltele murdare, într-o cameră chiar nu puteai să respiri. Degeaba spun dânşii că aceea este camera bucătarului, pentru că noi avem sesizări de la turişti. Cert este că acolo nu se poate sta. Din punctul nostru de vedere, al ANPC, hotelul trebuie închis şi reinvestit în el pentru a fi de 2 stele. Dacă vor de o stea sau cămin, rămâne şi aşa. Le-am atras atenţia şi cu privire la zona verde din jurul hotelului, ar trebui să fie mai gospodari”, a declarat Marius Dunca. Prezentă la control a fost şi Mirela Matichescu din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT).

„Vorbim despre Hotelul Aida din Saturn. Nu aş vrea să declanşăm o campanie de denigrare a tuturor celor care ţin şi deţin unităţi pe litoral. Sunt şi cei care au investit. Din păcate sunt şi unităţi de cazare, cum este şi în cazul de faţă, care nu respectă criteriile de clasificare. Eu, în calitate de preşedinte ANT, vă promit că, de la anul, nici un astfel de hotel nu va mai funcţiona în aceste condiţii.

Aici vom retrage certificatul de clasificare, îi vom sancţiona conform legislaţiei în vigoare şi sperăm că, la anul, acest hotel să facă parte din cele în care s-a investit şi serviciile să fie la standardele pe care noi le dorim să le implementăm în turismul românesc. Hotelierii trebuie să înţeleagă că un turist aşteaptă poate un an de zile pentru o vacanţă şi nu trebuie să i-o stricăm în nici un fel”, a spus aceasta.

Controale şi percheziţii în Eforie

O acţiune de control a avut loc şi vineri, 14 august, în staţiunea Eforie. Oamenii legii au aplicat sancţiuni contravenţionale şi au ridicat mai multe kilograme de produse din carne şi carne, care erau expirate sau depozitate în mod necorespunzător. De asemenea, poliţiştii S.I.C.E. au întocmit dosare penale pentru evaziune fiscală. De exemplu, la un Complex din Eforie Sud, fiind vorba despre Vila Petra, administratorul, în vârstă de 63 de ani, nu a înregistrat în evidenţele contabile sumele de bani încasate de la turişti în perioada 4.06 - 13.08.20015, cu o valoare de peste 70.000 lei.

Acelaşi complex comercial a subînchiriat diferite spaţii comerciale, încasând suma de 21.500 de euro, pe care nu a declarat-o la organul fiscal teritorial. În cauză, poliţiştii de la Economic continuă cercetările. De asemenea, tot în urma controalelor, sunt cercetaţi penal şi SC Ozal SRL şi SC Ozalp SRL, administrate de Hagimutat Ejder. În plus, au fost aplicate amenzi totale de peste 400 de mii de lei, iar peste 200 de kilograme de carne au fost confiscate. Nereguli pe bandă rulantă au fost găsite şi la Complexul Turistic Comorova din staţiunea Neptun, în urma unui control efectuat luni, 17 august a.c., după ce zeci de copii au ajuns în atenţia medicilor cu toxiinfecţie alimentară, iar bucătăresele nu aveau analizele la zi.

Hotelul Belvedere, declasificat. Alte unităţi de cazare au fost amendate!

Inspectorii ANPC au ajuns şi în zona Neptun-Olimp, unde preşedintele Dunca a găsit condiţii de cazare mizere, două unităţi de turism fiind amendate cu 180.000 de lei. Unul dintre hotelurile controlate este Belvedere, acolo unde inspectorii și-au pus mâinile în cap: boilere fără ștechere, lenjerii de pat pline de fire de păr, plăci de faianță lipsă. Reprezentanții hotelului au fost sancționați cu 40.000 lei de Protecția Consumatorului. Hotelul Belvedere a mai încasat o altă amendă în valoare de 50.000 de lei din partea ANT. Inspectorii din turism au hotărât în urma controlului ca unitatea hotelieră să fie declasificată, astfel că Belvedere va fi încadrată ca unitate turistică de o singură stea.

La Amfiteatru, aceeaşi poveste. Inspectorii au găsite condiții mizere, fiind aplicate amenzi în valoare totală de 90.000 de lei. Însă, controale au mai fost la Neptun şi în alte zile, acolo unde la hotelul Romanţa, camerele arătau sub orice critică, motiv pentru care hotelul s-a ales cu o sancţiune de până în 10.000 de lei, dar i s-a dat şi termen pentru remedierea problemelor. Sancţiuni au fost aplicate şi Hotelului Terra pentru nereguli găsite în bucătărie. Totodată, la începutul lunii august, mai mulţi turişti au constatat că nu au unde să se cazeze, deşi făcuseră rezervare la agenţiile de turism.

Astfel, inspectorii OPC au călcat pragul hotelurilor Aida şi Cleopatra din Saturn. Cele două unităţi de cazare au fost amendate cu 10.000 lei fiecare pentru nerespectarea condiţiilor de cazare şi pentru nereguli constate în blocul alimentar. Cât despre hotelul Cleopatra, reprezentanţii ANPC au precizat că au fost depistate aceleaşi nereguli ca şi la hotel Aida. Nereguli au fost găsite şi la Hotelul Diana din Eforie Nord, unde mai mulţi turişti au constatat că nu au unde să se cazeze. Şi, din păcate, acestea sunt doar câteva exemple din cazurile depistate pe litoral vara aceasta.

Sfaturi pentru consumatori la achiziţionarea produselor alimentare

Urmăriţi cu atenţie produsul din punct de vedere organoleptic (aspect, miros, culoare şi refuzaţi-le pe acelea pentru care aveţi suspiciuni privind calitatea şi mai ales siguranţa, refuzaţi produsele alimentare care prezintă urme de mucegai sau care prezintă data durabilităţii minimale depăşită, refuzaţi produsele alimentare preambalate care prezintă ambalajele deteriorate şi pentru care există suspiciunea deteriorării şi a conţinutului.

La cumpărarea produselor alimentare solicitaţi şi păstraţi bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doriţi să reclamaţi calitatea/siguranţa unui produs. Nu cumpăraţi produse alimentare din locuri neautorizate, comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condiţiile optime de transport, depozitare şi comercializare şi nu vă poate elibera bon de casă cu care să justificaţi tranzacţia comercială şi riscaţi să achiziţionaţi un produs neconform sau chiar nesigur care poate să vă afecteze sănătatea.

Liliana CHIRU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218