REPLICA ONLINE CONSTANTA

19° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
19° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

La bordul navei Flaminia sunt peste 300 de tone de mortăciuni

La bordul navei Flaminia sunt peste 300 de tone de mortăciuni

Replica API 20 iunie 2013 | 00:00 528

EXCLUSIV: Nu există document de însoţire pentru această "marfă"

EXCLUSIV: Nu există document de însoţire pentru această "marfă"

Reporterii cotidianului "Replica" de Constanţa vă prezintă în exclusivitate informaţii în cazul "afacerii" Flaminia. Conform unui document ajuns pe masa instituţiilor din România, la bordul navei, acostată în dana 38 UMEX, sunt peste 300 de tone de carne alterată. Direcţia Judeţeană pentru Accize şi Operaţiuni Vamale Constanţa a primit de la Comisariatul Judeţean de Mediu un document emis de agentul navei MSC Flaminia care confirmă că "Replica" a avut dreptate. Din informare reiese faptul că în 17 containere există resturi de carne de pasăre/deşeuri în putrefacţie, pentru care se face precizarea că sunt incluse (!!!) în cantitatea 8.000 tone deşeuri şi 1.000 tone şlam.

Documentul este însoţit de o copie a permisului de descărcare nr. 5387/17.05.2013, o pagină de manifest fără număr de înregistrare neavizată de comandantul navei. Mai mult decât atât, în avizul de sosire a navei Flaminia se specifică faptul că aceasta a intrat în Portul Constanţa pentru descărcarea a 8000 de tone fier vechi rezultat în urma exploziei din 2012, plus 1.000 de tone de şlam, rezultat în urma stingerii incendiului. Respectiva "marfă" a fost luată în evidenţa Autorităţii Vamale pe baza declaraţiei comandantului navei. Să asistăm în acest caz la fals în declaraţii? Cu siguranţă că organele competente vor descâlci aceste iţe. Mai departe însă, liberul la descărcare a fost aprobat numai pentru deşeurile care fac obiectul notificării DE 1350/171248. Potrivit adresei nr. 1/1172/26.03.2013, Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, respectiv directorul Mihail Fâcă, ar fi semnat pentru descărcarea celor 8.000 de tone de deşeuri metalice şi 1.000 tone şlam, descărcare care până în prezent nu a avut loc, pentru că fără acestea ar fi fost pusă în pericol siguranţa navei. Numai că la bordul navei se află carne de pasăre mult prea alterată, clasificată ca deşeuri pentru care nu s-a emis nici o notificare sau vreun document de circulaţie a mărfurilor. Însă, agentul navei dă asigurări că deşeurile de carne de pui ar urma să fie neutralizate la firma Protan, societate care are punct de lucru atât în Bucureşti, cât şi la Agigea. Reamintim, în acest context, că nava a fost protagonista unor explozii în anul 2012, în largul Oceanului Atlantic. Armatorul navei este Mediterranean Shipping Company din Elveţia pentru operatorul Niederelbe Schiffahrtsges din Germania. Franţa, Anglia, Spania, Belgia şi Olanda nu au dorit ca nava Flaminia să ajungă în apele lor, pentru a fi reparată, temându-se de substanţele nocive. Armatorului i s-ar fi cerut în Germania, conform unor surse, 100 de milioane de dolari pentru decontaminare şi repararea navei. Armatorul ar fi spus: "mult", asiguratorul a spus: "mult" şi au ajuns în România, unde s-au cerut doar 30 milioane de dolari. În România însă, mai exact în Portul Constanţa, există o problemă: Garda de Mediu a trimis o adresă la ANR prin care informează că UMEX nu are autorizaţie pentru depozitare deşeuri, declară surse bine informate. Prefectul ne-a confirmat că în cazul navei Flaminia "există o problemă", dar şi faptul că: "Aşteptăm... minunea aia. Aşteptăm să vină autoritatea germană să răspundă. Este problema Mediului". Până atunci Flaminia stă în dana UMEX, iar reprezentanţii Şantierului Daewoo Mangalia Heavy Industries S.A. trăiesc cu speranţa că în cele din urmă o vor repara, în condiţiile în care deja au confecţionat şi coca navei. Menţionăm că perimetrul în care se află ancorată nava germană MSC Flaminia este monitorizat non-stop, precum un obiectiv de importanţă strategică.

Alexandra VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102