REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.7° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
13.7° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

Mărturisirile constănţenilor din „Spitalul Groazei”

Mărturisirile constănţenilor din „Spitalul Groazei”

Replica API 9 aprilie 2016 | 19:21 498

De ce se cere demisia lui Căpăţână

De ce se cere demisia lui Căpăţână

Nu este nici un secret faptul că sistemul românesc de sănătate are nenumărate hibe: de la lipsa medicamentelor esenţiale şi a materialelor sanitare pe care oamenii sunt nevoiţi să şi le procure singuri, la modul în care pacienţii sunt trataţi de personalul medical. Nici Spitalul Clinic de Urgenţă Judeţean Constanţa nu face excepţie de la regulă. Aşa se face că, de-a lungul timpului, unitatea spitalicească a adunat numeroase recenzii negative, însoţite, unele dintre ele, chiar şi de injurii. Oamenii sunt dezamăgiţi şi de modul în care este administrat spitalul şi de modul în care sunt trataţi, în special când ajung la Unitatea de Primiri Urgenţe.

Constănţenii au adunat mai multe nemulţumiri de-a lungul timpului, nemulţumiri legate de modul defectuos în care funcţionează sistemul sanitar din România. Un astfel de exemplu este şi Spitalul Judeţean Constanţa, unde se pare că oamenii nu se mai simt deloc în siguranţă. Ei sunt profund indignaţi de felul în care sunt trataţi şi spun că de vină pentru toate ar fi managerul Dănuţ Căpăţână: „Nu ştiu dacă domnul Căpăţână citeşte vreodată recenziile acestea, dar vă spun aşa: dacă această funcţie vă depăşeşte, daţi-vă demisia, domnule!

V-aţi coborât vreodată curul de domn în urgenţă să vedeţi că într-o ţară europeană, într-un spital care se vrea cu pretenţii, nu aveţi tărgi în urgenţă, se stă cel puţin 12 ore, iar personalul, de la infirmiere şi până la doctori, îşi bat joc de oameni? Aţi ajuns vreodată acolo să vedeţi cum se comportă personalul dumneavoastră? Ştiţi că pe medicii de pe secţii nu poţi să-i deranjezi la orele 22 pentru o intervenţie chirurgicală pentru că dorm şi trebuie treziţi încetişor ca să nu fie nervoşi? Mai coborâţi din biroul dumneavoastră de domn şi confruntaţi-vă cu realitatea!”, scrie V.S. în urmă cu 3 luni pe facebook.

Oamenii se plâng şi de starea în care se află spitalul, unii dintre ei susţinând că nici măcar cu var nu s-a mai dat: „Este cel mai infect spital în care am fost vreodată! Sper să ajungeţi în acest spital să vedeţi ce se face cu banii noştri. De 26 de ani nu au fost în stare să dea nici măcar cu var. Este jalnic, dar mai nou am învăţat că trebuie să o luăm "pas cu pas".

Români, treziţi-vă!”, scrie Victoria M. acum 2 luni. Indignările sunt şi vizavi de atitudinea unor cadre medicale care, în loc să se pună la dispoziţia pacientului, s-ar îngriji numai de bunăstarea proprie: „Cum este posibil ca în 2016 să ajungi cu ambulanţa la spital şi să ţi se spună că le deranjezi pentru o prostie? Că şi-a stricat domnişoara doctor obstetrician somnul de frumuseţe? Ruşine!”, scrie Andrei N., tot în urmă cu 2 luni.

„Nu pot să cred aşa ceva, îmi e scârbă şi sunt atât de dezamăgită de medicii din țara noastră, de spitale, de tot ce ține de România. Cum este posibil să stau de la ora 3 la urgențe cu mama mea (care vomită în continuu, are dureri groaznice), cu perfuzia goală (care țin să precizez era pusă de medicii de pe ambulanță și în nici un caz de medicii de la urgențe) şi nici până acum să nu te bage nimeni în seamă, având în vedere că am venit cu ambulanța.

Ce răspuns mi s-a dat atunci când am întrebat "De ce trebuie să aştept atât, cu atât mai mult pentru că am venit cu ambulanța?!"- "Aveți răbdare, avem cazuri mai grave, o să vă băgăm şi pe dumneavoastră când o să avem o targă liberă", mi s-a răspuns. Acelaşi răspuns de fiecare dată. Și dacă vin în continuare cazuri grave, eu stau şi aştept până poimâine ?! Am vrut să i se dea perfuzia jos şi să mergem acasă şi ni s-a spus că nu poate să îi dea perfuzia jos până nu îi spune medicul. Păi cum să îți spună să îi dai perfuzia jos atâta timp cât nici măcar un medic nu a văzut-o ?! Şi nu este prima oară când se întâmplă asta”, scrie Ana N. acum 8 luni.

Constănțenii sunt supărați și pentru faptul că deși contribuie la fondul sanitar, sunt nevoiți să scoată de multe ori bani în plus din buzunar pentru serviciile la care au dreptul: ”Din păcate, e foarte multă mizerie. E adevărat, nu în toate secțiile, dar pentru faptul că se cer de toate când ești internat: de la fașă, seringi, medicamente și plătim asigurări o viață, eu sunt de părere ca nimeni să nu plătească nimic. Numai când avem o problemă, atunci să achităm contravaloarea serviciilor”, este de părere Ioana C.

Dintre multele persoane care au făcut recenzii negative, o singură cetățeancă a afirmat că este mulțumită de modul în care a fost tratată: ”Nu știu experiența altora, dar eu am o părere foarte bună de Spitalul Județean. Am fost tratată cu foarte multă responsabilitate din partea medicilor”, scrie Alina M. în urmă cu doar 2 săptămâni. Cele mai multe persoane se plâng de faptul că stau foarte mult timp la urgențe până să le fie acordate îngrijirile medicale necesare:

”Cum este posibil să stai la serviciul de urgență cu un pacient 13 ore? Oameni buni, în caz de catastrofă, cutremur etc. murim ca șobolanii”, scrie Vasile C pe 31 martie. ”Spitalul groazei! La urgență stai 10 ore, iar când în sfârșit se uită un doctor la tine, stai pe scaun cu perfuzia în mâna, că nu sunt locuri”, mai scrie Miruna V. acum 2 săptămâni. Mai sunt unele guri care susțin că ar trebui făcute numeroase restructurări în cadrul unității sanitare: ”Oribil serviciul de urgență! Nu merită nici o stea. Ar trebui restructurat absolut totul, de la personal până la gândaci”, mai scrie Raluca Z. în urmă cu un an.

Având atât de multe nemulțumiri, constănțenii s-au decis că este timpul să iasă în stradă și să își spună oful, așa că joi, 7 aprilie, aceștia au organizat un protest în fața Spitalului Județean Constanța, fiind indignați de modul în care acesta a fost administrat și solicitând demisia managerului Dănuț Căpățână.

Geanina DRĂGOI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102