REPLICA ONLINE CONSTANTA

15.4° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
15.4° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

Până unde mai pot merge? DMHI are datorii de peste 1,1 miliarde de euro

Până unde mai pot merge? DMHI are datorii de peste 1,1 miliarde de euro

Replica API 26 iulie 2016 | 23:59 735

Venituri mai mari şi pierderi mai mici

Venituri mai mari şi pierderi mai mici

Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) SA a devenit una din companiile cu cele mai mari datorii din România, după ce a depăşit nivelul incredibil de 1,1 miliarde de euro. Societatea coreeano-română de care depinde partea de sud a judeţului Constanţa a raportat pentru anul 2015 datorii în valoare de 5.176.887.405 lei, faţă de aproape 4,3 miliarde lei cât înregistra cu un an înainte. În schimb, DMHI a stat mult mai bine pe partea de producţe, cel mai mare şantier naval din România declarând o cifră de afaceri mai mult decât dublă în 2015 faţă de 2014, context în care s-au făcut şi angajări. Situaţia rămâne una deosebit de complicată, în condiţiile în care compania mamă are, la rândul ei, pierderi uriaşe şi încearcă să vândă şantierul din Mangalia.

DMHI a înregistrat în 2015 o cifră de afaceri de 2.016.401.898 lei (echivalentul a 450 milioane de euro) şi pierderi de 515.130.154 lei, cu 2.585 de angajaţi. Chiar dacă minusul este uriaş, situaţia e considerabil mai bună faţă de 2014, când şantierul raporta afaceri de 914.020.085 lei şi pierderi de 706.069.648 lei, cu 2.574 de angajaţi. Pe de altă parte, DMHI apare în evidenţele ANAF cu datorii totale de 43.463.647 lei (aproape 10 milioane de euro), Fiscul precizând însă că nu a luat în calcul sumele provenind din TVA-ul pe care şantierul îl are de recuperat de la statul român. Chiar dacă activitatea DMHI a cunoscut un reviriment în 2015, situaţia companiei rămâne una extrem de sensibilă. În primăvară, compania mamă Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) a relocat o comandă pentru două vapoare din categoria suezmax, în valoare totală de 130 milioane de dolari, din Mangalia în şantierele sale din Coreea de Sud. Mutarea vine în contextul în care statul sud-coreean, acţionar majoritar la DSME, a anunţat că vrea să vândă şantierul din Mangalia sau să-l reducă anvergura doar la nivel de reparaţii, din cauza pierderilor uriaşe şi a problemelor penale înregistrate de companie. DSME este suspectată de fraudă de către Fiscul de la Seul, al treilea cel mai mare constructor sud-coreean de nave şi unul din cei mai mari din lume raportând pentru 2015 pierderi de 1,7 miliarde de dolari.

Rocsana CRISTEA

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102