REPLICA ONLINE CONSTANTA

9.9° ConstanÈ›a Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
9.9° ConstanÈ›a Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

Ponta, păcălit de constructorul noului pod de la Agigea!

Ponta, păcălit de constructorul noului pod de la Agigea!

Replica API 31 iulie 2014 | 00:00 463

"Vântu' e de vină!"

"Vântu' e de vină!"

Pe 1 mai, premierul Victor Ponta anunţa solemn că, pe 31 iulie, va veni personal cu maşina pentru a inaugura noul pod rutier de la Agigea. Suntem în data de 31 iulie, iar dacă Ponta s-ar afla acum la volan, aşteptând să treacă pe noul pod, ar trebui să mai aştepte liniştit câteva luni de zile până va avea pe ce să treacă, întrucât lucrările sunt departe de a fi terminate. În acest moment, nu a fost pusă nici structura centrală a celui care urmează să fie cel mai mare pod hobanat din România, iar potrivit site-ului Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CN APM) SA Constanţa termenul de finalizare a lucrărilor este 31.10.2014. Date fiind problemele cauzate de inundaţiile catastrofale din Oltenia, e puţin probabil ca premierului să-i mai ardă de tras de urechi constructorul şi şeful CNADNR care-i promiteau în mai că vor finaliza podul până pe 31 iulie. Până la urmă, avem de-a face doar cu încă o nerespectare a unor termene date, lucru uzual în România unde doar respectarea cuvântului ar putea deveni o excepţie de la regulă.

Vinovat de întârzierea lucrărilor la podul rutier de la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră este vântul. Din câte se pare, când i-a jurat premierului Victor Ponta că termină podul până pe 31 iulie, constructorul Apolodor Comimpex şi şeful Regionalei Constanţa a CNADNR nu au luat în calcul deplasarea pe orizontală a unei mase de aer provocată de diferenţa de presiune existentă între două regiuni ale atmosferei, fenomen cunoscut generic sub denumirea de vânt, în această parte a Dobrogei, la doi paşi de Marea Neagră. Directorul general al APC, Valeriu Ionescu, a explicat pentru "Replica" faptul că întârzierile au fost cauzate de condiţiile meteo nefavorabile şi "limitări tehnologice care fac ca lucrurile să fie făcute pe îndelete". "Săptămâna viitoare, vor fi instalate ultimele două segmente metalice, apoi secţiunea centrală a podului. Pe structura metalică va fi turnat pavaj de beton, după care hobanele vor fi echilibrate din nou. După aceea, lucrările vor trebui avizate de cei de la Inspectoratul în Construcţii, se va merge cu camioane pe pod pentru a fi testat. Sunt anumite limitări tehnologice, există un dichis tehnic suficient de important care fac ca lucrurile să fie făcute pe îndelete. Nu pot spune cât mai durează lucrările, cel mai bine vorbiţi cu constructorul", ne-a spus Ionescu. Cât despre motivele care au stat la întârzierea lucrărilor, şeful APC crede că e vorba de vânt: "Din păcate, nu putem controla perioadele de vânt", motiv pentru a ne întreba dacă pe constructor nu l-a luat gura pe dinainte când a avansat data de 31 iulie pentru finalizarea lucrărilor, ştiind totuşi că se află în zona cu cea mai intensă activitate eoliană din această parte a Europei. "Constructorul nu se aştepta la furtunile care au fost în această perioadă. Două săptămâni n-a putut mişca nimic din cauza lor, a suferit pierderi", a completat Valeriu Ionescu. Noul pod rutier de la Agigea nu este singurul proiect al Portului Constanţa care suferă întârzieri din cauza constructorilor. Şi dezvoltarea capacităţii feroviare a portului mai are de aşteptat cel puţin jumătate de an până la finalizarea lucrărilor, după ce firmele care se ocupă de consultanţă au cerut o amânare de 6 luni. De această dată, nu mai e vântul de vină, ci birocraţia, consideră Ionescu: "Sunt nişte reguli alambicate, dar pe care le-am urmat cu sfinţenie. A fost nevoie de urmarea unor proceduri legale, pe care a trebuit să le respectăm. Fiind o companie de stat, lucrurile merg mult mai greu. Ştiu, ne plângem toţi de asta, dar nu avem ce face".

Cristian ANTON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614