REPLICA ONLINE CONSTANTA

7.4° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
7.4° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

RATC probează autobuze noi. De data aceasta, constănţenii vor avea şi „luxul” aerului condiţionat

RATC probează autobuze noi. De data aceasta, constănţenii vor avea şi „luxul” aerului condiţionat

Replica API 24 martie 2016 | 00:00 468

Se doreşte achiziţia a 60 de maşini noi

Se doreşte achiziţia a 60 de maşini noi

Săptămâna aceasta, pe străzile Constanței a fost zărit un nou tip de autobuz aflat sub ordinea RATC-ului. Motivul? Regia Autonomă de Transport în Comun Constanța dorește să achiziționeze în viitor un număr de 60 de noi autobuze, mai mici și mai practice. “Sperăm ca anul viitor să facem o achiziție de autobuze. Acum suntem în perioada în care adunăm date. Am testat săptămâna trecută un ISUZU, săptămâna aceasta un Karsan și probabil că săptămâna viitoare o să probăm un alt tip.

Producătorii spun că acestea au un consum de 7%, dar noi vrem să le probăm în condiții reale ca să putem face un caiet de sarcină așa cum trebuie.”, a declarat Ovidiu Tănase, director general al RATC Constanța. Actualmente, în dotarea transportului comun există anumite autobuze care necesită a fi schimbate din cauza sumelor mari investite în întreținerea lor. “Noi avem tipuri diferite de autobuze. Avem 104 din anul 2002 care funcționează normal, dar au cheltuieli mari de întreținere. Avem și 70 de autobuze mari din anul 2008, acestea mai duc încă 6-7 ani. Dacă se dezvoltă zona metropolitană, probabil că vor trebui mai multe autobuze, dacă le vrem doar pentru oraș, numărul lor va fi de 60, probabil”, a adăugat Tănase.

Prețurile unor astfel de mijloace este destul de mare, însă cheltuielile se vor face pe baza unor fonduri europene. “Noi în paralel lucrăm și pe partea de fonduri europene să vedem că poate reușim să luăm autobuze electrice, dar acestea sunt foarte scumpe și numai cu fonduri europene putem să rezolvăm.”, a conchis directorul RATC. Autobuzele de tip Karsan sunt destinate traficului din zonele cu mai puțini călători, iar costurile de exploatare sunt reduse semnificativ. Acestea au o capacitate de până la 60 de călători și o motorizare Euro 6 din gama Fiat Power Train (Iveco).

De asemenea, un avantaj îl constituie podeaua complet coborâtă, dar și dotările precum interiorul luminos, suspensiile integral pneumatice și instalația de aer condiționat. Opțional, vehiculul poate fi comandat cu transmisie automată sau robotizată și camere de luat vederi, potrivit site-ului oficial al firmei Karsan.

Diana NEAȚĂ

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614