REPLICA ONLINE CONSTANTA

8.6° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
8.6° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

Sindicaliştii din Port au protestat iar la Ministerul Transporturilor şi cer demiterea conducerii

Sindicaliştii din Port au protestat iar la Ministerul Transporturilor şi cer demiterea conducerii

Replica API 7 mai 2015 | 10:57 224

De la capăt...

De la capăt...

Angajaţii din Portul Constanta, reprezentaţi de Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP), alături de Organizaţia Patronală „Operatorul Portuar”, au demarat a doua acţiune de protest în faţa Gării Maritime din Portul Constanţa.

Cele două formaţiuni sindicale solicită demisia conducerii executive a Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime Constanţa” (CN APMC), din cauza „incompetenţei şi abuzurilor” acesteia. Miercuri, cele două formaţiuni au protestat în faţa sediului Ministerului Transporturilor, unde peste 400 de persoane au solicitat din nou ministrului Ioan Rus „accelerarea acţiunilor iniţiate cu scopul de a reglementa problemele de pe platforma portuară”. Mai exact, este vorba despre demiterea actualei conduceri APC, rediscutarea Master Planului pentru Portul Constanţa, transparenţă în stabilirea politicii tarifare şi în modul de încheiere a contractelor de subconcesiune, închiriere a infrastructurii de transport naval şi transparenţă în exploatarea domeniului portuar.

Nici una dintre revendicări nu este negociabilă, liderul FNSP, Mircea Burlacu, precizând pentru „Replica” de Constanţa că s-a dus acolo să nu discute cu nimeni, ci doar să solicite cele exprimate mai sus. De asemenea, Burlacu ne-a mai spus că, de joi, va relua protestele din port. Burlacu e foc şi pară pe conducerea APC, pe care o consideră responsabilă de dezastrul care se preconizează pentru Portul Constanţa, chiriile urmând să crească şi cu peste 380% în următorul an!

Master Planul este un adevărat monument închinat ideii de distrugere, susţin protestatarii din Port. Viziunea consultantului Ernst&Young – Inros Lackner vorbeşte despre „o planificare strategică a portului pe termen mediu şi lung (până în 2040)”, asociată cu o altă concluzie: Consultantul subliniază în acest raport că „Portul Vechi nu îndeplineşte condiţiile de funcţionare ale unui port modern, iar zona trebuie reprofilată într-o zonă urbană, comercială şi de recreere. Avantajele care rezultă pentru turism şi dezvoltarea oraşului, precum şi valoarea adăugată provenită din extinderea şi dezvoltarea activităţilor neproductive şi a celor de agrement/recreere, sunt mult mai ridicate decât veniturile destul de scăzute ale CN APM SA şi mediul economic rezultate din manipularea mărfurilor”. Cu alte cuvinte, conducerea APC este de acord să se renunţe la tranzitul de vapoare pentru terase şi cafenele, motivând în apărarea sa: „potenţialul economic al Portului Vechi este redus, consultantul considerând şi estimând că transformarea zonei va genera mai multe venituri, investiţii şi locuri de muncă”, după cum se arată într-o informare emisă luna trecută de directorul general al CN APMC, Valeriu Ionescu.

Marius Florian VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614