REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.4° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
13.4° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Un poluator fantomă al Portului Constanţa a pus pe jar instituţiile statului. Autorităţile cred c-ar fi vorba de service-urile din zona serelor

Un poluator fantomă al Portului Constanţa a pus pe jar instituţiile statului. Autorităţile cred c-ar fi vorba de service-urile din zona serelor

Replica API 21 ianuarie 2015 | 23:08 335

RAJA, APC şi Oil Terminal îl caută de zor

RAJA, APC şi Oil Terminal îl caută de zor

Un poluator a cărei identitate a rămas necunoscută până în prezent deversează de luni de zile hidrocarburi în colectorul de descărcare a apelor pluviale, de unde ajung apoi în acvatoriul Portului Constanţa. Fenomenul a luat o asemenea amploare, mai ales după ce armatorii navelor au început să facă reclamaţii cu privire la murdărirea bordajului, încât au intrat în priză zeci de persoane, de la administraţia portuară la Consiliul Judeţean, şi de la Garda de Mediu până la Oil Terminal şi RAJA. S-au făcut analize repetate de laborator, s-a mers pe teren din metru în metru, dar poluatorul a rămas unul fantomă. Ultima variantă ar fi ca acesta să fie unul sau mai multe service-uri auto din zona serelor din Constanţa.

Oil Terminal a explicat ieri, printr-un comunicat semnat de directorul general Sorin Ciutureanu, că este exclus ca societatea de stat să se afle la originea poluării, precum şi paşii urmaţi până acum de autorităţi pentru remedierea situaţiei. „În data de 16.01.2015, în jurul orelor 10.30- 11.00, la acostarea navei Kiran Antalia a avut loc deteriorarea barajului limitator din colţul danelor 84- 85, baraj amplasat de către Oil Terminal SA pentru limitarea extinderii hidrocarburilor care se acumulează de circa 4-5 luni în această zonă, având ca provenienţă colectorul de descărcare a apelor pluviale, aparţinând SC RAJA SA. Până la înlocuirea barajului deteriorat a avut loc o scăpare a hidrocarburilor în exteriorul barajului, afectând acvatoriul din zona învecinată, în care au acostat ulterior navele care au înaintat scrisoarea de protest pentru murdărirea bordajului. Oil Terminal a amplasat barajul în dana 84-85 la apariţia primelor irizaţii de produs petrolier de pe colectorul RAJA SA şi îl va menţine pe poziţie până la identificarea sursei de provenienţă a hidrocarburilor, conform planurilor de urgenţă pe care le deţine în acest sens. De-a lungul timpului, Oil Terminal a făcut investigaţii pe fascicolul de conducte adiacent acvatoriului portuar şi nu a identificat în zonele cercetate pierderi de produs. De asemenea, s-au efectuat analize repetate ale produsului recuperat de pe suprafaţa mării, atât în laboratorul propriu, cât şi în laboratoare terţe. Caracteristicile produsului de pe mare nu se aseamănă cu nici unul dintre produsele vehiculate. Deşi până în prezent nu s-a identificat poluatorul, societatea Oil Terminal a acţionat prompt de fiecare dată pentru recuperarea produselor de pe suprafaţa mării şi pentru neutralizarea acestora, având în vedere experienţa deţinută în domeniul petrolier. În urma verificărilor efectuate de Garda Naţională de Mediu, CJ Constanţa, nu s-a putut preciza că Oil Terminal este poluatorul şi s-a dispus măsura continuării investigaţiilor cu laboratoare terţe. SC Oil Terminal SA va colabora şi cu reprezentanţii RAJA şi CNAPMC, în vederea identificării dacă service-urile din zona sere ar putea fi sursa acestor deversări”, se arată în comunicatul Oil Terminal.

Cristian ANTON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218