REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.4° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
13.4° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

VĂ BATEŢI JOC? Firma care cică repară Podul Agigea NU MAI MIŞCĂ UN PAI!

VĂ BATEŢI JOC? Firma care cică repară Podul Agigea NU MAI MIŞCĂ UN PAI!

Replica API 1 august 2016 | 00:55 857

Calvar cu repetiţie! Încă o restricţie de circulaţie

Calvar cu repetiţie! Încă o restricţie de circulaţie

Podul Agigea „gâfâie”, de 6 ani de zile, sub povara incompetenţei autorităţilor care nu au reuşit, nici până la această dată, să îl repare şi să îi redea fluiditatea de odinioară. În continuare, pe pod se circulă cu restricţii, cu benzi sugrumate de separatoarele de drum care te obligă să rulezi cu maximă atenţie, iar dacă nu cunoşti ruta alternativă, ai şansa ca la final de săptămână să te nimereşti în ambuteiaje care îţi consumă nervii, combustibilul şi timpul!

Compania de Drumuri a anunţat că se prelungesc restricţiile pe podul de la Agigea (cel vechi), iar situaţia a devenit „obişnuită” pe timpul verii, atunci când pe litoral sosesc turiştii. În aceste momente, traficul devine cumplit, iar cu această ocazie nu putem să nu ne reamintim că podul a fost poriectat în 1980 de 15 specialişti, iar construcţia lui a durat 3 ani şi ceva! În urmă cu câţiva ani, s-a constatat că, din cauza traficului tot mai intens şi consistent (număr tot mai mare de maşini), hobanele podului (firele de susţinere) au început să cedeze.

Specialiştii „lui peşte” ai momentului au găsit însă de cuviinţă să asfalteze în mai multe rânduri, îngreunând şi mai mult traficul, pentru ca apoi să decoperteze, apoi să pună luminiţe pe pod (pentru decor!), iar ulterior, în disperare de cauză, să constituie comisii de analiză a situaţiei, să restricţioneze traficul şi să toace bani cu nemiluita! De 6 ani, un constructor se chinuie să repare ce parcă nu mai poate fi reparat (sau poate nici nu e necesar, ori, varianta doi: mai bine construim un alt pod!).

De dată recentă, constructorul care ne anunţa, de câteva sezoane încoace, prin intermediul Companiei Naţionale de Drumuri, că a mai cedat o hobană, a mai fost înlocuită alta etc., şi-a strâns „sculele” şi a plecat, după cum se poate observa cu ochiul liber. Chestionat pe acest subiect, primarul din Agigea, Cristian Cârjaliu, a declarat că, din câte a auzit, constructorul nu mai mişcă un pai la pod fiindcă... nu ar mai fi fost plătit! Însă, a adăugat edilul, pentru că situaţia a devenit insuportabilă, a transmis adrese în atenţia Ministerului Transporturilor, dar şi a Preşedinţiei României! (click pe documente!)

Cât costă, cine face lucrarea şi când ar trebui să fie gata

Amintim că, în vara lui 2012 s-a luat decizia de punere în siguranţă a podului hobanat, în două etape. Prima, montarea de hobane provizorii, în acest sens fiind necesară realizarea unui colier metalic, de 40 tone greutate, în jurul pilonului, la partea superioară a acestuia. De acest colier s-au fixat hobanele provizorii. Etapa a doua presupune schimbarea hobanelor existente. Valoarea finală a contractului ar putea ajunge la 11-12 milioane euro, cu schimbarea hobanelor. Ultimul termen avansat de CNADNR pentru terminarea lucrărilor este luna aprilie 2017. Contractul pentru repararea podului a fost semnat în octombrie 2010 cu firma austriacă Bilfinger Berger Baugesellschaft şi avea o valoare de 3,8 milioane euro. Podul Agigea este parte a unui lot de poduri dunărene ce ar fi trebuit reparate cu ajutorul unui împrumut BEI.

Anunţ de ultim moment: încă o restricţie; iată rutele ocolitoare

Între timp, s-a anunţat o nouă restricție pe podul de la Agigea! Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a anunțat că până la data de 01.09.2016 se va menține măsura de restricţionare a circulaţiei autovehiculelor cu MTMA ≥ 5 tone pe podul de la Agigea, situat pe DN 39 la poziția kilometrică 8+988, fiind permis exclusiv traficul autovehiculelor destinate transportului de persoane şi a celor cu regim de circulaţie prioritară , atunci cand se deplasează în acţiuni de intervenţie sau în misiuni care au caracter de urgenţă. Precizăm că traficul rutier se va desfăşura pe benzile centrale ale podului, iar viteza de deplasare va fi limitată la 50 km/h.

Pe perioada adoptării măsurii de restricţionare a circulaţiei, autovehiculele cu masa totală maximă autorizată superioară limitei de 5 tone vor utiliza variantele ocolitoare precizate mai jos. Pentru relaţia Bucureşti – Port Constanţa Sud – Agigea – Negru Vodă – Mangalia şi retur: A2 (Bucureşti – Constanţa – Nod rutier Medgidia) – DJ 381 (Nod rutier Medgidia – Ciocârlia de Sus) – DN 3 (Ciocârlia de Sus - Cobadin) – DJ 391 (Cobadin – Mereni - Topraisar)– DN 38 (Topraisar - Agigea) – DN 39 (Agigea - Mangalia) şi retur. Pentru relaţia Hârsova (DN 2A) – Tulcea (DN 22) – Port Constanţa Sud – Agigea – Negru Vodă – Mangalia şi retur: A4 (nod rutier Ovidiu – Nod rutier A4 cu A2) –A2 (nod rutier A4 cu A2 – Nod rutier Medgidia) – DJ 381 (Nod rutier Medgidia – Ciocârlia de Sus) – DN 3 (Ciocârlia de Sus - Cobadin) – DJ 391 (Cobadin – Mereni - Topraisar) – DN 38 (Topraisar - Agigea) – DN 39 (Agigea - Mangalia) şi retur. Conducătorii autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată superioară limitei de 5 tone, care au ca destinaţie finală Portul Constanţa, vor putea utiliza şi variantele ocolitoare indicate mai jos, ca urmare a deschiderii circulaţiei pe noul pod rutier al Canalului Dunăre - Marea Neagră.

Pentru relaţia Bucuresti – Port Constanţa Sud şi retur, traficul rutier se va desfăşura pe următoarea rută ocolitoare: A2 (Bucureşti – Constanţa) – nod rutier A4 - intrare Port Agigea - Constanţa Sud (pe noul pod rutier, la km 0+540 al Canalului Dunare - Marea Neagra) - Poarta 10 bis (Port Constanţa); Pentru relaţia Hârşova (DN 2A) – Port Constanţa Sud şi retur, traseul de ocolire va fi A4 (nod rutier Ovidiu – Nod rutier A4 cu A2) – A4 - intrare Port Agigea (pe noul pod rutier, la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagra) - Poarta 10 bis (Port Constanţa Sud); Pentru relaţia Mangalia - Port Constanţa şi retur, traseul de ocolire va fi Mangalia - DN 39 - Agigea - intersecţie DN 39 cu DN 39A - DN 39A - intrare Port Constanţa. Menţionam că restricţiile de circulaţie sunt determinate de lucrările de reabilitare a podului de la Agigea, peste Canalul Dunăre Marea Neagră, situat pe DN 39, la km 8+988.

Alexandra ANTON, Diana NEAŢĂ

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218