REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.4° Constanța Mie., 24 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6709
12.4° Constanța Miercuri, 24 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6709
 

Veste cumplită pentru Oil Terminal: americanii vor să construiască un terminal petrolier în Portul Constanţa

Veste cumplită pentru Oil Terminal: americanii vor să construiască un terminal petrolier în Portul Constanţa

Replica API 16 mai 2017 | 00:00 1446

Proiect de sute de milioane de euro, cu aproape toate autorizaţiile la zi

Proiect de sute de milioane de euro, cu aproape toate autorizaţiile la zi

Oil Terminal este foarte aproape de a-şi pierde calitatea de singurul terminal petrolier din Portul Constanţa. Minmetal, operatorul preluat acum doi ani de gigantul american ADM de la controversatul afacerist Liviu Ghebaur, se află pe ultima sută de metri pentru obţinerea tuturor avizelor şi autorizaţiilor necesare unui terminal petrolier care va concura direct societatea de stat constănţeană. Viitorul obiectiv va avea o capacitate totală de 320.000 metri cubi, în condiţiile în care Oil Terminal dispune în prezent de o capacitate de circa 1,4 milioane metri cubi.

Reprezentanţii Oil Terminal au participat la dezbaterea publică pentru emiterea acordului de mediu necesar obiectivului de investiţii pe care Minmetal intenţionează să-l dezvolte, respectiv ,,Înfiinţare capacitate de dezvoltare şi operare produse petroliere şi petrochimice lichide vrac, MOL V Port Constanţa”.

„Acesta va fi amplasat longitudinal, între benzile transportoare Mintetal (vecinătatea Pod MINMETAL) şi incinta Oil Terminal, în zona de amplasare a Centralei Termice SP Port iar pe lăţime, între liniile de cale ferată ale CFR care acced la Oil şi SICIM şi fascicolul de conducte al Oil Terminal. Suprafaţa construibilă este de aproximativ 7600 m2 .

Viitorul obiectiv va avea 20 de rezervoare de stocare a produselor, fiecare având o capacitate de cca 16 000 m3 . Cele 20 de rezervoare sunt grupate pe produse câte 4 şi sunt repartizate astfel: benzină, motorină, IFO sau păcură, uree şi biodiesel. Obiectivul este prevăzut cu rampe de încărcare CFF şi auto şi două posturi de acostare pentru încărcare / descărcare produse petroliere şi chimice, în Dana 85.

Oil Terminal a solicitat date şi informaţii în baza prevederilor Ordinului 196/2006 privind limitele de siguranţă, faţă de reţeaua Sistemului de Transport naţional al ţiţeiului şi produselor petroliere şi ale Legii 59/2016, care reglementează activităţile din obiectivele care prezintă risc major în exploatare şi a formulat observatii in conformitate cu prevederile art. 18 al Ordinului 135/ 10.02.2010 de aplicare a Metodologie de evaluare a impactului de mediu”, se arată într-un document emis de Oil Terminal.

După cum era de aşteptat, societatea de stat nu este deloc încântată de americanii care-i vor suprima monopolul din port şi anunţă că îşi va da acordul doar după ce Minmetal va respecta toate prevederile legale. „Consiliul de Administratie, întrunit în şedinţa din data de 12.05.2017, a constatat că Oil Terminal va putea acorda aviz favorabil numai după ce vor fi îndeplinite condiţiile tehnice prevăzute de legislaţia în vigoare”, se mai arată în raportul companiei.

Investiţia ce poate ajunge şi la 1,5 miliarde mai aşteaptă avizul de mediu

Potrivit raportului la studiul de evaluare a impactului asupra mediului depus de Minmetal la APM, obiectivul a primit de la Primăria Constanţa certificat de urbanism pe 16.07.2014, care a fost ulterior prelungit până pe 16.07.2017. Până în prezent, proiectul a primit aviz pentru sănătatea populaţiei, avize de la Regionala CFR, Statul Major General, avize de securitate la incendiu, precum şi acordurile necesare de la Comvex şi Chimpex. Suprafaţa de teren este de 81.766 metri pătraţi, din care suprafaţa destinată activităţii industriale este de 75.566 metri pătraţi.

Costurile unui astfel de proiect este de ordinul sutelor de milioane de euro, dar poate depăşi şi 1,5 miliarde de euro, în funcţie de complexitatea investiţiilor. Ar fi cea mai mare investiţie realizată vreodată în Constanţa şi una din cele mai mari din România. În prezent, societatea de stat Oil Terminal are singurul terminal petrolier din Portul Constanţa şi cel mai mare de la Marea Neagră. Archer Daniels Midland (ADM) este un conglomerat american fondat în 1902, având sediul la Illinois şi peste 240 de facilităţi de producţie în 60 de ţări, fiind cel mai mare producător de etanol din Statele Unite ale Americii, unul dintre cei mai mari producători de biodiesel din Europa, cel mai mare procesator de porumb, grâu şi cacao din lume, dar având şi una dintre cele mai mari reţele de transport şi logistică din lume.

Rocsana CRISTEA

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Poate asa scapam de hoti si nu mai fac MCS-ul anuntat.
0
0
mai intai trebuie rezolvata problema cainilor din curte care au inceput sa muste si proprii angajati...
0
0
vine americanii ! ce este important la americani,in afara investitorilor apare si autoritatea lor politieneasco-financiara ,ce monitorizeaza cum sunt folositi banii,incet incet dispar bisnitariile noastre traditionale din port contra unor afaceri ce in sfarsit,portul Constanta chiar merita !
1
0
Cand portarul ambasadei va da un telefon cei cu avizele le vor duce personal carburantul e pentru tancurile de la MK si nu vor sa depinda de altcineva ori cu taxe prea mari!
1
0
Hotii nu fac fata concurentei ? De ce OIL Terminal nu e in stare sa fie o companie pentru annual 2017? Parca ar fi vaca cea slaba a lui Tilica din Corbu !
0
0
Spart monopolul
0
1
Are perfecta dreptate nicu si petrolistul !!! TREBUIE spart monopolul STATULUI !!! Pa...
0
1
Daca chiar se doreste ceva performant, ceva similar portului Rotterdam ,Europort, la cele mai inalte standarde de mediu si de securitate, este momentul sa se decida si sa se faca ceva si in portul Constanta. Altfel ne uitam la altii cum construiesc, si noi ramanem cu mostenirea socialista.
5
3
De spitalul de nebuni. Cum adica este nevoie ca Oil Terminal sa isi dea acordul ca cineva sa isi deschida o afacere cu acelasi obiect de activitate? Daca se considera amenintat de o oarecare concurenta, nu isi va da acordul niciodata. Si cum adica dupa ce Oil Terminal isi va da acordul dupa ce conditiile tehnice prevazute de legislatie vor fi indeplinite? Statul are ca organ de constatare a respectarii legalitatii o societate comerciala si cu actionari straini in ea? Tara de nebuni, zau...
8
1
Noi dormim pe bani si ce ne mai place. Mai protestam uneori ca nu ne da Karatistu prima de porcule dar in rest e de bine.
8
1
Ics 2 esti partinitor. A mai fost un manager specialist in maturi iar acum unul din membrii CA este specialist in panselute. Poate ca strategia pe termen mediu prevede specializarea OIL in furnizor de spatii verzi si panselute caci modificarea obiectului de activitate a fost facute de unul din managerii mai jos mentionati....Somnul n-ratiunii....
11
2
Un terminal mai mic dar cu o incarcare de peste 62% a spatiilor de incarcare depaseste incasarile unuia cu 1.5mil mc prost manageriat. Costurile sunt mai mici. Ics daca taceai intelept ai fi ramas. Managementul defectuos din ultimii 10 ani isi spune cuvantul. Dansatori de folclor si batatoare de gard au fost persoane cu veleitati de manageri si rezultatul se vede.
10
3
Aoleu, pai si Ciutureanu ce o sa faca cu tot haremul de pitzipoance angajate la Oil? Daca vin americanii, adio salarii babane, prime de sarbatori, de vacante, de ziua petrolistului, de ziua lu maica-sa, s.a.m.d.
8
6
nu o vindem la straini,o cumparam noi pcr ul asa ne a invatat tata ILICI ;sintem cei mai buni la cumparat pe 1 leu!
12
7
Nu au unde sa construiasca un terminal mai mare ca oil ul.Asa a fost si ca investitia lui Patriciu.El a murit si oil ul functioneaza.Inca...
10
2
Nu vine niciun american, portul este cumparat sf securisti
7
3
Oil Terminal are contracte cu Orientul Mijlociu si poate avea contractele cele mai mari pentru ca are capacitatea de depozitare mare, pe cand noul terminal va satisface productia din Marea Neagra, deci este loc pentru toata lumea.
13
4
daca inchide oil terminal, suprafata de teren a depozitelor 1, 2 aflata in centrul geometric al orasului este cea mai tare afacere imobiliara. deci interese mai mult sau mai putin subterane pot exista pt falimentarea inca a unei facilitati industriale
10
0
Oil Terminal: iti impun, in contract, "pierdere naturala" de 2 la suta. Adica, la 1000 de tone depozitate la ei, 20 de tone "se evapora". Din partea mea, pot sa inchida hoteala aia de Oil Terminal!
13
5
dar OMV-ul de unde ne vinde petrol?
6
4
Daca le-am dat petrolul,rafinarii nu mai avem ,de ce nu si depozitarea??
11
2
perfect,trebuie spart monopolul comunistilor
11
10
Americani ne vand petrol din Marea Neagra,,
14
6

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218