REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.4° Constanța Dum., 28 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6713
16.4° Constanța Duminică, 28 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6713
 

2011, un an provocator: românii au prins gustul vacanţelor exotice

2011, un an provocator: românii au prins gustul vacanţelor exotice

Replica API 24 decembrie 2011 | 00:00 172

Preşedintele ANAT, Corina Martin:

Preşedintele ANAT, Corina Martin:

Un an provocator şi complex. Aşa caracterizează Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), anul 2011 din punct de vedere turistic. Potrivit acesteia, incomingul a înregistrat creşteri sensibile, volumul pe outgoing a fost pe plus şi se observă un trend de polarizare şi consolidare, lucru tradus prin creşteri de volum şi număr de turişti pentru agenţiile mari. "2011 a fost un an provocator şi complex pentru industria de turism. Un an marcat de criză prelungită, care a dus la diminuarea simţitoare a resurselor financiare de care au dispus românii. Un an cu greve şi proteste sociale în plan extern, un an în care oamenii au continuat să călătorească, dar între alte coordonate şi cu alte bugete alocate. Comportamentul general de consum de travel se schimbă, iar operatorii din industria de turism trebuie să ştie să asculte piaţa, să se adapteze şi să înţeleagă nevoile oamenilor. România a atras în primele nouă luni ale anului cu 12,6% mai mulţi turişti străni faţă de anul trecut. În ciuda acestui lucru, România nu a atins gradul de atractivitate scontat pentru turiştii străini: statisticile arată că ponderea turiştilor străini în totalul turiştilor care vizitează România este cea mai mică din întreaga comunitate europeană", spune Corina Martin. Riviera a fost şi în 2011 cea mai cerută destinaţie a turiştilor români. S-a scurtat perioada sejurului, situaţie aflată în directă legatură cu austeritatea impusă de situaţia economică a României. Potrivit ANAT, weekend-urile din vârf de sezon (20 iulie - 20 august) au beneficiat de grad de ocupare de 100%, dar în timpul săptămânii procentul a scăzut la mai puţin de 50%. Pe întregul sezonul, ca medie, hotelurile de la Marea Neagră au fost ocupate în proporţie de aproximativ 50%-60%, încasările rezultate fiind insuficiente pentru ca hotelierii să îmbunătăţească infrastructura hotelieră şi să reziste şi în perioadele de extra-sezon. În 2011, preferinţa românilor s-a îndreptat spre destinaţii externe tradiţionale, dar şi spre turism exotic. S-a înregistrat o creştere de 25%-30% faţă de 2010 pe destinaţii precum Grecia, Turcia, Bulgaria şi Spania. "Ca element de noutate, turiştii au fost interesaţi de destinaţii exotice precum Republica Dominicană, Maldive, Jamaica sau Dubai, obţinute la jumătate de preţ, achiziţionate cu mult timp înainte", spune Corina Martin. "Vom continua să oferim turiştilor informaţii importante, de mare utilitate în decizia de cumpărare a unei vacanţe. (...) O vacanţă achiziţionată direct de la recepţia unui hotel sau de pe internet, va fi în medie cu 20% mai scumpă decât cea achiziţionată prin agenţie, la care se adaugă beneficiul, deloc neglijabil, de a nu-ţi face griji suplimentare în legătură cu derularea vacanţei tale. Fără un agent de turism, eşti pe cont propriu", mai spune Martin.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108