400 de mil. de lei pentru modernizarea stației de cale ferată Valu lui Traian
400 de mil. de lei pentru modernizarea stației de cale ferată Valu lui Traian
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestS-a lansat licitaţia publică pentru proiectare şi execuţie lucrări de modernizare în staţia Valu lui Traian, etapa I a programului de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanţa, investiţie finanţată din fonduri nerambursabile CEF. Durat contractului este de 6 luni pentru proiectare şi 20 de luni pentru execuţia lucrărilor. Deschiderea ofertelor va avea loc în 8 mai.
Compania Naţională de Căi Ferate „CFR”- SA a finalizat studiul de fezabilitate pentru proiectul ”Modernizarea Infrastructurii Feroviare din Portul Constanța Constanța”. Proiectul se afla în prezent în etapa de pregatire documentaţie achiziţie proiectare şi execuție şi, respectiv, consultanţă şi supervizare a lucrărilor. Lucrările aferente obiectivului de investiție constau în proiectarea și execuția lucrărilor în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare. Investiția este considerată ca o etapă inițială pentru a asigura interoperabilitatea Coridorului Rin - Dunăre pe teritoriul României, conducând la o legătură mai eficientă cu rețeaua feroviară din centrul și sud-estul Europei. Portul Constanța este portul principal al României și principalul nod de acces maritim al Coridorului Rin - Dunăre. Zona portuară, inclusiv infrastructura feroviară CFR din interiorul portului, este legată de sistemul feroviar național și de rețeaua centrală TEN-T. Ca parte a rețelei CNCF ”CFR”-SA, infrastructura feroviară din Portul Constanța trebuie să respecte cerințele directivelor europene privind implementarea spațiului unic european. Administrativ, liniile de cale ferată din Portul C-ta, sunt situate pe raza Sucursalei Regionale CF Constanța – CNCF „CFR” SA.
Obiectivele proiectului
Obiectivul general este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieței interne, cu scopul de a crea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a conexiunii în rețeaua de căi ferate europene. Grupa de așteptare are rol de garare/depozitare a trenurilor destinate stațiilor Constanța Port Zona A, Constanța Port Zona B, Constanța Port Mol V, Agigea Nord și Constanța Port Terminal Ferry Boat, pentru care nu a sosit nava la operare. Realizarea acestei grupe de așteptare va degreva substanțial liniile de primire-expediere din stațiile c.f. din Portul Constanța de trenurile care așteaptă să intre la front. Achiziția are ca scop proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța - Etapa I, Valu lui Traian”, în vederea aducerii infrastructurii de cale ferată la un nivel care să corespundă prevederilor și cerințelor Master Planului General de Transport al României, Regulamentelor și Acordurilor Uniunii Europene specifice, ale standardelor TEN-T și Specificațiilor Tehnice de Interoperabilitate. Procedura de atribuire se desfașoară sub incidența prezentei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului de proiectare și execuție lucrări se va face numai după asigurarea sursei de finanțare. Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de 12 luni de la aprobarea raportului procedurii.
Grindeanu a anunțat procedura
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News