REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.4° Constanța Lun., 29 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6714
13.4° Constanța Luni, 29 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6714
 

A ajuns gabara la Agigea: TIR-urile care o vor folosi vor plăti taxă

A ajuns gabara la Agigea: TIR-urile care o vor folosi vor plăti taxă

Replica API 14 noiembrie 2013 | 00:00 291

Autorităţile locale au, într-un final, motive de bucurie şi să scoată şampania de la rece, pentru a inaugura mult aşteptata gabară, care va uşura transportul autovehiculelor de mare tonaj în zona Podului Agigea. Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile (CN ACN) anunţă că gabara care va asigura transportul maşinilor de mare tonaj către sudul litoralului îşi va începe activitatea joi: "Gabara are 14 metri lăţime şi 60 lungime, iar la bordul ei vor putea urca aproape 9 autohevicule mari", se precizează într-un comunicat al CN ACN. "Azi (miercuri - n.r.), la ora 11:00, gabara a plecat de la Cernavodă. Traseul ar dura cam opt ore. Este împinsă de nava Luncaviţa 2, că nu merge aşa, de capul ei şi are la bord o echipă de la şantierul naval din Cernavodă, cel care s-a ocupat de corecţii", a declarat, ieri, prefectul Eugen Bola. În privinţa avizului operării pe canalul Dunăre-Marea Neagră, directorul CN ACN, Daniel Georgescu, a precizat: "Ca să opereze pe Canalul Dunăre-Marea Neagră, gabara are nevoie de aviz de navigaţie. Avizul ăsta, potrivit legii şi pe care eu îl dau, intră în vigoare în 48 de ore. I-am dat deja avizul şi de joi poate opera". Circoteca gabarei pentru Podul Agigea este nu doar departe de a fi încheiată, ci intră într-o nouă fază: cine suportă costurile în eventualitatea unor noi defecţiuni? Fie că vorbim de stricăciuni tehnice sau suferite din cauza anotimpului geros, pentru gabară trebuie să existe cineva cu o factură. În această privinţă, Eugen Bola a clarificat într-un stil inedit: "Povestea asta cu gabara este o chestiune pur comercială şi o priveşte pe societatea care administrează nava. Cine suportă cheltuielile? De fapt, cui îi pasă? Chiar nu ne-a interesat treaba asta. Pe noi ne interesează să funcţioneze transportul în deplină siguranţă şi pentru un preţ care să nu fie contestat de cei care traversează. Nu avem de-a face cu un act de caritate aici". Dacă prefectul Bola nu este la curent cu eventualele notificări de plată pentru când va ploua, ninge sau va bate vântul afară, stricând minunata gabară, Georgescu a oferit clarificări: "Nava nu îmi aparţine. Relaţia mea contractuală se bazează pe avizul şi operaţiunea de tranzitare. Ea aparţine şantierului Navrom Galaţi şi îl priveşte ce şi cum e cu nava lui". "Utilizarea gabarei presupune nişte costuri pentru cei care vor să traverseze. Mâine (joi - n.r.) stabilim taxele, atât pentru autovehiculele mari, cât şi pentru cele mici", a mai afirmat, la rândul său, Bola.

Marius Florian VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272