ACCIDENT RUTIER MORTAL la Medgidia! Şoferul: 'Fugea şi a intrat OBLIC pe trecere...'
ACCIDENT RUTIER MORTAL la Medgidia! Şoferul: 'Fugea şi a intrat OBLIC pe trecere...'
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCe au decis magistraţii
Ce au decis magistraţii
O tânără a fost condamnată la 2 ani și 6 luni cu suspendare pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă. Aceasta a accidentat mortal o femeie, în Medgidia. Decizia nu a fost definitivă, apelul urmând a se judeca pe 10.10.2019. Ea le-a declarat anchetatorilor că pietonul s-a angajat în traversarea carosabilului în fugă, intrând pe trecerea de pietoni oblic. Însă, magistrații au decis că starea de pericol a fost generată de către ea întrucât în zonă era limită de viteză și nici nu s-a asigurat suficient.
Accidentul rutier a avut loc în 2016, e fiind trimisă în judecată spre sfârșitul lui 2017. Fiind audiată în calitate de suspect, șoferița a declarat, potrivit rolii.ro: "La data de 14.06.2016, în jurul orei 8.20, am plecat împreună cu soțul meu de la domiciliu cu intenția de ajunge în Medgidia, la spital. Am plecat la volanul autoturismului marca Daewoo Nubira, pe locul dreapta față fiind soțul meu. Am intrat în Medgidia și mă deplasam pe bulevardul Independenței (pod rutier). În timp ce am virat stânga, la trecerea pentru pietoni din zona Penny Market, s-a angajat în traversarea străzii, pe marcajul pietonal, în fugă, din partea stângă a direcției mele de deplasare, o persoană de sex femeiesc. Am frânat brusc pentru a o evita însă am lovit-o cu partea laterală stânga a autoturismului. Am oprit autoturismul imediat și am coborât. Precizez că pietonul s-a angajat în traversarea străzii oblic spre marcajul pietonal, iar în momentul coliziunii autoturismului cu pietonul, acesta se afla la aproximativ 20 - 30 cm de marcaj,către unitatea militară. Am accidentat pietonul deoarece a traversat în fugă, de asemenea unghiul de vizibilitate mi-a fost obturat de către autovehiculele oprite pe sensul opus de circulație care mi-au acordat prioritate de trecere. Menționez faptul că în momentul producerii accidentului rulam cu o viteză de circa 30 Km/h. Am sunat la 112 și la fața locului a venit o ambulanță și un echipaj de Poliție Rutieră. Am fost testată alcoolscopic de către agenții de poliție rutieră, rezultatul fiind zero". Ulterior, a mers la spital să se intereseze de starea victimei, aflând că aceasta a decedat.
Însă, în vederea stabilirii cauzelor și împrejurărilor producerii accidentului rutier, în cauză s-a dispus efectuarea unei expertize tehnice-auto. Conform concluziilor din Raportul de Expertiză Tehnică întocmit de expert, viteza de deplasare a autoturismului, în premomentul accidentului nu s-a putut calcula cu precizie, dar se poate aprecia că această viteză era cuprinsă între 50- 70 Km/h , iar locul impactului dintre autovehicul și pieton a fost situat în zona marcajului pietonal, la limita acestuia situată. Astfel, s-a stabilit că starea de pericol a fost generată de către conducătoarea autoturismului, care nu s-a asigurat suficient în momentul în care s-a apropiat de trecerea pentru pietoni. Cauza producerii accidentului o constitue nerespectarea de către conducătoarea auto, a priorității pietonului angajat pe trecerea pentru pietoni, semnalizată corespunzător si viteza peste limita legala, în zonă fiind restricție de viteză la 30 km/h . Posibilitatea evitării accidentului îi revenea conducătoarei auto, care avea obligația de adapta viteza la zona în care se deplasa (trecere pietoni) și de a se asigura că pe marcajul pietonal nu sunt angajați pietoni în traversare, sunt concluziile din speța de față. Acum urmează a se judeca apelul.
Liliana CHIRU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News