REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.7° Constanța Sâm., 21 Sept. 2024
Anul XX Nr. 6859
13.7° Constanța Sâmbătă, 21 Septembrie 2024 Anul XX Nr. 6859
 

Administratorii, veriga slabă a asociaţiilor din Năvodari

Administratorii, veriga slabă a asociaţiilor din Năvodari

Replica API 12 ianuarie 2013 | 00:00 165

RAJA recurge la măsuri drastice

RAJA recurge la măsuri drastice

Datorită condiţiilor economice actuale, S.C. RAJA S.A. Constanţa este obligată să recurgă la măsuri drastice. Raţionalizarea consumurilor de către abonaţi, dar şi scăderea semnificativă a numărului de consumatori din domeniul privat, pun în pericol continuitatea serviciului de alimentare cu apă. În aceste condiţii, primordial pentru continuitatea acestui serviciu vital rămâne încasarea contravalorii prestării serviciilor de alimentare cu apă şi canalizare. Urmare a acestui fapt, activitatea SC RAJA SA din ultima perioadă s-a concentrat pe demersurile legale (avizări, convocări la conciliere, eşalonări, notificări prin executor) în vederea recuperării debitelor de la utilizatorii rău platnici. La sfârşitul lunii decembrie 2012, asociaţiile de la nivelul oraşului Năvodari înregistrau o creanţă de aproape 900.000 lei căre RAJA Constanţa, reprezentând contravaloarea serviciilor furnizate de operator, numai pentru perioada iulie - octombrie 2012. Potrivit art.31, al.1 din Legea 241/2006, modificată, Legea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare: "Operatorii au dreptul să sisteze furnizarea/prestarea serviciului acelor utilizatori care nu îşi achită contravaloarea serviciilor furnizate/prestate in cel mult 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată al facturilor, prin debranşarea de la reţelele publice de distribuţie a apei ori de la reţelele publice de canalizare, şi să solicite recuperarea debitelor in instanţa". Faptul că nu am pus în aplicare imediat ce a trecut termenul legal de plată al facturilor, prevederile art. de lege mai sus menţionat, demonstrează că suntem responsabili şi că interesul cetăţenilor primează întotdeauna. Totodată, trebuie să menţionăm că S.C. RAJA S.A. este un operator regional care furnizează serviciul de alimentare cu apă şi de canalizare în judeţele Constanţa, Ialomiţa, Călăraşi, Dâmboviţa, Ilfov şi Braşov, iar datorită debitelor acumulate de către rău platnici, dacă nu se iau cele mai drastice măsuri pentru recuperarea creanţelor, compania va fi pusă in imposibilitatea de a furniza serviciul public de alimentare cu apă si de canalizare la nivelul celor şase judeţe. În plus, nerecuperarea creanţelor de la abonaţii rău-platnici pune în pericol cofinanţarea celui mai ambiţios proiect de investiţii - POS Mediu de către SC RAJA SA Constanţa. Încă de la inceputul lunii august, RAJA Constanţa a formulat către toate asociaţiile debitoare din Năvodari avizări şi convocări la conciliere în vederea recuperării creanţelor pe cale amiabilă. Totodată, administratorii/reprezentanţii asociaţiilor au fost invita şi la încheierea de eşalonări a datoriilor, tocmai pentru a nu se ajunge în situaţia debranşării. Mai mult, încă de la sfârşitul anului 2011, la nivelul oraşului Năvodari, s-a demarat o amplă campanie de încheiere a convenţiilor de facturare individuală, singura modalitate de evitare a debranşării de la sistemul de alimentare cu apă în cazul în care la nivelul unei asociaţii apar datorii. Din cele 231 de asociaţii, doar 27 de asociaţii au dat curs invitaţiei noastre şi au încheiat convenţiile de facturare individuală. Faptul că la nivelul oraşului Năvodari ne lovim de indiferenţa şi interesele unor administratori/reprezentanţi ai asociaţiilor este demonstrat chiar de acţiunea de debranşare, pentru că foarte mulţi dintre administratori au venit să achite contravaloarea facturilor de apă, imediat ce le-a fost sistată furnizarea apei. De exemplu, administratorul Asociaţiei de Proprietari M2A, de pe strada Midiei, Enica Maria a achitat aproximativ 10.000 lei. În ultimele 24 de ore, din momentul în care au început debranşările, s-au încasat peste 200.000 lei din cei 900.000 lei, în condiţiile în care media încasărilor pe asociaţii într-o zi nu depăşeşte 10.000 - 12.000 lei, ceea ce subliniază încă o dată faptul că reprezentanţii acestor asociaţii, deşi proprietarii achită facturile la întreţinere, şi implicit consumul de apă, nu achită mai departe către RAJA contravaloarea facturilor pentru stingerea debitelor. "Lansăm încă o dată un apel către toţi proprietarii de apartamente din cadrul asociaţiilor din Năvodari să demareze procedura de încheiere a convenţiilor de facturare individuală, ca în cazul existenţei unor datornici să nu mai sufere de lipsa apei potabile şi proprietarii bun-platnici. Totodată, în urma încheierii acestor convenţii, încasarea facturilor emise pentru consumul de apă se va face direct de către RAJA, fără ca plata să mai fie intermediată şi întârziată de către administratori", susţin reprezentanţii RAJA.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA


LOTO

6/49
13364752533
5/49
28242729261
joker
15403319416