REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.9° Constanța Dum., 19 Mai 2024
Anul XX Nr. 6734
16.9° Constanța Duminică, 19 Mai 2024 Anul XX Nr. 6734
 

AEROPORTUL Mihail Kogălniceanu a intrat în COLAPS!

AEROPORTUL Mihail Kogălniceanu a intrat în COLAPS!

Replica API 29 septembrie 2021 | 00:09 14226

Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu face parte din categoria aparte a aeroporturilor de interes național care funcționează ca facilitate pentru forțele aeriene române și partenerii strategici militari ai României. De ani de zile, însă, societatea are profitul pe minus iar, în viitorul apropiat, nu se întrevăd vești bune. Ceea ce înseamnă că statul va continua să subvenţioneze funcţionarea acestuia din banii publici. Este destul de greu să ajungă, prea curând, pe plus, ne-a spus directorul Bogdan Artagea. Companiile care să încheie contracte cu Aeroportul sunt greu de găsit, în condițiile în care multe dintre acestea vor taxe 0, dar și un anumit procent, per pasager. Cel mai bun an al AIMK a fost înainte de 1990, iar de atunci, a mai atins ”performanța” în urmă cu trei ani, prin Blue Air. În prezent, directorul se află în negocieri cu o companie nou înființată, dar e greu de crezut că aceasta va accepta taxele impuse de Aeroport.

Criza generată de pandemia Covid-19 a condus la o scădere de aproximativ 50% a traficului de pasageri față de previziunile pe anul 2020, respectiv la scăderea drastică a veniturilor proprii ale aeroportului (chirii spații, chirii spații publicitare de închiriat, tarife aeroportuare de pasageri, etc.). Astfel, în anul 2020, pe fondul epidemiei COVID-19, traficul a înregistrat o scădere semnificativă, multe din zborurile regulate, dar și cele tip charter, fiind anulate. Aeroportul a avut o cifră de afaceri de 24 milioane de lei, profitul pe minus și datorii de 3,3 milioane de lei.

Salvarea societății vine de la stat, prin subvenția pe care aceasta o primește anual. Anul acesta, a primit 7 milioane de euro, cu 2 milioane mai mult decât anul anterior. De mai bine de 11 ani, societatea nu a mai avut profit, iar anul 2020 a avut cea mai mică cifră de afaceri din ultimii 5 ani.

Artagea: E puțin probabil să ajungem pe plus, companiile nu vor să plătească taxe

AIMK are traficul de pasageri extrem de redus, mai ales dacă ne comparăm cu celelalte aeroporturi din țară. În timp ce Aeroportul Henri Coandă Internațional din Otopeni a înregistrat în 2020 aproape 4,5 milioane de pasageri, aeroportul nostru a depășit, cu puțin 40.000 anul trecut. În ritmul acesta, este puțin probabil ca profitul să ajungă pe plus. Ar fi nevoie de un million de pasageri pentru ca acest lucru să se întâmple. ”Este puțin probabil să ajungem pe plus, deși avem cele mai mici tarife din țară. Trebuie să avem un million de pasageri. Anul trecut, am avut peste 40.000 de mii. Este foarte greu să reluăm curse, pentru că nu există pasageri. Am avut cursa spre Roma, a funcționat două luni și am suspendat-o până anul viitor, prin martie, aprilie”, ne-a declarat Bogdan Artagea, directorul Aeroportului.

Bogdan Artagea

”Companiile nu vor să plătească taxe mari, altele vor taxe 0 și mai vor să le dăm și bani pe fiecare pasager. Ori, nu putem să suportăm lucrul acesta”, a completat Artagea.

Cel mai bun an al Aeroportului… înainte de 1990

Înainte de 1990, Aeroportul Mihail Kogălniceanu avea 750.000 de pasageri, iar după această dată, a mai atins performanța, însă nu la aceleași cote, în urmă cu trei ani, cu ajutorul Blue Air, când a avut 150.000 de pasageri, după cum ne-a mai precizat Artagea. În prezent, directorul este în negocieri cu companii mai mari, iar de două luni cu o companie proaspăt înființată, în vederea încheierii unui contract, pentru curse spre Milano și Pisa. Însă, spune Artagea, e destul de greu să o facă să accepte taxele impuse. Totodată, este în discuții cu un alt ofertat pentru o cursă spre Bratislava și Munchen.

Până când Aeroportul Mihail Kogălniceanu va reuși să ajungă, măcar pe profit 0, va continua să se ”agațe” de zborurile comerciale și cele militare.

Mirela PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Seful de sindicat Cristian Fotu din portar de la bariera a ajuns armasarul aeroportului. Unde este DNA-ul
0
0
Colaps vechi, daca s-au tot facut angajari pe usa din spate, no english, no competence, no none!
17
0
Cum a ajuns Gogosarul sef, sa verifice de unde a plecat
14
1
Daca este cu adevarat interesat de Aeroportul M.K.atunci sa spuna domnul director cati bani au incasat cei din Consiliul de Administratie si aia din A.G.A.in ultimi 10 ani de la A.M.K. si ce plus valoare au adus pt.aeroport.
21
0
Aeroportul arata jalnic, este o mizerie. Sa va fie rusine. E timpul sa raspundeti pentru managementul defectuos care se perpetueaza de foarte mult timp.
21
1
Sa mai taie din taxe, sa reduca din personal si sa-si mai scada salariile nesimtite. Daca nu, acasa, la vatra.
19
1
...ati inteles ...tot de la Otopeni plecam in vacanta ..aerianul asta nu va face nimic niciodata ...aeroportul MK arata jalnic, la fel si orasul Constanta...
19
2
Trafic aerian pentru ce? Constanta arata mizerabil, Mamaia idem, iar in celelalte localitati ce sa vada. CJ condus de incompetenti
24
2
daca au salarii nesimtite normal ca au intrat in colaps
23
2
ai ani de experienta in functii de conducere, scoala in domeniu per CVul tau si tot nu esti in stare sa aduci aeroportul dintr-o zona de interes international pe linia de plutire? Asta ne spune ca esti pamant de flori, cineva sa te schimbe odata!
23
1
Singura legatura a lui Artagea cu aeroportul este ca e aerian.
39
2
Broscoiul asta incompetent a facut praf un aeroport aflat intr o zona turistica. Mai rar se poate intampla asa ceva
44
2
ce cladire urata, cele din Sibiu, Cluj s-au modernizat, au cladiri noi, arata bine
29
4
statul sa suventioneze taxele aeroportului si nu salariile . atunci se vor preocupa rapid de zboruri .
49
0
Si consiliul de administratie ce face ca acest aeroport sa aibe profit, ca sunt platiti regeste sa nu faca nimic, de unde isi iau indemnizatiile?
49
1
trebuie dat jos din functie,acest bursuc, nu e bun de nimic, si e din fosta gasca a lu mazare,ar trebui si el scuturat, k are ce sune,la racoare mai repede ptr el
50
3

REPLICA

LOTO

6/49
242243261637
5/49
301227152521
joker
18419468