REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.4° Constanța Joi, 9 Mai 2024
Anul XX Nr. 6724
11.4° Constanța Joi, 9 Mai 2024 Anul XX Nr. 6724
 

AMENZI de SUTE DE MILIOANE de lei pentru OPERATORII ECONOMICI, CONTROALE ANPC în urma cărora s-au făcut LISTE MARI cu NEREGULI

AMENZI de SUTE DE MILIOANE de lei pentru OPERATORII ECONOMICI, CONTROALE ANPC în urma cărora s-au făcut LISTE MARI cu NEREGULI

Replica API 27 august 2019 | 02:07 414

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, prin organele sale teritoriale, a desfășurat o acțiune de control privind conformitatea și modul de etichetare, prezentare și publicitate a băuturilor răcoritoare, a sucurilor și nectarurilor de fructe, în toate județele ţării și în Municipiul București, în perioada 29.07 - 09.08.2019, având în vedere acțiunile de control desfășurate în perioada 03 – 05.07.2019 de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), în coordonarea domnului Președinte al ANPC, Horia-Miron Constantinescu, la acel moment Comisarul Șef Adjunct al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, și a domnului Paul Silviu Anghel, Director General al ANPC, în unități de distribuție, depozitare, comercializare, a apelor minerale naturale și a băuturilor răcoritoare, amplasate în Municipiul București și județul Ilfov și a deficiențelor grave constatate cu acest prilej.

Conform unui comunicat de presă, au fost controlați 682 operatori economici (distribuitori, magazine, stații benzină și producători), iar la un număr de 425 dintre aceștia (62,3%) au fost constatate deficiențe. A fost verificată o cantitate de 652610 litri produse (47357 litri sucuri, 25103 litri nectaruri și 580150 litri băuturi răcoritoare), din care 75644 litri, reprezentând 11,6% din cantitatea controlată (1634 litri sucuri, 892 litri nectaruri și 73118 litri băuturi răcoritoare), nu se încadrau în prevederile legale în vigoare privind protecția consumatorilor.

Zeci de mii de litri de băuturi nu se încadrau în prevederile legale în vigoare privind protecţia consumatorilor

Ca urmare a deficiențelor constatate, organele de control au dispus următoarele măsuri: au fost aplicate 463 sancțiuni contravenționale, din care 221 avertismente și 242 amenzi în valoare de 1012800 lei pentru încălcarea reglementărilor privind protecția consumatorilor. Oprirea definitivă și retragerea de la comercializare a 29449 litri de băuturi răcoritoare, nectaruri și sucuri din fructe în valoare de circa 43353 lei care erau improprii consumului uman (produse depozitate în condiții improprii sau cu data durabilității minimale depășită). Oprirea temporară de la comercializare a 31767 litri de băuturi răcoritoare, nectaruri și sucuri din fructe în valoare de 92173 lei până la remedierea neconformităților constatate.

În cursul acțiunii de control s-au evidențiat o serie de abateri, după cum urmează:

Ambalaje și etichete deteriorate; Comercializarea de produse in afara datei durabilității minimale; Lipsa elementelor de identificare si caracterizare; Neînscrierea denumirii sub care se vinde produsul; Lipsa înscrierii termenului “cu îndulcitori”, deși aceștia erau menționați în lista ingredientelor; Înscrierea unor afirmații eronate, abuzive sau confuze; Lipsa înscrierii categoriei si a denumirii specifice sau codul numeric CE a aditivilor utilizați în fabricație; Lipsa înscrierii pe etichete a atenționării „poate afecta negativ activitatea copiilor și atenția acestora” în cazul menționării în lista ingredientelor a coloranților, înscriși în Anexa V la Regulamentul (CE) nr. 1333/2008 privind aditivii alimentari; Înscrierea ilizibilă a datei durabilității minimale; Elementele de identificare - caracterizare netraduse în limba română; Informații înscrise cu caractere foarte mici, greu vizibile; Lipsa informațiilor privind denumirea și/ sau adresa sediului social al responsabilului privind informarea consumatorilor; Lipsă înscrierii declarației nutriționale; Nerespectarea condițiilor privind depozitarea și comercializarea băuturilor răcoritoare, a sucurilor și nectarurilor de fructe; Utilizarea unor practici comerciale înșelătoare: diferențe de preț între raft și casa de marcat, vânzarea de produse la pachet promoțional fără a exista produsul individual pentru compararea prețurilor, comercializarea produselor cu denumiri diferite la raft față de ceea ce este înscris pe etichetă, lipsa produselor promoționale înscrise pe unele ambalaje; Lipsa afișării sau afișarea într-o formă ilizibilă, echivocă a prețurilor; Lipsa afișării prețului pe unitatea de măsură; Lipsa afișare preț de vânzare.

Un aliment depozitat necorespunzător poate duce la îmbolnăvirea consumatorului

”Comercializarea produselor alimentare reprezintă unul din cele mai sensibile domenii de activitate ale Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, dacă ne gândim numai la faptul că un aliment depozitat necorespunzător poate duce la îmbolnăvirea consumatorului care a avut ”ghinionul” să-l cumpere. Gândiți-vă la un copil al cărui părinte îi cumpără o sticlă de suc depozitat în soare sau care nu menționează informațiile esențiale pe etichetă. Așa cum am declarat deja, nu vom accepta astfel de comportamente și vom continua să supraveghem piața pentru ca abateri de felul celor constatate de comisarii ANPC să nu mai apară și să nu mai pună în pericol sănătatea noastră și a copiilor noștri”, a declarat domnul Horia-Miron Constantinescu, Președinte al ANPC.

SFATURI PENTRU CONSUMATORI

Acordați o atenție deosebită când cumpărați sucuri, nectaruri din fructe și băuturi răcoritoare asupra modului de prezentare a ambalajului, asupra etanșeității recipientelor. În cazul în care ambalajul este bombat rezultă că a început procesul de fermentare și produsul nu mai este apt consumului. Acordați atenție condițiilor de depozitare atât în magazinul de desfacere cât și la domiciliu atunci când producătorul impune condiții în acest sens. În cazul sucurilor și nectarurilor din fructe, odată deschise ambalajele implică consumul lor într-un timp relativ scurt, iar ambalajele deschise vor fi păstrare în condiții de refrigerare (în frigider, nu în congelator). Citiți cu atenție înscrisurile de pe etichete și cumpărați numai acel produs care corespunde preferințelor și necesităților dumneavoastră. Refuzați produsele care prezintă data durabilității minimale modificată sau depășită. La cumpărarea produselor alimentare solicitați și păstrați bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doriți să reclamați calitatea/siguranța unui produs.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Pe cind si la restaurantul Lavrion,Mangalia? Contabilitate dubla,bonuri nefiscale,un salariu de 1000 ron este oprit ilegal de patron,cica "garantie"? Pe cind?
1
0

REPLICA

LOTO

6/49
16613441819
5/49
386416233
joker
41403415212