REPLICA ONLINE CONSTANTA

15.8° Constanța Sâm., 4 Mai 2024
Anul XX Nr. 6719
15.8° Constanța Sâmbătă, 4 Mai 2024 Anul XX Nr. 6719
 

ANCMMR: 45% din retail este concentrat în mâna primilor cinci mari retaileri din România

ANCMMR: 45% din retail este concentrat în mâna primilor cinci mari retaileri din România

Replica API 25 februarie 2022 | 00:00 422

Valoarea vânzărilor din retailerul românesc a crescut anul trecut cu 7,5%, conform datelor Nielsen, şi cu 8,9%, conform RetailZoom, comparativ cu 2020, însă volumele comercializate s-au diminuat din cauza inflaţiei cu 7%, a declarat, miercuri, vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR), Feliciu Paraschiv, care a adăugat că scumpirile au fost între 2% şi 30%, scrie Agerpres.

"Retailerul a crescut anul trecut cu 7,5 procente, conform Nielsen şi cu 8,9% conform RetailZoom în 2021 faţă de 2020 ca valoare. Băuturile nonalcoolice au crescut cu 10%, cele alcoolice cu 8%, alimentele cu 7,4%, produsele non-alimentare cu 4,1%. Problema este că din cauza inflaţiei, per total, volumele comercializate au scăzut undeva cu 7% în industrie. Dacă vorbim de scumpiri acestea au fost între 2 şi 30% per total, o medie de 5,1%, conform INS. Cel mai mult s-au scumpit produsele de morărit şi panificaţie cu 9,3% - 9,5%, legumele şi conservele de legume, undeva cu 10%, iar uleiul s-a scumpit foarte puternic cu 20-25%. Preparatele din carne cu 4,4%, iar produsele din lapte cu 4,5 -4,6%,", a spus Paraschiv.

Acesta a precizat că producătorii au făcut un efort ca să nu ridice preţurile şi astfel să poată să rămână în piaţă, mai ales în cazul produselor pe care le consumă românii, menţionând că dacă ridici preţul foarte mult, "consumatorul îţi întoarce spatele imediat la raft".

Potrivit datelor prezentate de acesta, la ora actuala hipermarketurile deţin 25% din piaţa de retail, discounterii vin puternic din spate, cu 22%, iar supermarketuri/minimarketuri cu 21% din piaţă.

"Este destul de greu dacă te duci la uşa unui lanţ mare, în sensul că nu îţi acceptă o scumpire de preţ. Recunosc că la noi ca şi comercianţi locali nici nu negociem dacă producătorul are sau nu dreptul să îmi scumpească produsul. Dar noi mai reprezentăm cam 35% din piaţă. Cel mai grav este faptul că 45% din retail este concentrat în mâna primilor cinci mari retaileri din România şi din punctul meu de vedere este un lucru extrem de grav, adică aproape jumătate din piaţa asta care trece de la producător la shopper trece prin mâna a cinci oameni. O să ajungem la paradoxul acela că 5% din bogaţii lumii deţin 95% din bogăţii, ceea ce nu este o situaţie sănătoasă", a subliniat vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR).

Legat de preţul energiei, acesta a povestit o situaţie "ca într-un film cu Stan şi Bran", în care s-a regăsit în aceste zile când a încheiat contracte pentru energie electrică cu compania Hidroelectrica.

"Vreau să închei cu gluma făcută de către Hidroelectrica. A început să facă contracte pentru energie electrică şi le recomand tuturor să facă pe persoană fizică: au preţuri extraordinar de bune, 231 de lei pe MW. Este fantastic. Nu am crezut ochilor că se poate aşa ceva. Directorul lor a ieşit pe post şi a spus că semnează şi 1000 de contracte pe zi. Preţul este foarte bun, este ceea ce plăteam noi anul trecut ca şi companie în vară, în august. Am făcut contract acasă pe privat şi m-am gândit să fac şi pentru companie unde consumăm cam cât un sat mic, 25.000 de MW pe an şi am rămas stupefiat. Am primit un preţ de 2.310 lei MW, adică de 10 ori mai mare decât preţul pe care îl semnasem cu o zi înainte pe două contracte pe persoană fizică. Nu am înţeles în ce Românie trăim. Cum să vinzi cu două preţuri? Nu înţeleg sub nicio formă. Înţeleg când cumpăr mai mult să primesc un preţ mai bun. Aş vrea dacă cineva din Ministerul Energiei poate să îmi explice paradoxul astă. Este ca într-un film cu Stan şi Bran", a mai spus vicepreşedintele ANCMMR şi director general Paco Supermarkets, Feliciu Paraschiv.

Coaliţia pentru Libertatea Comerţului şi a Comunicării a organizat miercuri o dezbatere interactivă despre creşterea preţurilor, presiunea importurilor şi impactul acestora asupra industriei alimentare din România.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
12115193735
5/49
2433301091
joker
35372434272